Instytut Psychoimmunologii – IPSI www.ipsi.pl Program dla Firm Instytut Psychoimmunologii – IPSI www.ipsi.pl www.ipsi.pl
Misja Pomaganie ludziom oraz instytucjom w uruchamianiu i w rozwoju ich energetycznych i twórczych możliwości. W budowaniu odporności na przeciążenie i choroby oraz w usuwaniu skutków przeciążenia stresem. www.ipsi.pl
O nas Pierwsza instytucja w Polsce specjalizującą się w profilaktyce przeciążenia i wypalenia stresem oraz leczeniu chorób stresopochodnych Podstawy działalności: wiedza psychologiczna i psycho-medyczna (psychoimmunologia) Twórca koncepcji IPSI: Wojciech Eichelberger Działamy od października 2004 roku www.ipsi.pl
Cel Programu Korzyści finansowe i organizacyjne dla Firm Większa wydajność i efektywność zatrudnionych osób Lepsza adaptacja do częstych zmian organizacyjnych Silniejsze poczucie lojalności wobec firmy Zmniejszenie absencji Większa motywacja do spójnego działania Lepsza relacja w zespole Większa odporność na obciążenie Poprawa wizerunku firmy Wyższy poziom zadowolenia pracowników Tworzenie przyjaznego środowiska pracy Tworzenie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym www.ipsi.pl
Efektywność a Stres USA Szwecja 7,5 tys. USD/pracownika wypłaty ubezpieczeniowe z tytułu chorób związanych ze stresem, spadek wydajności pracy, absencje, koszt ubezpieczeń zdrowotnych, koszt leczenia, oraz koszt rotacji pracowników Stress Knowledge Company USA Szwecja 200 Euro/pracownika koszt specjalistycznej interwencji 800 Euro/pracownika oszczędności firmy wynikające ze spadku zwolnień długoterminowych (z 5.42% w 2001 do 2.89% w 2003) Stress Reaserch Clinic (Stockholm) - 2003 www.ipsi.pl
Etapy Programu Diagnoza potrzeb Planowanie Realizacja programu Program treningowy Program konsultacyjny Program coachingowy Program informacyjny Audyt Ocena efektywności programu www.ipsi.pl
Diagnoza Potrzeb Wywiady Kwestionariusze Pracownicy różnych szczebli www.ipsi.pl
Planowanie Wybór strategii realizacji Dobór konsultantów / trenerów Ustalenie harmonogramu www.ipsi.pl
Program Treningowy Zarządzanie energią życiową w stresie Kompetencje antystresowe Siła i odporność Asertywność Opanowanie autostresu Zarządzanie czasem Ciało odporne na stres Świadomość ciała Inteligencja ciała i ruchu Doskonalenie kompetencji pracowników HR www.ipsi.pl
Program Konsultacyjny Konsultacje dotyczące stresu, stylu życia, work & life balance Konsultacje telefoniczne Konsultacje za pośrednictwem internetu www.ipsi.pl
Program Coachingowy Cele Zdolność do długofalowego, efektywnego funkcjonowania Zdolność do autokorekcji Zauważanie kiedy funkcjonujemy dobrze, a kiedy nie, naprowadzanie się o własnych siłach na właściwą drogę Zdolność do samoregulacji Doskonalenie kompetencji życiowych przez obserwację wzorców i przez uczenie się działań, wzmacniających i rozszerzających umiejętności www.ipsi.pl
Program Coachingowy Korzyści Klarowniejsze myślenie i planowanie różnych aspektów swojego życia Efektywniejsze podejmowanie decyzji Budowanie nowego punktu widzenia, świeże postrzeganie własnych możliwości i szans Poprawa efektywności interpersonalnej (lepsze radzenie sobie w relacjach profesjonalnych i osobistych) Większa pewność w realizacji wybranych ról zawodowych i życiowych Konsekwentne zaangażowanie w poprawę własnej efektywności Zwiększona produktywność, Większe zadowolenie w pracy zawodowej i w życiu prywatnym www.ipsi.pl
Audyt Antystresowy Kwestionariusze Wywiady z wybranymi osobami Kwestionariusz objawów stresu opracowany przez Trenerów IPSI Kwestionariusz Radzenia sobie w sytuacjach stresowych Kwestionariusz: Komunikacja i Współpraca Kwestionariusze motywacji i zadowolenia Wywiady z wybranymi osobami Wywiad trwa około pół godziny Proponujemy odbycie rozmów z około 25% pracowników wybranych losowo Wywiad rozszerza tematy kwestionariusza, koncentruje się na sytuacjach będących źródłem zmniejszonej efektywności www.ipsi.pl
Audyt Antystresowy Ocena miejsca pracy pod względem generowania bądź niwelowania stresu. Quality of work environment Raport Środowiska pracy z punktu widzenia zagrożenia stresem Poziomu motywacji Poziomu stresu pracowników Poziomu zadowolenia Stylu komunikacji Zalecenia W które obszary należy zainwestować oraz w jakiej kolejności www.ipsi.pl
Ocena Efektywności Programu Mierzenie poziom satysfakcji - coroczna ankieta Ocena satysfakcji klienta zaraz po usłudze Pomiar przyrostu wiedzy Obserwacja zmiany zachowań Monitorowanie wybranych parametrów mierzalnych odnoszących się do efektywności firmy. Pomiar dokonywany jest wg. Metody Kirkpatricka www.ipsi.pl
Trenerzy / Konsultanci Psychologowie Fizjoterapeuci Absolwenci uczelni krajowych i zagranicznych z międzynarodowym doświadczeniem zawodowym: Uniwersytet Warszawski Uniwersytet im.A.Mickiewicza w Poznaiu University of California Los Angeles Uniwersytet Macquarie w Sydney Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie Gestalt Institue of Los Angeles Northwestern Memorial Hospital Chicago Institute of Neuroresearch and Neurosurgery Instytut Integralny w Denver Esalen Institute w Kalifornii American Dance Therapy Association Rehabilitation Institute of Chicago www.ipsi.pl
Partnerzy Karolinska Instytutet – Stress Clinic (Sztokholm) Instytut Psychologii Biznesu (Warszawa)
Referencje Avon Banking Gain Management Consulting Group Castrol Lubricants CitiBank Handlowy Commercial Union Janssen-Cilag Kancelaria Prawna Marek Zdanowicz i Wspólnicy Mepha Ltd. NextiraOne Novo Nordisk Pharma Polpharma Radisson Telewizja Polska US Pharmacia www.ipsi.pl