Doskonaląca Analiza Nauczania Konferencja upowszechniająca

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Dobre Praktyki OK.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Laboratoria Praktyki Edukacyjnej.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Doskonaląca Analiza Nauczania Konferencja upowszechniająca Kozielice, 29 listopada 2016 r.

Czerwiec 2012 Zespół Szkół w Kozielicach jako jedna z 8 szkół w Polsce zakwalifikowała się do programu Laboratoria Praktyk Edukacyjnych.

Lipiec 2012 Polsko Amerykańska Akademia Dyrektorów PAPA z udziałem amerykańskich ekspertów z Teachers College na Columbia University w Ustroniu Śląskim. Zespół Szkół w Kozielicach reprezentowały dyrektor Beata Rejmer i nauczycielki Urszula Jackowska, Krystyna Wiraszka.

PAPA Ustronie Śląskie 2012

PAPA Ustronie Śląskie 2012 Planowanie lekcji – model warsztatowy. Nagrywanie lekcji Analiza prac uczniowskich. Arkusz obserwacji lekcji. Udzielanie IZ.

PAPA Ustronie Śląskie 2012

5 październik 2012 Powołanie szkolnego zespołu Laboratoria Praktyk Edukacyjnych w Zespole Szkół w Kozielicach. Grupę tworzą nauczyciele uczący w II klasach gimnazjum i dwóch nauczycieli ze szkoły podstawowej jako obserwatorzy oraz Iga Opas z CEO. Cele programu - szukanie działań skutecznych poprzez obserwacje lekcji, polepszanie działań, budowanie wspólnoty nauczycieli, stworzenie sieci miejsc w Polsce gdzie można poznać praktyki edukacyjne.

Warsztaty szkolne 18 października 2012 Warsztaty w formie lekcji przeprowadzonej metodą warsztatową. Nauczyciele wcielili się w rolę uczniów, lekcja była przeprowadzona zgodnie ze strukturą i z zasadami OK. Po ćwiczeniu odbyła się dyskusja, każdy z nauczycieli wypowiedział się jak czuł się w roli ucznia i co tak przeprowadzone zajęcia mu dały, jakie było jego zaangażowanie. Nauczyciele w trzech grupach zaplanowali lekcję zgodnie ze schematem lekcji w oparciu o model warsztatowy, następnie ocenili wymagania poznawcze wg. Skali Blooma

Warsztaty szkolne

Warsztaty szkolne – efekty.

Spotkania w 2012/2013 z trenerką CEO Ingą Opas odbywały się raz w miesiącu w piątki, trwały ok. 3 godzin. Na spotkaniach omawialiśmy co się wydarzyło w ciągu minionego miesiąca, każdy mógł podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z nagrywaniem lekcji i jej planowaniem w oparciu o warsztatowy model. Dzieliliśmy się informacjami na temat postępów wybranych uczniów.

Jedno z comiesięcznych spotkań.

Nagrywanie lekcji

Co będzie robił nauczyciel? Co będą robić uczniowie? Planowanie lekcji w oparciu o warsztatowy model lekcji Temat: Przykłady ostrosłupów. Struktura Co będzie robił nauczyciel? Co będą robić uczniowie? Otwarcie 5 min  Losuje skład grup w których uczniowie będą pracować. Sprawdza obecność, zapisuje temat lekcji.  Uczniowie rozwiązują zadanie na dobry początek. Aktywowanie uprzedniej wiedzy ucznióPlanowanie lekcji w oparciu o warsztatowy model lekcji Temat: Przykłady ostrosłupów. w 5 min Podaje temat, cel i nacobezu do lekcji  Zapoznają się z tematem, celem i nacobezu. Mini – lekcja nauczyciela 5 min  Przypomina za pomocą przygotowanej prezentacji wiadomości i umiejętności o ostrosłupach, które uczniowie zdobyli w szkole podstawowej.  Oglądają przygotowaną prezentację. Czas pracy uczniów 15 min   Omawia NBU i instrukcje pracy w grupach, nadzoruje pracę grup.  Uczniowie pracują w grupach zgodnie z NBU i instrukcją do pracy w grupach. Dyskusja w całej grupie 10 min  Losuje uczniów do prezentacji pracy wykonanej przez grupę.  Prezentują swoje „plakaty” i porównują swoje prace z pracami innych grup. Zakończenie / refleksja 5 min  Prezentuje zdania podsumowując i losuje uczniów.  Wylosowani uczniowie kończą zdania podsumowujące

Nasze refleksje po roku pracy

PAPA Wilga lipiec 2013 Szkołę reprezentowały dyrektor Beata Rejmer i nauczycielki Urszula Jackowska, Ilona Stankiewicz.

PAPA Wilga 2013

PAPA Wilga 2013

Plan pracy grupy LPR na rok 2013/2014 18 października 2013 Plan pracy grupy LPR na rok 2013/2014 Cel: Uczniowie są zaangażowani w proces uczenia się. Kryteria sukcesu: Wszyscy uczniowie podejmują próby wykonania zadania lub odpowiedzi na pytania. Uczniowie zadają pytania i włączają się w dialog. Uczniowie stawiają swoje cele. Uczniowie potrafią podsumować lekcję.

25 październik 2013 Spotkanie nauczycieli uczących w gimnazjum – klasy IIIA i IIIB. Relacja z PAPA 2013. Zapoznanie uczestników z wypracowanym planem, dyskusja i zatwierdzenie planu. Przydział zadań do wykonania na następny miesiąc (nagranie lekcji z uwzględnieniem struktury i formułowaniem celu lekcji przez uczniów). Ustalenie terminu następnego spotkania na 6.12.2013.

6 listopada 2013 Spotkanie nauczycieli uczących w szkole podstawowej – klasy VA i VB. Powołanie zespołu laboratoryjnego w SP, zespó tworzą nauczyciele uczący w klasach V. Relacja z PAPA 2013 Zapoznanie uczestników z wypracowanym planem, dyskusja i zatwierdzenie planu. Ustalenie terminu następnego spotkania na 6.12.2013.

Japoński model lekcji 7–8 listopada 2013 Warsztat prowadziła Wakasa Nagakura . Z naszej szkoły uczestniczyły Urszula Jackowska i Jolanta Dobrogowska

Wizyta studyjna 22 listopad 2013

Wizyta studyjna Obserwowana i nagrywana lekcja przyrody. Obserwowana i nagrywana lekcja matematyki.

Wizyta studyjna Pamiątkowa kartka. Wpisy naszych gości.

Warsztaty Warszawa 4 – 5 grudnia 2013

Ogólnopolska Konferencja Serock 23 – 24 stycznia 2014 Rozwijanie uczenia się i nauczania w profesjonalnej szkole. Zespół Szkół w Kozielicach reprezentowały Dyrektor Beata Rejmer i nauczycielki Urszula Jackowska , Beata Ludwiczak

Jedno z cyklicznych spotkań.

PAPA Wilga 2014 Szkołę reprezentowały dyrektor Beata Rejmer i nauczycielka Beata Ludwiczak. Na bazie dwuletnich doświadczeń z nagrywania lekcji i udzielania informacji zwrotnej powstaje praktyka Doskonaląca analiza nauczania – DAN .

Doskonaląca Analiza Nauczania

Struktura grupy nauczycieli praktykujących DAN w ZS Kozielice Rok szkolny 2014/2015 Liderzy głowni Gimnazjum - Ula Jackowska Szkoła podstawowa - Beata Ludwiczak Praktyką objęci są wszyscy nauczyciele, którzy pracują w siedmiu czteroosobowych grupach z liderem. Grupy są zróżnicowane w zawansowaniu praktyki DAN.

Współpraca i wymiana doświadczeń Spotkania w małych czteroosobowych grupach – dzielenie się doświadczeniami, omawianie nagranych lekcji, udzielanie informacji zwrotnej, planowanie dalszych zmian i dalszego rozwoju. Wymiana doświadczeń na radach pedagogicznych, zespołach samokształceniowych i spotkaniach nieformalnych. Wymiana informacji drogą elektroniczną.

Konferencje i warsztaty DAN 2014/2015 10 -11 października 2014 Wilga – Ula Jackowska, Beata Ludwiczak, Monika Burda, Magdalena Baranowska, Jolanta Dobrogowska 27 października 2014 Kozielice – rada pedagogiczna 28 – 29 listopada 2014 Wilga – Ula Jackowska 27 luty – 1 marca 2015 Wilga – Ula Jackowska, Beata Ludwiczak 20 – 21 marca 2015 Warszawa – Ula Jackowska, Agnieszka Krawiec, Ania Siepka, Małgorzata Cichocka 15 – 16 czerwca 2015 Wilga – Beata Rejmer, Ula Jackowska, Beata Ludwiczak.

Warsztat DAN Wilga – październik 2014

Spotkanie liderów – Wilga luty 2015

Warsztaty szkolne – DAN na forum.

PAPA Jachranka 2015

Struktura zespołu zadaniowego – DAN Rok szkolny 2015/2016 Lider główny Urszula Jackowska Liderzy wspomagający: Beata Ludwiczak, Monika Burda, Agnieszka Krawiec Praktyką objęci są wszyscy nauczyciele. Współpraca w trzyosobowych grupach w ramach zespołów samokształceniowych. Poziom grup wyrównany w zawansowaniu praktyki DAN Wsparcia i pomocy potrzebują nowozatrudnieni nauczyciele.

Konferencje i warsztaty DAN i APU 2015/2016 12-13 listopada 2015 Wilga – Analiza Prac Uczniowskich, uczestnicy Beata Rejmer, Agnieszka Krawiec, Ula Jackowska. 13-14 listopada 2015 Wilga – DAN, Urszula Jackowska. 4-5 marca 2016 Jachranka – APU Agnieszka Krawiec, Anna Siepka; DAN – Urszula Jackowska, Monika Burda. 3-4 czerwca 2016 Jachranka – APU, Agnieszka Krawiec, Anna Siepka; DAN – Urszula Jackowska.

Materiały wypracowane na warsztatach.

DAN na forum

Wizyta couchingowa – 17 maja 2016 Spotkanie z dyrektor Beatą Rejmer. Spotkanie z liderkami – zaplanowanie konferencji upowszechniającej praktykę DAN. Spotkanie z nauczycielami rozpoczynającymi praktykę DAN – warsztaty szkolne.

Warsztaty dla nauczycieli zaczynających pracować z praktyką DAN

Warsztaty dla nauczycieli zaczynających pracować z praktyką DAN

Podsumowanie roku szkolnego 2015/2016

DAN w roku szkolnym 2016/2017 W pierwszym semestrze pracujemy w taki sam sposób jak w 2015/2016 – każdy nauczyciel nagrywa lekcje i planuje zmiany działań z domknięciem koła Deminga. W drugim semestrze planujemy kolejny etap rozwoju z wykorzystaniem nagranych lekcji i action learning.

Konferencja upowszechniająca 29.11.2016

Dziękuję za uwagę. Urszula Jackowska