NARZĘDZIE ANALIZY WARTOŚCI KONTRAKTOWANYCH USŁUG SPOŁECZNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Definicja rachunkowości zarządczej
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Digitalizacja obiektów muzealnych
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Microsoft Solution Framework
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Generator ofert – wersja beta
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
System ocen pracowników
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Kalkulator outsourcingu: Generator e-NGO. Kalkulator outsourcingu: Generator e – NGO jest projektem innowacyjnym testującym, dofinansowanym ze środków.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Kontrolowanie.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zapis prezentacji:

NARZĘDZIE ANALIZY WARTOŚCI KONTRAKTOWANYCH USŁUG SPOŁECZNYCH METODA MONITOROWANIA KONTRAKTOWANYCH USŁUG SPOŁECZNYCH DLA OSÓB STARSZYCH NARZĘDZIE ANALIZY WARTOŚCI KONTRAKTOWANYCH USŁUG SPOŁECZNYCH

ELEMENTY NARZĘDZIA Metoda monitorowania System informatyczny Pakiet edukacyjny

1 METODA MONITOROWANIA

ZAŁOŻENIA METODYCZNE Cele monitoringu Zasady monitoringu i gromadzenia danych Podmioty zaangażowane w proces monitorowania Przedmiot monitoringu i zakres gromadzonych informacji Struktura NAWIKUSA

CELE MONITORINGU poprawa jakości i dostępności usług publicznych poprawa efektywności i skuteczności usług publicznych wzrost zadowolenia odbiorców usług publicznych zapewnienie interesariuszom i beneficjentom procesu wytwarzania i świadczenia określonych usług publicznych informacji niezbędnych do oceny działania tego systemu i jego ewentualnej korekty

STRUKTURA Zasady metody monitoringu Standardy realizacji usług Metodyka monitoringu Metody pomocnicze zbierania danych

ZASADY MONITORINGU zaangażowanie i odpowiedzialność partnerów procesu monitorowania w celu zapewnienia efektywności i skuteczności tych działań oraz obiektywnej oceny ich wyników niezależność osądu jako konieczność bezstronnego, pozbawionego uprzedzeń podejścia przy analizie i ocenie wyników w celu uzyskania przydatnych do zarządzania projektem wskaźników rezultatów

ZASADY MONITORINGU otwartość i przejrzystość, czyli stworzenie atmosfery wzajemnego zaufania zmniejszenie zapotrzebowania na nowe sprawozdania poprzez jak najbardziej efektywne wykorzystanie już istniejących i/lub opracowanych danych benchlearning

Standardy (1) Standard Obszar Kryterium Standardy formalno-organizacyjne Wymogi formalne Organizacja wewnętrzna Standardy organizacji usług Dobre współzarządzanie Dobre zarządzanie  Planowanie roczne Zbieranie opinii zwrotnych Systematyczna poprawa jakości Zachowanie poufności Partnerstwo Zaangażowanie

Standardy (2) Standard Obszar Kryterium Standardy dotyczące personelu Kwalifikacje personelu Kompetencje personelu Szkolenia i doskonalenie zawodowe Kodeks etyczny Standardy obsługi klienta Prawa Karta praw Równe traktowanie Procedury skargowe Wolność wyboru Uczestnictwo Informowanie Upodmiotowienie podopiecznych Standardy zapewniania dostępu do usługi  Dostęp Lokalizacja i zaplecze Dostęp do wszechstronnego wsparcia Wszechstronne wsparcie

Przykład opisu i struktury standardu

Rodzaje standardów standard wejścia – minimalny, obligatoryjny - bez spełnienia tego standardu nie można ubiegać się o środki publiczne standard kontroli jakości – stopień spełnienia standardu kontrolowany na etapie weryfikacji jakości usługi

METODYKA

FAZY Faza I: Przygotowanie czynnika ludzkiego i danych wejściowych Faza II: Wykonanie zadania i jego automonitoring przez NGO Faza III: Sprawozdawczość NGO i JST

FAZA I

FAZA II

FAZA III

MONITORING WEWNĘTRZNY Etap 1. Przygotowanie programu monitorowania Etap 2. Gromadzenie danych Etap 3. Analiza wyników monitorowania Etap 4. Wykorzystanie wyników – schemat działań korygujących Etap 5. Ocena wyników działań korygujących Etap 6. Audyt Etap 7. Przygotowanie raportu monitoringowego i sprawozdań

Monitoring wewnętrzny (1)

Monitoring wewnętrzny (2)

Badanie jakości

Badanie jakości

Badanie efektywności

Badanie jakości i efektywności Mierniki jakości Mieniki efektywności J1 Zadowolenie klientów E1 Stopień osiągnięcia celu obsługiwanych osób starszych. J2 Poprawa zadowolenia klientów E2 Efektywność kosztowa. J3 Chęć dalszego korzystania z usług ośrodka E3 Udział środków własnych w realizowanym działaniu. J4 Chęć polecenia ośrodka E4 Efektywność zatrudnieniowa personelu. J5 Brak rekomendacji zmiany funkcjonowania ośrodka E5 Postęp finansowy realizacji usługi

Badanie jakości i efektywności Charakter zmiany Ocena zmiany Zalecenia Bardzo negatywna 3 Bezwzględne podjęcie natychmiastowych działań naprawczych Średnio negatywna 2 Podjęcie działań naprawczych Mało negatywna 1 Obserwacja wskaźnika przy kolejnym badaniu Neutralna Kontynuować działania Mało pozytywna +1 Średnio pozytywna +2 Bardzo pozytywna +3

Analiza wartości  

Indeks wartości

SCHEMAT DZIAŁAŃ KORYGUJĄCYCH

RODZAJE STRATEGII Strategia 1 – utrzymać jakość, obniżać koszty Strategia 2 – utrzymać koszty na tym samym poziomie, polepszać jakość Strategia 3 – polepszać jakość jednocześnie zmniejszać koszty

KONTROLA Etap 1. Opracowanie zbiorczego planu (harmonogramu) kontroli Etap 2. Przygotowanie kontroli Etap 3. Realizacja kontroli kontraktowanej usługi Etap 4. Opracowanie protokołu pokontrolnego Etap 5. Analiza rozbieżności wyników kontroli Etap 6. Realizacja zaleceń pokontrolnych Etap 7. Ocena realizacji zaleceń pokontrolnych Etap 8. Opracowanie sprawozdania

KONTROLA (1)

KONTROLA (2)

METODY POMOCNICZE Metoda badania satysfakcji klienta Metoda oceny spełniania standardów przez NGO Metoda badania efektywności

Metoda badania jakości usługi 1 2 3 Przygotowanie do badania Realizacja badania ankietowego Generowanie raportu z wynikami badania

Metoda oceny spełnienia standardów Wybór standardów świadczenia usług Ocena stopnia spełnienia standardów minimum (etap opcjonalny) Ocena spełnienia standardów świadczenia usług Generowanie raportu z oceny stopnia spełnienia standardów jakości usług 1 2 3 4

Metoda badania efektywności ekonomicznej 1 2 3 4 5 Selekcja standardów (mierników) Gromadzenie danych Ocena spełnienia standardów (mierników) Weryfikacja danych i wskaźników Generowanie raportu

Zespół ds. Monitoringu doskonalenie/aktualizacja metody i narzędzi monitorowania gromadzenie, przetwarzanie oraz analiza danych i informacji uzyskanych w czasie procesu monitorowania przygotowywanie raportów z monitorowania konsultacje raportów z monitorowania ocena wyników monitorowania przygotowanie rekomendacji, dotyczących zmian w sposobie realizacji określonych standard

Raport monitoringowy przedmiot i kontekst monitorowania standardy i kryteria objęte monitoringiem zastosowane metody wyniki badań: stopień spełnienia standardów analiza wartości mierników jakości i efektywności, w tym wartości wnioski rekomendacje poprawy elementów usługi sformułowane przez pracownika JST

2 SYSTEM INFORMATYCZNY NAWIKUS

Elementy SI NAWIKUS Portal informacyjny Podsystem Generatora Wniosków Aplikacyjnych (GWA) Podsystem Elektronicznego Wspomagania Monitoringu Kontraktowanych Usług (EWMKU) Portal informacyjnz umożliwiającego publikowanie informacji m.in o konkursach dotyczących realizacji zadań publicznych adresowanych do organizacji pozarządowych. Podsystem Generatora Wniosków Aplikacyjnych (GWA) umożliwiającego m.in. przygotowanie przez organizację pozarządową ujednoliconej oferty realizacji zadania publicznego zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Podsystemu Elektronicznego Wspomagania Monitoringu Kontraktowanych Usług (EWMKU) umożliwiającego obsługę ofert przez JST i ocenę wartości zakontraktowanych usług poprzez: analizę wniosków i raportów, zapewnienie zgodności realizacji usług z założonymi poziomami ilościowymi i jakościowymi z uwzględnieniem przyjętych standardów realizacji usługi, dokonywanie studiów porównawczych (benchmarking).

Generator Wniosków Aplikacyjnych (GWA) Moduł zarządzania kontem organizacji pozarządowej Moduł przygotowania oferty realizacji zadania publicznego Moduł wydruku, zapisu, wysłania/anulowania oferty realizacji zadania publicznego Moduł informowania o stanie ofert po konkursie Moduł do przeglądania złożonych ofert Moduł obligatoryjnej (podstawowej) sprawozdawczości z realizacji usługi publicznej Moduł sprawozdawczości dotyczącej jakości i efektywności kontraktowanej usługi Moduł ogólnych komunikatów informacyjnych Portal informacyjnz umożliwiającego publikowanie informacji m.in o konkursach dotyczących realizacji zadań publicznych adresowanych do organizacji pozarządowych. Podsystem Generatora Wniosków Aplikacyjnych (GWA) umożliwiającego m.in. przygotowanie przez organizację pozarządową ujednoliconej oferty realizacji zadania publicznego zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Podsystemu Elektronicznego Wspomagania Monitoringu Kontraktowanych Usług (EWMKU) umożliwiającego obsługę ofert przez JST i ocenę wartości zakontraktowanych usług poprzez: analizę wniosków i raportów, zapewnienie zgodności realizacji usług z założonymi poziomami ilościowymi i jakościowymi z uwzględnieniem przyjętych standardów realizacji usługi, dokonywanie studiów porównawczych (benchmarking).

