Przewodnicząca: Iwona Marcińczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Uczeń niepełnosprawny
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Placówki oświatowe objęte wsparciem
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Zespół ds. integracji Mirosława Orłowska – Gaweł Daria Hanzel
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
KOORDYNATORZY ZESPOŁU : M.Orłowska-Gaweł , J. Kowalska,M. Rajterowska,
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Przewodnicząca: Iwona Marcińczak Zespół ds. Integracji Przewodnicząca: Iwona Marcińczak Aleksandra Błoch Daria Hanzel Barbara Jopek Małgorzata Jędryszczak Irena Kościelecka Katarzyna Lewandowska Emilia Lorek-Czerska Aneta Mrozek Agata Pietrzyńska Izabela Poniatowska Agnieszka Rybska Paulina Sochaj Dorota Wolf Anna Krzyszczuk

Zrealizowane działania w roku szkolnym 2016/2017 Podpisanie kontraktu z rodzicami dotyczącego zasad współpracy. Utworzenie IPET na podstawie wstępnej diagnozy, konsultacji z rodzicami i specjalistami. Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania dziecka - ewaluacja, dokonana pod koniec I i II semestru. Wspieranie dydaktyki-dostosowanie wymagań do możliwości uczniów, Ortograffiti, stosowanie programów komputerowych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, stosowanie pomocy dydaktycznych. Praca terapeutyczna - prowadzenie zajęć specjalistycznych (rewalidacja, terapia pedagogiczna, zaj. korekcyjno-kompensacyjne). Promowanie szkoły-włączenie pedagogów specjalnych i dzieci integracyjnych do przygotowania i obchodów 70-lecia szkoły, Święta Rodziny, Dnia Przedszkolaka, prowadzenie zajęć dla przedszkolaków w naszej szkole i w przedszkolach z którymi współpracujemy.

Współpraca pedagogów specjalnych z nauczycielami przedmiotów, specjalistami, rodzicami, instytucjami pozaszkolnymi wspierającymi rozwój uczniów niepełnosprawnych. Aktywizowanie uczniów-udział dzieci integracyjnych w konkursach szkolnych i pozaszkolnych, przygotowanie upominków na kiermasz bożonarodzeniowy, włączenie dzieci do działań szkolnych, prowadzenie różnorodnych zajęć opartych na doświadczeniach i zabawach. Współpraca z wolontariuszami. 26 uczniów klas II-VI zostało objętych pomocą wolontariuszy Akademii Przyszłości. Dobre efekty pracy wolontariuszy i zadowolenie dzieci zachęcają do współpracy w przyszłym roku szkolnym. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, udział w kursach i szkoleniach, dzielenie się zdobytą wiedzą na zespole. Zapoznanie się z nowymi przepisami dotyczącymi reformy szkolnictwa. Śledzenie nowości i zmian w tych przepisach.

Wnioski do pracy w roku szkolnym 2017/2018 Wdrożenie nowej formy współpracy z rodzicami uczniów sprawiającymi problemy wychowawcze – po odbyciu szkolenia ze specjalistami. Analiza nowych przepisów dotyczących zmian w szkolnictwie. Udoskonalenie współpracy miedzy nauczycielami, wychowawcami świetlicy i pedagogami specjalnymi dotyczącej pracy z dziećmi integracyjnymi.