Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
w nowej podstawie programowej
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Nordic Walking.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Aktywność fizyczna, a prawidłowy rozwój dziecka
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Rok szkolny 2013/2014 Rokiem Szkoły w Ruchu Akcja „Ćwiczyć każdy może” Prezentacje dot. roku szkoły w ruchu na spotkaniach z dyrektorami w 2013 roku Konferencja.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
Szkoła Promująca Zdrowie
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
RUCH TO ZDROWIE.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Większość ludzi zapomina, że wygląd, samopoczucie i zdrowie zależy od codziennej diety. Niewłaściwa dieta jest przyczyną nadwagi i otyłości powodującej.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Zapis prezentacji:

Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”

Projekt „Rok Szkoły w Ruchu” - akcja „Ćwiczyć każdy może” Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny. Wychowanie fizyczne kształtując nawyk aktywności fizycznej i troski o zdrowie wspiera prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży.

Ministerstwo Edukacji Narodowej chce zwrócić uwagę między innymi na: uświadomienie uczniom, że ruch to nie tylko obowiązkowe zajęcia WF, lecz każda aktywność fizyczna, podejmowana w ciągu dnia;  konieczność zaplanowania w ciągu dnia czasu na naukę oraz czasu na aktywny wypoczynek, w celu zachowania zdrowego i higienicznego trybu życia;  związek między aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem, a zdrowiem, dobrą kondycją i dobrym samopoczuciem;  uświadomienie uczniom, że aktywny tryb życia jest drogą do osiągania życiowych sukcesów, pozwala zwiększyć wiarę w siebie i we własne możliwości;  podkreślenie roli nauczycieli wychowania fizycznego jako ważnych animatorów życia szkolnego oraz ich roli w procesie edukacji zdrowotnej i wychowania młodych ludzi.

„Aktywność fizyczna stanowi kluczowy i integralny składnik zdrowego stylu życia. Bez niej niemożliwa jest jakakolwiek strategia zdrowia, jego utrzymania i pomnażania, a u dzieci – prawidłowy rozwój.. „Aktywność fizyczna, w tym regularne uprawianie sportu, w połączeniu ze zdrowym żywieniem, jest warunkiem zachowania i wzmacniania zdrowia na wszystkich etapach życia człowieka".

Miejskie Przedszkole nr 66 w Katowicach przystąpiło do Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej "Ćwiczyć każdy może". Akcja potrwa do końca marca 2014 r. W tym czasie nauczyciele podejmą różne działania na rzecz aktywności fizycznej naszej placówki, które będą dokumentowane (foto, wideo).

20 listopada 2013 data włączenia się do akcji

„Ćwiczyć każdy może” Dziecko jest oczkiem w głowie każdego rodzica, który chce zapewnić mu wszystko co najlepsze . Zachęcajmy do aktywności fizycznej, wspólnej zabawy. Aktywność fizyczna wzmacnia układ kostno-mięśniowy, usprawnia również inne funkcje, które mają duże znaczenie przy utrzymywaniu dobrego zdrowia i samopoczucia, takie jak krążenie czy oddychanie odpowiedzialne za dostarczanie tlenu do wszystkich mięśni i organów ciała dziecka. Proste zabawy, wykorzystujące podstawowe formy ruchu, takie jak: bieg, skok, rzut czy chwyt, będą rozwijały u dziecka nie tylko zdolności motoryczne czy umiejętności ruchowe, ale będą także sposobem na wdrażanie pewnych zachowań społecznych (współdziałanie, rozwiązywanie zadań, rozwój mowy).

Zabawa Każda aktywność fizyczna, której cele są rekreacyjno - zdrowotne, jest w pewnym sensie zabawą. A zabawa to fundamentalne zjawisko w ludzkiej kulturze. Gdy tylko pojawia się sposobność, większość z nas chętnie włącza się do zabawy. Jednym z czynników, który decyduje o fenomenie zabawy, jest niepewność końcowych rozstrzygnięć. Zaczynamy się bawić i nigdy nie wiemy, co z tego wyniknie, w jakim kierunku potoczy się nasza zabawa, jak się zakończy. Zabawa zatem wychowuje i uczy, rozwija wyobraźnię i pobudza kreatywność. A jeśli wymaga przy tym aktywności fizycznej, wpływa na ogólny rozwój dziecka.

Zabawy z kocykiem

Pozycja niska Klappa, poruszanie się na kocyku

Poruszanie się na czworakach, bez oderwania rąk od kocyka

Froterowanie podłogi

Zabawa „Ogonki” na kocykach

Tor przeszkód

Można pokonać przeszkodę pod pachołkiem na brzuchu…

… jak i na plecach, ale to nie koniec pomysłów

…można i tyłem z pomocą rąk

Zuza