Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zestawienie wyników egzaminu
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Welttour to wyprawa po zdaną maturę!
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
z języka angielskiego – czas Present Simple
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.

Egzamin z języka angielskiego na poziomie podstawowym składał się z 11 zadań zamkniętych. Do egzaminu przystąpiło 95 uczniów. Maksymalna liczba punktów wynosiła 40 – 59 uczniów uzyskało najwyższy wynik.

Trudność testu.

Wyniki poszczególnych klas.

Wyniki na tle dzielnicy, powiatu i województwa.

Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu. 2. Znajomość funkcji językowych. 3. Rozumienie tekstów pisanych. 4. Znajomość środków językowych.

Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - Uczeń prawidłowo określa główną myśl tekstu oraz kontekst wypowiedzi; - Uczeń właściwie odnajduje w tekście określone informacje; - Uczeń właściwie odbiera intencje nadawcy/autora tekstu. 2. Znajomość funkcji językowych: - Uczeń prosi o pozwolenie, udziela i odmawia pozwolenia.; - Uczeń uzyskuje i przekazuje proste informacje i wyjaśnienia; - Uczeń stosuje formy grzecznościowe; - Uczeń wyraża swoje emocje; - Uczeń wyraża swoje opinie i życzenia, pyta o opinie i życzenia innych. 3. Rozumienie tekstów pisanych: - Uczeń prawidłowo określa główną myśl autora tekstu oraz właściwie rozpoznaje kontekstu wypowiedzi; - Uczeń prawidłowo określa intencje nadawcy / autora tekstu; - Uczeń właściwie wyszukuje w tekście określone informacje.

Zagadnienia wymagające poprawy: 4. Znajomość środków językowych: - Pytania o podmiot i dopełnienie; - znajomość odpowiedniego dla zadania 10 zakresu słownictwa z tematu „podróżowanie i turystyka” ( znajomość słowa foreign ); - stosowanie właściwej odmiany zaimków osobowych.

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom rozszerzony.

Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym składał się z 5 zadań zamkniętych oraz 3 zadań otwartych. Maksymalna ilość punktów wynosiła 40 – 15 uczniów uzyskało najwyższy wynik.

Trudność testu.

Wyniki poszczególnych klas.

Wyniki na tle dzielnicy, powiatu i województwa

Badane umiejętności: 1. Rozumienie ze słuchu. 2. Rozumienie tekstów pisanych. 3. Znajomość środków językowych. 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej.

Mocne strony: 1. Rozumienie ze słuchu: - określanie intencji nadawcy / autora tekstu; - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 2. Rozumienie tekstów pisanych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji; - rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - właściwa realizacja poszczególnych elementów polecenia (kryterium treści); - tworzenie spójnego i logicznie poprawnego tekstu, który funkcjonuje jako całość dzięki jasnym powiązaniom między jego poszczególnymi częściami.

Zagadnienia wymagające poprawy: 1. Rozumienie ze słuchu: - określanie głównej myśli tekstu (zad.1.3); 3. Znajomość środków językowych: - stosowanie odpowiednich konstrukcji gramatycznych - konstrukcja strony biernej (zad. 6.1); - tworzenie zdań z wykorzystaniem rzeczownika odczasownikowego (gerund) (zad. 6.3); - sposoby tworzenie przysłówków (zad. 6.4); - tworzenie pytań z wykorzystaniem czasu przeszłego Past Simple (zad. 7.3); - stosowanie wyrazów odpowiednich dla rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych (zad. 7.4); - Konstrukcja obowiązująca po wyrażeniu I would like to know …(zad.7.5) 4. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: - Zakres środków językowych - zróżnicowanie środków leksykalno-gramatycznych użytych w wypowiedzi – wykorzystywanie struktur o wysokim stopniu pospolitości; - precyzyjność sformułowań – wykorzystanie słownictwa swoistego dla danego tematu.

Wnioski. 1. Kontynuacja pracy z różnorodnymi typami zadań egzaminacyjnych. 2. Należy zwiększyć ilość ćwiczeń z zakresu stosowania różnorodnych środków językowych, zarówno dla poziomu podstawowego, ja i rozszerzonego, tj. odpowiedniego dla danego zbioru doboru wyrazów uzupełniających tekst, uzupełniania zdań odpowiednią formą wyrazu, zastosowania właściwych konstrukcji na podstawie zbioru podanych wyrazów, tłumaczenia fragmentów zdań. Należy zwracać uwagę uczniów na różnorodne konstrukcje o charakterze leksykalno-gramatycznym także podczas wykonywania zadań dotyczących pozostałych obszarów. 3. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych w klasie (a także konstrukcji zdań podczas pracy na lekcji) należy szczególnie zwracać uwagę uczniów na poprawność używanych środków językowych. 4. W trakcie tworzenia przykładowych wypowiedzi pisemnych zwracać uwagę na różnorodne (mniej pospolite) możliwości realizowania poszczególnych elementów polecenia (zarówno w zakresie gramatyki, słownictwa, jak i funkcji językowych). 5. Zachęcać uczniów do czytania literatury w języku angielskim celem wzbogacenia zasobów leksykalnych oraz gramatycznych.

Przygotowali: J. Nurzyńska, R. Antoszewski, M. Król-Duda Dziękujemy za uwagę. Przygotowali: J. Nurzyńska, R. Antoszewski, M. Król-Duda