Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej nr 1 im. T. Kościuszki w Łowiczu 10 marca 2015r. Program spotkania:  Powitanie zaproszonych gości.  Informacje warunków.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2014/2015.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.


Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Jaka szkoła po reformie?
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty w gminie Bardo
Nabór do gimnazjów rok -. Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji.
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Wyzwania w zakresie przygotowania nowej organizacji kształcenia, dostosowanie infrastruktury szkół i placówek oświatowych oraz wpływ wprowadzanych.
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Nowa szkoła na Umultowie
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Strajk w oświacie – kwiecień 2019 r.
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Zapis prezentacji:

Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018 Reforma oświaty założenia Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018

Głównym założeniem reformy oświaty na poziomie gminy jest przekształcenie trzyletnich gimnazjów i wydłużenie cyklu nauczania w szkołach podstawowych do ośmiu klas. Według założeń Zespołu ds. wdrażania reformy powołanego przez Prezydenta Miasta planowane są następujące zmiany organizacyjne: Szkoła Podstawowa Nr 1 Szkoła Podstawowa Nr 5 Szkoła Podstawowa Nr 6 Szkoła Podstawowa Nr 8 Szkoła Podstawowa Nr 9 Szkoła Podstawowa Nr 12 Gimnazjum nr 1 Gimnazjum nr 2 Gimnazjum nr 3 Gimnazjum nr 4 Szkoła Podstawowa Nr 1 Szkoła Podstawowa Nr 5 Szkoła Podstawowa Nr 6 Szkoła Podstawowa Nr 8 Szkoła Podstawowa Nr 9 Szkoła Podstawowa Nr 12 Szkoła Podstawowa Nr 7 Szkoła Podstawowa Nr 2 Szkoła Podstawowa Nr 3 Szkoła Podstawowa Nr 4 WAŻNE: Zagrożeniem wynikającym z reformy jest skrócenie procesu edukacyjnego w szkolnictwie podstawowym o jeden rok. Zamiast dziewięciu lat, uczniowie naukę pobierali będą przez osiem lat. O rok wydłuża się proces w szkolnictwie ponadpodstawowym. To skutkować będzie odpływem liczby uczniów i liczby godzin dydaktycznych dla nauczycieli.

Wygaszanie gimnazjów z rekrutacją jedynie do klas „0” i klas „I” Ustawodawca nie określił jak powinna wyglądać struktura placówek oświatowych. O tym decyduje rada gminy zatwierdzając nowe obwody szkolne. Proponując dalsze funkcjonowanie 6 szkół podstawowych i przekształcając 4 gimnazja w szkoły podstawowe w Otwocku, mamy do wyboru trzy modele organizacji roku szkolnego 2017/2018 Wygaszanie gimnazjów z rekrutacją jedynie do klas „0” i klas „I” Przeniesienie wszystkich klas „VII” do gimnazjów Przeniesienie częściowe klas „IV” i klas „VII”

Co to powoduje w szkołach podstawowych? Model Nr 1 - Wygaszanie gimnazjów z rekrutacją jedynie do klas „0” i klas „I”, czyli wszystkie „VII” klasy pozostają w dotychczasowych szkołach podstawowych Co to powoduje w szkołach podstawowych? Szkoła Liczba oddziałów obecnie Liczba oddziałów w roku szkolnym 2017/2018 z klasami „VII” WZROST LICZBY ODDZIAŁOW SP Nr 1 29 31 2 SP Nr 5 25 27 SP Nr 6 26 1 SP Nr 8 9 11 SP Nr 9 10 SP Nr 12 35 37 Wzrost liczby uczniów, brak odpowiednich warunków lokalowych w salach lekcyjnych, szatniach i obiektach sportowych, co skutkowałoby wprowadzeniem systemu trzyzmianowego

Model Nr 1 - Wygaszanie gimnazjów z rekrutacją jedynie do klas „0” i klas „I”, czyli wszystkie „VII” klasy pozostają w dotychczasowych szkołach podstawowych Co to powoduje w obecnych gimnazjach? Szkoła Liczba oddziałów obecnie Liczba oddziałów w roku szkolnym 2017/2018 z klasami „0” i „I” Liczba oddziałów w roku szkolnym 2017/2018 bez klas „0” i „I” Gimnazjum Nr 1 8 7 5 Gimnazjum Nr 2 12 10 Gimnazjum Nr 3 14 9 Gimnazjum Nr 4 15 13 W gimnazjach należy zatrudnić nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do klas „0” i „I”, natomiast rażąco spada ilość godzin dla nauczycieli tzw. „przedmiotowców”. Z kolejnym rokiem ta liczba godzin będzie spadała, gdyż kolejne roczniki gimnazjów odejdą, a w likwidowanych gimnazjach będą jedynie dzieci w klasach „I” – „III”.

