Ucz z zapałem dzieci swoje,...
bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Istotą nauczania informatyki i technologii informacyjnej jest sprawne posługiwanie się komputerem oraz narzędziami i metodami informatyki w celu rozwiązywania problemów z zakresu nauczania szkolnego i codziennego życia
INFORMATYKA INFORMATYKA dziedzina wiedzy, która zajmuje się realizacją algorytmów, a także wyszukiwaniem i przetwarzaniem informacji za pomocą komputerów i odpowiedniego oprogramowania
Technologia informacyjna Technologia informacyjna zespół środków (urządzeń tj. komputery i sieci komputerowe) i narzędzi (w tym oprogramowania), jak również technologii, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją.
Ta inną technologią jest przede wszystkim technologia komunikacyjna ICT – Information and Comunication Technology TIK – Technologia informacyjna i komunikacyjna
Troszkę historii nauczania Informatyki w Polsce
Prapoczątki (lata 70) pierwsze próby wprowadzania informatyki do szkoły informatyka tablicowa informatyka tablicowa systemy liczenia (dwójkowy, ósemkowy, szesnastkowy) systemy liczenia (dwójkowy, ósemkowy, szesnastkowy) elementy algorytmiki elementy algorytmiki
Univac
Początki (lata 80) fascynacja nauczycieli i uczniów komputerami początkowo programowanie w języku Basic. Dominacja ZX-Spectrum początkowo programowanie w języku Basic. Dominacja ZX-Spectrum w późniejszy okresie wprowadzenie w szkołach języka Logo, na uczelniach Pascala (programowanie strukturalne) w późniejszy okresie wprowadzenie w szkołach języka Logo, na uczelniach Pascala (programowanie strukturalne) pierwsze czasopisma informatyczne: Bajtek, Komputer pierwsze czasopisma informatyczne: Bajtek, Komputer nauczyciele piszą własne programy edukacyjne, które były wykorzystywane w uczeniu innych przedmiotów nauczyciele piszą własne programy edukacyjne, które były wykorzystywane w uczeniu innych przedmiotów
– rok przełomowy pierwszy zatwierdzony przez MEN program nauczania przedmiotu Informatyka dla szkół średnich. nacisk na organizację pracowni komputerowych i kształcenie nowych kadr.
Koniec lat 80 i początek 90 system operacyjny DOS programy użytkowe – edytory tekstu (TAG), arkusze kalkulacyjne (Quattro), bazy danych (dBase) 1990 – pierwszy program nauczania dla klas 8 szkół podstawowych
Środkowe lata 90 powrót do programowania podstawowy cel szkoły: rozwijanie u uczniów umiejętności algorytmicznego i samodzielnego myślenia 1994/95 – trzy nowe programy nauczania dla szkół średnich
wykorzystanie nowych technik informacyjnych w powszechnym komunikowaniu się Koniec lat 90 wykorzystanie nowych technik informacyjnych w powszechnym komunikowaniu się multimedia encyklopedie i podręczniki na dyskach CD_ROM poczta elektroniczna natychmiastowy dostęp do informacji komputer jako centralne stanowisko sterujące różnymi urządzeniami zewnętrznymi
Obecnie Podstawa programowa kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół Główny cel – przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym we wszystkich szkołach gimnazjalnych w pełni wyposażone pracownie komputerowe wprowadzanie tablic interaktywnych i platform edukacyjnych (e-learning)
coraz większa liczba komputerowych programów edukacyjnych wspieranych przez programy dodatkowe np. słowniki programy komputerowe dla dyslektyków, a także gry wspomagające i uatrakcyjniające terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami mowy dydaktyczne gry komputerowe m-learning (nauka w ruchu – urządzenia mobilne typu mp3, iPody, komórki)