KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Kwalifikacje nauczycieli w roku 2006
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Sześciolatek idzie do szkoły
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Nowe akty prawne związane ze zmianami w nadzorze pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkól.
Wychowanie do życia w rodzinie
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Prawo w oświacie Konferencje metodyczne dla nauczycieli oprac. E. Rostkowska D. Janiszewska Gorzów Wlkp., sierpień 2012 r.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Język obcy w przedszkolu
Co dalej…..
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Nauczanie religii w polskiej szkole i wybranych krajach europejskich
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
LICENCJAT I CO DALEJ?. Praca…. 1) Przedszkola, kluby przedszkolaka, punkty przedszkolne i inne formy wychowania przedszkolnego (minimum ½ etatu w jednym.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie dualne.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zmiany w prawie oświatowym
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w Karcie Nauczyciela
Sześciolatek idzie do szkoły
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Kształcenie specjalne
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
Kuratorium Oświaty w Katowicach
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO  

Porozumienie pomiędzy Konferencją Episkopatu Polski oraz Ministrem Edukacji Narodowej z dnia 31 maja 2016 r. w sprawie kwalifikacji zawodowych wymaganych od nauczycieli religii. www.katecheza.episkopat.pl

Kwalifikacje Nabyte na odpowiedniego rodzaju studiach teologicznych określonych przez Kościół katolicki: na uczelni prowadzonej przez Kościół katolicki; w katolickim wydziale teologicznym uczelni publicznej;  

Skierowanie Jest możliwe, o ile nauczyciel ma kwalifikacje do nauczania religii w danej szkole lub placówce;

Przepis przejściowy nauczyciel mianowany lub dyplomowany nie musi dostosowywać się do nowych kwalifikacji; nowe przepisy dotyczą nauczycieli stażystów i kontraktowych, którzy winni dostosować swoje wykształcenie w ciągu trzech lat (do 31 sierpnia 2019 r.)

Nowe Porozumienie podnosi poprzeczkę: w szkołach kończących się maturą nie będą mogli uczyć w przyszłości nauczyciele innych specjalności, tylko po magisterskich studiach teologicznych; w gimnazjach nie będą mogły już uczyć osoby, które mają jedynie licencjat zawodowy;

będą mogły nauczać jedynie osoby, które ukończyły przynajmniej studia W przedszkolach i szkołach specjalnych będą mogły nauczać jedynie osoby, które ukończyły przynajmniej studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny, niezbędny do pracy z wychowankami mającymi konkretną niepełnosprawność

Porozumienie rozszerza możliwość: W przedszkolach religii będą mogli uczyć; absolwenci pedagogiki religijnej lub katechetyki, a także o przedszkolanki, które ukończą krótkie (roczne) studia podyplomowe katechezy przedszkolnej;

Liceum i technikum Kwalifikacje nauczyciela religii posiada osoba, która: ukończyła studia magisterskie na kierunku teologia; posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania religii; (ksiądz) posiada dyplom ukończenia WSD i przygotowanie pedagogiczne do nauczania religii;

Gimnazjum i zasadnicza szkoła zawodowa ukończyła studia magisterskie na kierunku innym niż teologia; posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania religii (uzyskane w wyniku ukończenia teologiczno-katechetycznych studiów podyplomowych; alumn po ukończeniu piątego roku studiów;

Szkoła podstawowa ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku teologia i uzyskała tytuł zawodowy licencjata w kolegium teologicznym; posiada dyplom ukończenia kolegium teologicznego; posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania religii (uzyskane w Wydziale lub Kolegium Teologii);

Szkoła podstawowa alumn po ukończeniu czwartego roku studiów; student studiów teologicznych po ukończeniu czwartego roku studiów;

Przedszkole posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w specjalności pedagogika religijna lub katechetyka oraz przygotowanie pedagogiczne do nauczania religii; posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie wychowania przedszkolnego lub wczesnoszkolnego oraz świadectwo ukończenia podyplomowych studiów katechezy przedszkolnej.

Przedszkola i szkoły specjalne ukończyła studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności; ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiedniej do niepełnosprawności; ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny z pedagogiki specjalnej w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności.

Oceny poziomą kreskę, jeżeli uczeń nie uczęszczał ani na religię, ani na etykę, ocenę z religii albo etyki (bez wskazywania, z jakich zajęć jest to ocena), jeżeli uczeń uczęszczał na jedne z tych zajęć, dwie oceny, gdy uczeń uczęszczał na zajęcia zarówno z etyki, jak i religii. (obowiązuje od 1 września 2016 r.)

Dziękuję za uwagę!