Z gimnazjów odeszłoby 17 oddziałów, a doszłoby 29 Model Nr 2 – Rekrutacja do gimnazjów oddziały: „0” i „I” oraz przeniesienie wszystkich oddziałów „VII” do gimnazjów Nie realizujemy sensu reformy oświaty, bo faktycznie tworzymy „pseudo” gimnazja, a w szkołach podstawowych edukacja odbywa się jedynie w klasach od „0” do „VI”. Gimnazja mają zbyt dużą liczbę uczniów, co wiąże się z problemami lokalowymi, a co za tym idzie z wprowadzeniem dwuzmianowości. Brakowało będzie także nauczycieli tzw. „przedmiotowców”, którzy z drugiej strony tracą pracę w szkołach podstawowych. W szkołach gimnazjalnych w roku szkolnym 2017/2018 odchodzi 17 oddziałów („III” klasy gimnazjum). Oddziałów „VII” w roku szkolnym 2017/2018 będzie 19. Do tego dochodzą oddziały „0” i „1” w likwidowanych gimnazjach - 10 REASUMUJĄC: Z gimnazjów odeszłoby 17 oddziałów, a doszłoby 29

Liczba klas „IV” w roku szkolnym 2017/2018 Model Nr 3 – Rekrutacja do gimnazjów oddziały: „0” i „I” oraz przeniesienie części oddziałów „IV” i „VII” do gimnazjów – zgodnie z wnioskiem Komisji Oświaty i rekomendacją Zespołu. Szkoła SP Nr 1 SP Nr 5 SP Nr 6 SP Nr 8 SP Nr 9 SP Nr 12 Liczba klas „VII” w roku szkolnym 2017/2018 Liczba klas „IV” w roku szkolnym 2017/2018 Ile oddziałów należy przenieść dla prawidłowego funkcjonowania szkół podstawowych 4 7 2 3 5 1 6 8 Szkoła Jaką liczbę oddziałów „VII” szkoły mogą przyjąć (poza klasami „0” i „I”) G1 1 G2 3 G3 G4 2 Ze szkół podstawowych powinno zostać przeniesionych 9 oddziałów klas „IV” i „VII”. Dokładnie na taką liczbę przygotowane są obecne gimnazja. Model z jednej strony pozwala zachować cel ustawy, bo we wszystkich szkołach podstawowych funkcjonują klasy „VII”. Ponadto zapewnia zrównoważone wykorzystanie zasobów lokalowych, a z trzeciej zapewnia zatrudnienie wszystkich nauczycieli

Co dalej? Zgodnie z rekomendacją Zespołu ds. wdrażania reformy Dyrektorzy Szkół Podstawowych mają opracować kryteria wyznaczenia oddziałów klas „VII”, które miałyby zostać w roku szkolnym 2017/2018 przeniesione do przekształcanych gimnazjów. Zgodnie z wnioskiem Komisji Oświaty i Wychowania procesem tym objęci zostaną także uczniowie przyszłych klas „IV”. Po, feriach przedstawiciele organu prowadzącego placówki oraz dyrektorzy szkół podstawowych i gimnazjów będą na spotkaniach przedstawiali rodzicom logistyczne możliwości dalszej edukacji ich dzieci. Planujemy przeprowadzić ankietę wśród rodziców. Z racji wytycznych ustawowych zabronione jest dzielenie oddziałów. Oznacza to, że zdecyduje większość rodziców w danej klasie lub otwarte zostaną dodatkowe oddziały – mniej liczne. WAŻNE: Oddzielnie Dyrektorzy Szkół będą rozpatrywali indywidualne wnioski rodziców, dotyczące bliskości szkoły, rodzeństwa uczęszczającego do placówki, stopnia niepełnosprawności, ułatwień w dojeździe, itp.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!