Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Człowiek- najlepsza inwestycja
DROGA DO SAMODZIELNOŚCI
PEDAGOG SZKOLNY mgr Dagmara Kęsek
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Przystań - przyjazny mikroświat, przyjazny świat Projekt realizowany przez: Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA Projekt jest.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
PEDAGOG SZKOLNY.
Słoneczne Okienka Przedszkolne - założenia projektu -
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Animus” Kwiecień 2013.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ASYSTENTURA RODZINY.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Prezentacja instytucji
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Radosne Maluchy

PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH Z EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ ORAZ ICH RODZINY

ZDROWE, BEZPIECZNE, SZCZĘŚLIWE DZIECI ŚRODOWISKO, OTOCZENIE DZIECKA SILNI, MĄDRZY, STABILNI RODZICE

SYTUACJA ŻYCIOWA DZIECI DECYDUJE O ICH PRZYNALEŻNOŚCI DO NAJSŁABSZYCH, ZMARGINALIZOWANYCH I MNIEJ UPRZYWILEJOWANYCH GRUP SPOŁECZNYCH

CO ROBIMY? ANGAŻUJEMY WSZYSTKIE SIŁY I PASJĘ W ZAPEWNIENIU BAZOWYCH POTRZEB, ALE ZAWSZE Z MYŚLĄ O TYCH WYŻSZYCH: ZDROWIU I SZCZĘŚCIU = SZANSE NA NORMALNE ŻYCIE

ZACZYNAMY OD NAJBARDZIEJ PODSTAWOWYCH POTRZEB PODSTAWOWYCH POTRZEB KARMIMY KARMIMY

MYJEMY UBIERAMY

UCZYMY POMAGAMY ZREDUKOWAĆ DEFICYTY EDUKACYJNE, ABY ZAPEWNIĆ LEPSZY START

ROZWIJAMY I STYMULUJEMY DOGOTERAPIADOGOTERAPIA HIPOTERAPIAHIPOTERAPIA MUZYKOTERAPIAMUZYKOTERAPIA LOGOTERAPIALOGOTERAPIA ZAJĘCIA RUCHOWEZAJĘCIA RUCHOWE ZAJĘCIA EDUKACYJNEZAJĘCIA EDUKACYJNE

ZAJĘCIA MAJĄ CHARAKTER KAMERALNYCH, INTENSYWNYCH, TWÓRCZYCH SPOTKAŃ, KTÓRE W SPOSÓB WSZECHSTRONNY STYMULUJĄ WSZYSTKIE OBSZARY ROZWOJU DZIECKA

DAJEMY UWAGĘ, WIDZIMY INDYWIDUALNE POTRZEBY KAŻDEGO DZIECKA

ZAPEWNIAMY: WCZESNĄ DIAGNOZĘ: (WG POTRZEB) »PSYCHOLOGICZNĄ »PEDAGOGICZNĄ »LOGOPEDYCZNĄ

DAJEMY POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA ABY NASI PODOPIECZNI MOGLI BYĆ DZIEĆMI

POZNAJEMY ŚRODOWISKO LOKALNE, RODZINĘ UTRZYMUJEMY STAŁY KONTAKT Z OŚRODKIEM POMOCY SPOŁECZNEJ ASYSTENTEM RODZINY KURATOREM BIERZEMY UDZIAŁ W ZESPOŁACH INTERDYSCYPLINARNYCH UTRZYMUJEMY KONTAKT ZE SPECJALISTAMI PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNYCH I PORADNI ZDROWIA PSYCHICZNEGO

WYPRAWIAMY W ŚWIAT BEZ ETYKIETEKBEZ ETYKIETEK BEZ BRAKÓWBEZ BRAKÓW

POSZUKUJEMY SPONSORÓW,POSZUKUJEMY SPONSORÓW, PRZYGOTOWUJEMY NA ODEJŚCIE WYPRAWKĘ,PRZYGOTOWUJEMY NA ODEJŚCIE WYPRAWKĘ, SZUKAMY DARCZYŃCÓW OPŁACAJĄCYCH LECZENIE DZIECI,SZUKAMY DARCZYŃCÓW OPŁACAJĄCYCH LECZENIE DZIECI, PROWADZIMY BANK RZECZY Z DRUGIEJ RĘKI.PROWADZIMY BANK RZECZY Z DRUGIEJ RĘKI.

TROSZCZYMY SIĘ O RODZICÓW WARSZTATY WSPIERANIA KOMPETENCJI RODZICIELSKICHWARSZTATY WSPIERANIA KOMPETENCJI RODZICIELSKICH KONSULTACJE INDYWIDUALNE I GRUPOWE:KONSULTACJE INDYWIDUALNE I GRUPOWE: PRAWNIKAPRAWNIKA DORADCY ZAWODOWEGODORADCY ZAWODOWEGO PEDIATRYPEDIATRY GINEKOLOGA I POŁOŻNEJGINEKOLOGA I POŁOŻNEJ

WARSZTATY DLA RODZICÓW MAJĄ NA CELU OBJĘCIE POMOCĄ PSYCHOLOGICZNĄ, EDUKACYJNĄ, PRAWNĄ, LEKARSKĄ, OSOBY POTRZEBUJĄCE WSPARCIA, POCHODZĄCE ZE ŚRODOWISK, W KTÓYCH WZORCE WYCHOWAWCZE PRZEKAZYWANE PRZEZ POKOLENIA UNIEMOŻLIWIAJĄ LUB UTRUDNIAJĄ BYCIE ŚWIADOMYM I WSPIERAJĄCYM RODZICEM

DZIAŁAMY LOKALNIE, ALE NAJBARDZIEJ KOMPLEKSOWO JAK POTRAFIMY

POKAZUJEMY, ŻE MOŻNA INACZEJ

WSZYSTKIEGO CO NAPRAWDĘ POWINIENEM WIEDZIEĆ, NAUCZYŁEM SIĘ W PRZEDSZKOLU - O TYM JAK ŻYĆ, CO ROBIĆ, JAK POSTĘPOWAĆ, WSPÓŁŻYĆ Z INNYMI, PATRZEĆ, ODCZUWAĆ, MYŚLEĆ, MARZYĆ I WYOBRAŻAĆ SOBIE LEPSZY ŚWIAT ROBERT FULGHAM

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ STOWARZYSZENIE POMOCY OSOBOM Z PROBLEMAMI EMOCJONALNYMI SPOZA Warszawa, ul. Targowa 66/23 tel./fax , spoza.org.pl,