O Profil Konkursy Obsługa ofert Sprawozdawczość Zarządzanie kontem Usuń konto Zmień hasło Konkursy Konkursy trwające Konkursy oceniane Konkursy rozstrzygnięte Archiwum Wyszukiwarka Obsługa ofert Utwórz ofertę Przygotowanie (edycja oferty) Przeglądanie ofert wraz oceną Oferty do urealnienia Sprawozdawczość Podstawowa sprawozdawczość Sprawozdawczość dotycząca jakości i efektywności

Korzyści z GWA DLA NGO: Dane identyfikacyjne NGO wprowadza się tylko raz Szybki dostęp do podpowiedzi przy wypełnianiu oferty Automatyczne sprawdzenie poprawności wyliczeń Możliwość skorzystania ze wcześniejszych ofert do przygotowania nowej (kopiowanie oferty) Zabezpieczenie przed złożeniem oferty z błędami formalnymi Portal informacyjnz umożliwiającego publikowanie informacji m.in o konkursach dotyczących realizacji zadań publicznych adresowanych do organizacji pozarządowych. Podsystem Generatora Wniosków Aplikacyjnych (GWA) umożliwiającego m.in. przygotowanie przez organizację pozarządową ujednoliconej oferty realizacji zadania publicznego zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Podsystemu Elektronicznego Wspomagania Monitoringu Kontraktowanych Usług (EWMKU) umożliwiającego obsługę ofert przez JST i ocenę wartości zakontraktowanych usług poprzez: analizę wniosków i raportów, zapewnienie zgodności realizacji usług z założonymi poziomami ilościowymi i jakościowymi z uwzględnieniem przyjętych standardów realizacji usługi, dokonywanie studiów porównawczych (benchmarking).

Korzyści z GWA DLA JST: Dostęp do aktualnej listy NGO Możliwość prowadzenia korespondencji z wybranymi NGO realizującymi uczestniczącymi w danym konkursie Szybka publikacja wyników oceny konkursowej Modyfikacja standardów Uwzględnienie standardów w wymogach konkursowych Wspomaganie oceny formalnej i merytorycznej Portal informacyjnz umożliwiającego publikowanie informacji m.in o konkursach dotyczących realizacji zadań publicznych adresowanych do organizacji pozarządowych. Podsystem Generatora Wniosków Aplikacyjnych (GWA) umożliwiającego m.in. przygotowanie przez organizację pozarządową ujednoliconej oferty realizacji zadania publicznego zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Podsystemu Elektronicznego Wspomagania Monitoringu Kontraktowanych Usług (EWMKU) umożliwiającego obsługę ofert przez JST i ocenę wartości zakontraktowanych usług poprzez: analizę wniosków i raportów, zapewnienie zgodności realizacji usług z założonymi poziomami ilościowymi i jakościowymi z uwzględnieniem przyjętych standardów realizacji usługi, dokonywanie studiów porównawczych (benchmarking).

Moduł logowania Moduł zarządzania kontami UW Moduł definiowania i weryfikacji profili UZ Moduł wprowadzanie danych z oferty złożonej w formie papierowej Moduł zarządzania konkursem i określania standardów Moduł magazynu ofert Moduł oceny ofert Moduł obsługi umów Moduł komunikacji z UZ Portalu Moduł tworzenia i selekcji standardów Moduł oceny stopnia spełnienia standardów Moduł badania satysfakcji klientów OWOS przez UW Moduł badania ilościowego Moduł generowania danych do sprawozdań JST/UW Moduł zarządzania publikacją informacji statycznej w portalu informacyjnym

Korzyści z EWMKU DLA NGO Dane z oferty są wykorzystywane automatycznie do sprawozdania Automatyczne wyliczenia sum Zabezpieczenie przed przygotowaniem niepełnego sprawozdania Sprawozdania cząstkowe są wykorzystywane do sprawozdania końcowego Możliwość sprawdzenia bieżących parametrów usługi Bieżący monitoring usługi i możliwość szybkiej reakcji

Korzyści z EWMKU DLA JST Ujednolicenie sprawozdań Możliwość przygotowania zbiorczych zestawień w przekroju różnych konkursów Bieżący monitoring i możliwość szybkiej reakcji w przypadku zmian w parametrach usługi Zgromadzenie w jednym miejscu całej dokumentacji związanej z daną organizacją

Zamiast SI NAWIKUS

Zamiast SI NAWIKUS

3 Pakiet EDUKACYJNY

PAKIET EDUKACYJNY Podręcznik stosowania NAWIKUS Program szkoleń Prezentacja multimedialna Scenariusze ćwiczeń do Systemu Informatycznego NAWIKUS Strona internetowa projektu (zawierająca m.in. wersje elektroniczne produktów projektu)

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