Analiza i planowanie startegiczne 3

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Analiza ryzyka projektu
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Rynek usług medycznych
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Szkolenia, Coaching, PR.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Sporządzamy biznesplan
Analiza potencjału firmy
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Zarządzanie Strategiczne
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
ANALIZA SWOT FIRMY ………………….. MOCNE STRONY punkty SŁABE STRONY punkty S1. S2. S3. S4. S5. W1. W2. W3. W4. W5. ŚREDNIA MOŻLIWOŚCI punkty ZAGROŻENIA punkty.
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Firmy globalne.
Funkcja planowania.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Analiza i planowanie startegiczne 3

Plan strategiczny Formalnie zapisany, długoterminowy plan zawierający: sformułowanie misji przedsiębiorstwa: identyfikacja firmy w otoczeniu wew. i zewn. sformalizowanie wartości ważnych dla firmy sformułowanie celi strategicznych korporacji (jakie przedsięwzięcia, gdzie, jaki udział w rynku, cele inwestycyjne) sformułowanie strategii biznesu: określenie głównych czynników sukcesu (przewagi konkurencyjnej) silna pozycja (udział) na atrakcyjnym rynku (rozmiar,potencjał rozwojowy, konkurencja) - oferta rynkowa: jakość, obsługa klienta, intensywna reklama, niskie ceny -zasoby: fizyczne, nie fizyczne, możliwości określenie i wybór działań pozwalających osiągnąć cele strategia implementacji celi sformułowanie procedur kontroli i modyfikacji

Planowanie strategiczne: proces oceny strategii -oszacowanie pozycji rynkowej (udział w rynku, atrakcyjność rynku): aktualna pozycja rynkowa *opcje strategiczne: nowa pozycja rynkowa *oszacowanie ofert rynkowych (produkt, cena, itd.): -mocne i słabe strony ofert przy aktualnie realizowanej strategii I opcje strategiczne: możliwe zmiany mocnych i słabych stron ofert I ⇓ oszacowanie zasobów (unikalność czynników determinujących przewagę) I mocne i słabe strony zasobów przy aktualnie realizowanej strategii stron zasobów I ⇓ całościowe oszacowanie wszystkich strategii I integracja ocen strategii w zakresie ofert i zasobów I uwzględnienie efektów synergii rożnych przedsięwzięć I uwzględnienie problemów z implementacją, finansowaniem i ryzykownością strategii

Planowanie strategiczne: proces oceny strategii oszacowanie pozycji rynkowej (udział w rynku atrakcyjność rynku): aktualna pozycja rynkowa opcje strategiczne: nowa pozycja rynkowa oszacowanie ofert rynkowych (produkt, cena, itd.): mocne i słabe strony ofert przy aktualnie realizowanej strategii opcje strategiczne: możliwe zmiany mocnych i słabych stron ofert oszacowanie zasobów (unikalność czynników determinujących przewagę) mocne i słabe strony zasobów przy aktualnie realizowanej strategii stron zasobów

cd całościowe oszacowanie wszystkich strategii integracja ocen strategii w zakresie ofert i zasobów uwzględnienie efektów synergii rożnych przedsięwzięć uwzględnienie problemów z implementacją, finansowaniem i ryzykownością strategii

Wynik planowania strategicznego(zestaw dokumentów} Misja: komunikacja głównych celi i wartości ważnych dla firmy, określenie obszaru działań firmy wpływa na ocenę czynników sukcesu, luźno ogranicza możliwe konkretne decyzje i działania Strategia korporacji: określa istotne strategicznie przedsięwzięcia wraz z pożądaną pozycją rynkową (kategorie produktów, rynki geograficzne, udziały w rynkach), oraz cele/ priorytety inwestycyjne dla różnych przedsięwzięć

Strategie biznesu: ogólna strategia konkurowania(bussines idea) wybór rodzaju przewagi konkurencyjnej: cena – zróżnicowanie wybór postawy strategicznej: kształtowanie - adaptacja zasięg: cały rynek - nisza określenie czynników sukcesu: -dla ofert rynkowych (USP - unikalna propozycja sprzedażowa czy UAP - unikalna propozycja reklamowa) -dla zasobów (np. spełniając 4 warunki Barneya:wartościowe, rzadko występujące, trudne do powtórzenia zastąpienia); Program strategiczny: dla każdego czynnika sukcesu -cel do osiągnięcia i ograniczenia zakresu -ustalenie kamieni milowych -określenie budżetu

Dalej – jest w ulubionych