Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin ósmoklasisty.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
uczniów klas 8a i 8b oraz IIIa i IIIb
Informacje ogólne o egzaminie
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19.
Zapis prezentacji:

Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego oprac. Małgorzata Bukowska-Ulatowska na podstawie materiałów ze stron internetowych MEN , ORE oraz CKE wrzesień 2017 r.

egzamin ósmoklasisty od 2018/2019 Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 60) od 2018/2019 obowiązkowy egzamin przeprowadzany w formie pisemnej w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej sprawdza, w jakim stopniu uczeń spełnia wymagania określone w podstawie programowej wyniki nie wpływają na ukończenie szkoły, ale stanowią jedno z kryteriów rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej www.men.gov.pl

jeden poziom: II.1 – kontynuacja egzamin ósmoklasisty obejmuje: język polski matematykę język obcy nowożytny jeden przedmiot do wyboru: biologia / chemia / fizyka / geografia / historia (od 2021/2022) www.men.gov.pl jeden język obcy nowożytny, uczony w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych w szkole (pisemna deklaracja) jeden poziom: II.1 – kontynuacja

źródło: materiały ORE

+ komunikaty dyrektora CKE www.cke.edu.pl

zapowiedzi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej materiały informacyjne i dydaktyczne: od XI 2017 r. arkusze pokazowe: XII 2017 r. harmonogram, komunikaty i informacje: 1 IX 2018 r. arkusze próbnego egzaminu: XII 2018 r.  wyniki pierwszego egzaminu: VI 2019 r. www.cke.edu.pl

zadania zamknięte i otwarte arkusz egzaminacyjny 90 minut (z możliwością wydłużenia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) 45-55 zadań (12-15 wiązek) zadania zamknięte i otwarte częściowy pomiar umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej

skuteczność komunikacyjna poprawność językowa skuteczność komunikacyjna https://pixabay.com

Znajomość funkcji językowych Rozumienie tekstów pisanych arkusz egzaminacyjny Rozumienie ze słuchu Znajomość funkcji językowych Rozumienie tekstów pisanych Znajomość środków językowych Wypowiedź pisemna

Rozumienie ze słuchu teksty adaptowane lub oryginalne, czytane przez rodzimych użytkowników języka nagranie (płyta CD) z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, odpowiedzi na pytania) 12-14 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok. 20-25% max. liczby punktów

zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi

Znajomość funkcji językowych zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami) 10-12 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok. 15-20% max. liczby punktów

zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

Rozumienie tekstów pisanych teksty adaptowane lub oryginalne do 850 wyrazów zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, odpowiedzi na pytania) 12-16 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok. 25-30% max. liczby punktów

zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi

Znajomość środków językowych zakres środków gramatycznych – określony w Informatorze teksty adaptowane lub oryginalne zadania zamknięte (wybór wielokrotny, dobieranie) oraz zadania otwarte (z luką/lukami, parafraza zdań, tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy, układanie fragmentów zdań z podanych fragmentów leksykalnych) 10-12 zadań (3-4 wiązki, w tym przynajmniej 1 z zad. otwartymi) ok. 15-20% max. liczby punktów

zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

Wypowiedź pisemna jedno zadanie (bez możliwości wyboru) krótki tekst informacyjny (notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, e-mail lub wpis na blogu) z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia, wyrażania i uzasadniania opinii itp. 50-120 wyrazów polecenie w języku polskim, 3 podpunkty do rozwinięcia w wypowiedzi zdającego podany początek wypowiedzi ok. 20% max. liczby punktów

zadania egzaminacyjne a treści z podstawy programowej znajomość środków językowych rozumienie wypowiedzi tworzenie wypowiedzi reagowanie na wypowiedzi przetwarzanie wypowiedzi rozumienie ze słuchu znajomość funkcji językowych rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych wypowiedź pisemna + świadomość językowa

Co może nam pomóc, co warto wypróbować, jakie działania podjąć? Co może być największym wyzwaniem dla moich uczniów (poszczególnych klas, grup oraz pojedynczych osób)? Co może nam pomóc, co warto wypróbować, jakie działania podjąć? https://pixabay.com

Dziękuję za uwagę Małgorzata Bukowska-Ulatowska 58 340 41 43, malgorzata.bukowska@cen.gda.pl