Klinika Konfliktu m e d i a t o r z y

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Rozwój społeczności lokalnych
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Zarządzanie projektami partnerskimi
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Psychologia w zarządzaniu
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Rozwiązywanie konfliktów
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Sposoby podejmowania decyzji
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Spotkanie Metropolitalnego Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów i Starostów „NORDA” Projekt: NORDA – PÓŁNOCNY BIEGUN WZROSTU Program grantowy MRR dla.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Zapis prezentacji:

Klinika Konfliktu m e d i a t o r z y ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW WEWNĘTRZNYCH ABY DOJŚĆ DO CELU

Klinika Konfliktu Problemy komunikacyjne vs Konflikt

Klinika Konfliktu Ośrodek mediacji oraz pracy z konfliktem w obszarach problemowych: Organizacja Społeczność Rodzina Biznes Łączy nas przekonanie, że ludzie są w stanie sami pokojowo rozwiązywać swoje spory.

Klinika Konfliktu Naszą misją jest zapobieganie konfliktom oraz wspomaganie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i grupowych poprzez świadczenie wyspecjalizowanej pomocy zarówno interwencyjnej, jak i profilaktycznej.

Klienci Kliniki Konfliktu Organizacje pozarządowe: fundacje, stowarzyszenia, federacje, zrzeszenia. Firmy komercyjne: spółki, korporacje. Instytucje: urzędy miast i gmin, samorządy lokalne, uczelnie, etc Grupy partnerskie łączące kilka organizacji lub instytucji. Osoby lub grupy znajdujące się w sytuacji konfliktowej lub poszukujące wsparcia w komunikacji (np. w przekształceniach organizacyjnych, sytuacjach złożonych, wielostronnych).

Organizacja X Zgłoszenie do Kliniki Konfliktu: Mamy konflikt. Co robić? Jaki konflikt? Poważny!

Organizacja X Analiza sytuacji Wstępna ocena konfliktu Identyfikacja stron Dopasowanie procedury pracy Sprawdzenie gotowości stron do rozmowy Propozycja formy rozmów

Organizacja X Konflikt między działami organizacji Konflikty interpersonalne Konflikt ze społecznością lokalną Proponujemy mediację

Mediacja Mediacja jest procedurą rozwiązywania konfliktu, w której trzecia strona - mediatorzy - towarzyszą uczestnikom/stronom w procesie uzgodnień, pomagając w usprawnieniu komunikacji, zdefiniowaniu kwestii spornych, określeniu potrzeb i interesów każdej ze stron oraz, o ile taka jest ich wola, wypracowaniu wzajemnie satysfakcjonującego oraz świadomego porozumienia. Mediacja jest procesem poufnym, a udział w niej – dobrowolny.

Mediacja Mediacja może dotyczyć konfliktów: między pracownikami różnego szczebla, pracownikami a przełożonymi; między działami/zespołami lub wewnątrz nich między organizacjami np. partnerskimi w kwestiach relacji interpersonalnych, organizacji i efektywności pracy, zarządzania projektami, przekształceń organizacji, zapobiegania i przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi

Organizacja X Na wszystkich szczeblach zastosowano mediację. Wprowadzono Conflict Coaching Konflikty wewnątrz organizacji zostały rozwiązane Rozmowy ze społecznością lokalną są nadal prowadzone.

Organizacja Y Zgłoszenie do Kliniki Konfliktu: Mamy przed sobą ważne decyzje. Musimy ustalić strategię. Jak możemy pomóc? Pomóżcie nam rozmawiać, bo na spotkaniach panuje chaos.

