ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ Rok szkolny 2016 - 2017 ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ JĘZYK ANGIELSKI KLASA I TI WRZESIEŃ ROK SZKOLNY 2016 / 2017
Opracował: mgr Dawid Chyłła WSTĘP Test diagnozujący został przeprowadzony w klasach pierwszych kontynuujących naukę języka angielskiego w liceum i technikum. Diagnoza sprawdzała umiejętności językowe uczniów w zakresie czytania, pisania, gramatyki i leksyki w języku angielskim. Celem testu było opracowanie i wdrożenie działań, które mają za zadanie wyrównanie poziomu wiedzy uczniów klas pierwszych. Uzyskane wyniki stanowią materiał porównawczy do obserwacji pracy i postępów uczniów w ciągu roku szkolnego oraz w kolejnych latach w cyklu kształcenia.
ANALIZA WYNIKÓW ANALIZA WYNIKÓW Zestaw składał się z 9 zadań badających umiejętności wynikające ze standardów wymagań egzaminacyjnych z języków obcych. BADANIE EFEKTÓW KSZTAŁCENIA W KLASACH PIRWSZYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO a) OPIS ZESTAWU: Test zawierał zadania sprawdzające znajomość czasów i konstrukcji gramatycznych, zasób leksykalny, odbiór tekstu czytanego, umiejętność budowania wypowiedzi pisemnej. Do diagnozy przystąpiło 11 uczniów klasy I T.
Opis zadań: Gramatyka: Wybór prawidłowej odpowiedzi w danym kontekście. Zapisanie odpowiednich wyrazów w podanych zdaniach. Słownictwo: Identyfikowanie słów w zdaniach na podstawie kontekstu i pierwszych liter wyrazów. Zaznaczenie prawidłowej odpowiedzi, uzupełnianie zdań (odbiór tekstu czytanego). Udzielanie odpowiedzi na pytania (budowanie wypowiedzi pisemnej).
Klasa ITI najwyższy wynik: 81% średni wynik: 38,54% najniższy wynik: 24%
WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Gramatyka: najwyższy wynik: 86,66 % średni wynik: 41,8 % najniższy wynik: 16,66%
WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Czytanie: najwyższy wynik: 100% średni wynik: 69,06% najniższy wynik: 33,33 %
WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Słownictwo: najwyższy wynik: 80 % średni wynik: 3635 % najniższy wynik: 22,5 %
WYKONANIE TESTU W STANDARDACH WYMAGAŃ Pisanie: najwyższy wynik: 80 % średni wynik: 10,9 % najniższy wynik: 0 %(7 uczniów nie podjęło próby wykonania zadania)
Wnioski W oparciu o analizę przeprowadzonego testu diagnostycznego, uczniowie klasy I T uzyskali całościowo średni wynik: 38,54 % prawidłowych odpowiedzi, z czego najwyższy wynik stanowi 81 %, a najniższy 24 % możliwych punktów. Należy zauważyć różnice w umiejętnościach językowych w zakresie języka angielskiego. Najmniej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadania sprawdzającego umiejętność czytania ze zrozumieniem (średni wynik: 69,06 %). Trudniejsze okazały się zadania gramatyczne (średni wynik: 41,80 %) oraz leksykalne (średni wynik: 36,35 %). Najwięcej trudności sprawiło uczniom wykonanie zadania sprawdzającego umiejętność pisania (średni wynik: 10,9 %), aż 7 osób nie podjęło próby wykonania zadania.
Wnioski W dalszej pracy z uczniami klasy I T należy: powtórzyć wszystkie dotychczas omawiane zagadnienia gramatyczne, stopniowo rozszerzając zakres ich użycia; stopniowo poszerzać zasób słownictwa, co pozwoli uczniom wykształcić umiejętności poprawnego tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych; systematycznie ćwiczyć umiejętności rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, przygotowując tym samym młodzież do pisemnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego