warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Co to jest TIK?.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
KOŁO PLASTYCZNE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
opracowała Joanna Bojarska
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Pracownia fotografii cyfrowej Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Historia fotografii Jakub Ochnio Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Technologia kształcenia zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Klaudia Kaszyca II Liceum Ogólnokształcące im. K. K
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zespół Szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń

Cele: 1. Poznanie oraz rozumienie podstaw nowoczesnego procesu fotografowania i jego uwarunkowań 2. Poznanie możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia 3. Poznanie roli światła, odległości i barw w tworzeniu obrazu fotograficznego 4. Wdrożenie do refleksyjnego stosunku do kompetencji w zakresie fotografowania samego pedagoga i jego uczniów 

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU ( z uwagi na bardzo mocno ograniczona ilość godzin proponowane w ramach przedmiotu zagadnienia zostaną jedynie omówione w sposób sygnalizacyjny) Wprowadzenie do przedmiotu: cele, treści oraz warunki zaliczenia przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb. Jak stajemy się fotografami? Możliwości aparatu a umiejętności fotografa. Cechy dobrego fotografa a cechy dobrego nauczyciela. Podobieństwa czy istotne różnice?   

3. Podstawy pozaszkolnego kursu fotografowania: motyw, tło, odległość, sztuka kadrowania. Fotografia to malowanie światłem. Kolor-barwa w fotografii 4. Szkolna i pozaszkolna działalność pedagoga: zdjęcia grupowe i portretowe, zdjęcia jako środek dydaktyczny, zdjęcie jako element lub sposób realizacji metody dydaktycznej. 5. Doskonalenie zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć. 6. Umiejętność analizy i ewaluacji obrazu fotograficznego (podczas prezentacji projektów studentów)

Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: Założenia: Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole poprawnie analizował i wnioskował na podstawie obrazu fotograficznego rozumiał rolę światła, odległości i barw w procesie fotografowania 

4. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych 5. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi podczas stosowania różnorodnych metod kształcenia 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę rozwoju w zakresie kompetencji fotografowania, a tym samym wyrażania siebie.

Literatura Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice 2014. Rouille A. Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną. Kraków 2007 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa 2010.  Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice 2011. Dederko Sz. Światło i cień w fotografii. Warszawa2008.

Literatura Hacking J. Historia fotografii. Warszawa 2014. Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa 2012. Zawojski P. (red.) Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce/Praktyka w teorii. Szczecin. 2010. Hoy H. Wielka księga fotografii. Warszawa 2006. Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009.

Na ocenę zaliczeniową składa się: aktywność studenta w zajęciach ćwiczeniowych – możliwość otrzymania 15 punktów (po 3 punkty za każde z 5 ćwiczeń) grupa 1 – 2.4, 23.4, 21.5, 2.7, 16.7 grupa 2 – 23.4, 21.5, 21.5, 2.7, 16.7 2. prezentacja samodzielnie wykonanego projektu fotograficznego /cyklu fotografii (min3-max5) i ich omówienie w ciągu max 5 minut (punktacja 1-20 punktów) grupa 1 – dwa ostatnie zajęcia: 2.7, 16.7 grupa 2 – dwa ostatnie zajęcia: 2.7, 16.7 RAZEM: 15 +20=35

Punktacja ocen zaliczeniowych z przedmiotu warsztaty fotograficzne: 15 punktów za aktywność na ćwiczeniach 20 punktów za projekt fotograficzny 0 – 17 ocena 2.0 18 – 20 ocena 3.0 21 – 24 ocena 3.5 25 – 27 ocena 4.0 28 – 30 ocena 4.5 31 – 35 ocena 5.0

bardzo proszę o wcześniejszy konsultacje soboty 18.15-19.00 pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy mail na adres: ania@kozuh.net