Organizacja Y Analiza sytuacji Określenie celu pracy grupy Przekazanie informacji (jednokierunkowy przepływ komunikacji) Konsultacje – zebranie informacji Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji Identyfikacja zaangażowanych podmiotów/grup/stron Zdefiniowanie ewentualnych przedstawicieli Sprawdzenie gotowości stron do rozmowy Propozycja formy rozmów

Praca grupowa - aktywa więcej informacji, szerszy zakres wiedzy/ horyzontów różnorodne podejścia do problemu więcej pomysłów i lepsza jakość pomysłów (synergia) lepsze zrozumienie i akceptacja rozwiązań większa gotowość realizacji rozwiązań

Praca grupowa – pasywa Syndrom grupowego myślenia iluzja nieomylności, krytyczny stosunek do informacji pochodzących z zewnątrz, selekcjonowanie informacji, rola stróżów jednomyślności, konformizm i presja społeczna  Walencja decyzji (przywiązanie do jednego rozwiązania) Rozproszenie odpowiedzialności (ryzyko) Dominacja jednostki

Efektywna praca grupy Wspólnie ustalona/ zaakceptowana procedura, rozumienie etapów Podział ról Sprawna i bezpieczna komunikacja Skupienie na jednym zagadnieniu w danym momencie Partycypacja uczestników

Facylitator - zadania wprowadza wyraźne rozróżnienie między treścią a procesem pomaga w określeniu ról obecnych na spotkaniu proponuje procedurę rozwiązywania problemu przeprowadza grupę przez etapy wypracowywania ostatecznej decyzji proponuje techniki pracy nad problemem na każdym z etapów

Facylitator - zadania dba o pełne i efektywne uczestnictwo wszystkich członków grupy w pracy nad problemem wspiera prezentowanie różnych punktów widzenia pomaga w określeniu potrzeb i interesów indywidualnych i grupowych i buduje wzajemne zrozumienie chroni uczestników przed atakami personalnymi sprawdza akceptację rozwiązań proceduralnych i merytorycznych

Organizacja Z Zgłoszenie do Kliniki Konfliktu: Chcemy zbudować solidną, dobrze działająca organizację. Efektywną? O tak! Komunikacja jako czynnik umożliwiający osiąganie celów organizacji. Komunikacja to też czynnik motywujący i budujący zaangażowanie i identyfikację.

Organizacja Z Nasze propozycje: Diagnoza sytuacji Dispute System Design Kontrakt komunikacyjny Szkolenia

Tworzenie Systemu Zarządzania Sporami Dispute System Design Wypracowanie zintegrowanych mechanizmów i narzędzi służących rozwiązywaniu powtarzających się konfliktów w organizacji. Proces opiera się na diagnozie organizacji oraz opracowaniu, wdrożeniu i ewaluacji efektywnych metod zapobiegania konfliktom oraz wczesnej interwencji, zanim spór osiągnie fazę eskalacji, narażając organizację na wysokie koszty w różnych obszarach (finanse, atmosfera pracy i satysfakcja pracowników, relacje z klientami i kontrahentami, efektywność wykorzystywania zasobów, etc.)

Kontrakt komunikacyjny Zdefiniowanie i uzewnętrznienie potrzeb komunikacyjnych wewnątrz organizacji; pomiędzy pracownikami a przełożonymi, grupami pracowników i działami. Polega na zdefiniowaniu trzech obszarów komunikacji wewnątrz organizacji, mianowicie: „co?” „kto?” i „jak?”. Osoba prowadząca proces tworzenia kontraktu dba o to, aby każdy mógł zgłosić swoje potrzeby i oczekiwania, a następnie prowadzi proces weryfikacji zgłoszonych propozycji. Między innymi pod względem realności i wykonalności. Odradza się prowadzenie kontraktu przez osobę spełniająca jakąkolwiek funkcję wśród stron tworzących kontrakt, a w szczególności nie zaleca się szefa w roli facylitatora.

Szkolenia Dla zorganizowanych grup (od 9 do 20 osób), dostosowane do potrzeb danej organizacji w zakresie: Profilaktyka konfliktu (np. komunikacja, radzenie sobie ze stresem, wyznaczanie i realizowanie celów) i praca z konfliktem (np. rozwiązywanie konfliktów, negocjacje) Mediacje - cykl szkoleniowy przygotowujący do pracy mediatora, jak i szkolenia nt. mediacji dla różnych grup zawodowych

i zapraszamy do współpracy Dziękujemy… i zapraszamy do współpracy m e d i a t o r z y z Kliniki Konfliktu