Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Pracownia Komputerowa                                                                                               
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Z doświadczeń Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
Biblioteka przy Gimnazjum w Okonku 2007 Biblioteka.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Technologia informacyjna
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Metodyka nauczania informatyki
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
TARGI
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Na wysokościach myślenia jest sfera,
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Lekcje z komputerem, 2006.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
na rzecz cyfryzacji szkół
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
Zapis prezentacji:

Ucz z zapałem dzieci swoje,...

bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)

Istotą nauczania informatyki i technologii informacyjnej jest sprawne posługiwanie się komputerem oraz narzędziami i metodami informatyki w celu rozwiązywania problemów z zakresu nauczania szkolnego i codziennego życia

INFORMATYKA INFORMATYKA dziedzina wiedzy, która zajmuje się realizacją algorytmów, a także wyszukiwaniem i przetwarzaniem informacji za pomocą komputerów i odpowiedniego oprogramowania

Technologia informacyjna Technologia informacyjna zespół środków (urządzeń tj. komputery i sieci komputerowe) i narzędzi (w tym oprogramowania), jak również technologii, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją.

Ta inną technologią jest przede wszystkim technologia komunikacyjna ICT – Information and Comunication Technology TIK – Technologia informacyjna i komunikacyjna

Troszkę historii nauczania Informatyki w Polsce

Prapoczątki (lata 70) pierwsze próby wprowadzania informatyki do szkoły informatyka tablicowa informatyka tablicowa systemy liczenia (dwójkowy, ósemkowy, szesnastkowy) systemy liczenia (dwójkowy, ósemkowy, szesnastkowy) elementy algorytmiki elementy algorytmiki

Univac

Początki (lata 80) fascynacja nauczycieli i uczniów komputerami początkowo programowanie w języku Basic. Dominacja ZX-Spectrum początkowo programowanie w języku Basic. Dominacja ZX-Spectrum w późniejszy okresie wprowadzenie w szkołach języka Logo, na uczelniach Pascala (programowanie strukturalne) w późniejszy okresie wprowadzenie w szkołach języka Logo, na uczelniach Pascala (programowanie strukturalne) pierwsze czasopisma informatyczne: Bajtek, Komputer pierwsze czasopisma informatyczne: Bajtek, Komputer nauczyciele piszą własne programy edukacyjne, które były wykorzystywane w uczeniu innych przedmiotów nauczyciele piszą własne programy edukacyjne, które były wykorzystywane w uczeniu innych przedmiotów

– rok przełomowy pierwszy zatwierdzony przez MEN program nauczania przedmiotu Informatyka dla szkół średnich. nacisk na organizację pracowni komputerowych i kształcenie nowych kadr.

Koniec lat 80 i początek 90 system operacyjny DOS programy użytkowe – edytory tekstu (TAG), arkusze kalkulacyjne (Quattro), bazy danych (dBase) 1990 – pierwszy program nauczania dla klas 8 szkół podstawowych

Środkowe lata 90 powrót do programowania podstawowy cel szkoły: rozwijanie u uczniów umiejętności algorytmicznego i samodzielnego myślenia 1994/95 – trzy nowe programy nauczania dla szkół średnich

wykorzystanie nowych technik informacyjnych w powszechnym komunikowaniu się Koniec lat 90 wykorzystanie nowych technik informacyjnych w powszechnym komunikowaniu się multimedia encyklopedie i podręczniki na dyskach CD_ROM poczta elektroniczna natychmiastowy dostęp do informacji komputer jako centralne stanowisko sterujące różnymi urządzeniami zewnętrznymi

Obecnie Podstawa programowa kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Główny cel – przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym we wszystkich szkołach gimnazjalnych w pełni wyposażone pracownie komputerowe wprowadzanie tablic interaktywnych i platform edukacyjnych (e-learning)

coraz większa liczba komputerowych programów edukacyjnych wspieranych przez programy dodatkowe np. słowniki programy komputerowe dla dyslektyków, a także gry wspomagające i uatrakcyjniające terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy dydaktyczne gry komputerowe m-learning (nauka w ruchu – urządzenia mobilne typu mp3, iPody, komórki)