ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH
JĘZYK POLSKI
Uczeń mógł zdobyć 32 punkty. Zestaw egzaminacyjny zawierał 22 zadania: 13 wielokrotnego wyboru, 4 typu ,,PRAWDA - FAŁSZ” lub „TAK - NIE” 1 na uzupełnienie 2 na dobieranie z uzasadnieniem, 2 zadania rozszerzonej odpowiedzi (m.in. charakterystyka). W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego z języka polskiego szkoła uzyskała wynik średni.
Porównanie średnich wyników - język polski
HISTORIA I WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
Uczeń mógł zdobyć 33 punkty. Zestaw egzaminacyjny zawierał 24 zadania: 20 zadań z historii 5 – chronologia historyczna, 14 – analiza i interpretacja historyczna, 1 – tworzenie narracji historycznej 4 zadań z wiedzy o społeczeństwie 1 – wykorzystanie i tworzenie informacji 1 – znajomość zasad i procedur demokracji 2 – znajomość podstaw ustroju Rzeczypospolitej Polskiej W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego szkoła uzyskała wynik średni.
Porównanie średnich wyników – historia i wiedza o społeczeństwie
PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE
Uczeń mógł zdobyć 28 punktów. Zestaw zawierał 24 zadania zamknięte i składał się z czterech części przedmiotowych: biologii, chemii, fizyki geografii. Każdy z przedmiotów reprezentowany był przez sześć zadań różnego typu: wielokrotnego wyboru, „PRAWDA-FAŁSZ”, na dobieranie. W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego szkoła uzyskała wynik wyżej średni.
Porównanie średnich wyników – przedmioty przyrodnicze
MATEMATYKA
Uczeń mógł zdobyć 29 punktów. Zestaw standardowy zawierał 23 zadania: 20 zadań zamkniętych 3 zadania otwarte. Wśród zadań zamkniętych były zadania: 14 wielokrotnego wyboru, 6 „PRAWDA – FAŁSZ”, Zadania otwarte wymagały od gimnazjalisty samodzielnego sformułowania rozwiązania. W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego z matematyki szkoła uzyskała wynik średni.
Porównanie średnich wyników -matematyka
JĘZYK ANGIELSKI Egzamin z języka obcego nowożytnego zdawany był na dwóch poziomach: podstawowym, rozszerzonym. Uczniowie mieli prawo wyboru języka i zdawali go: na poziomie podstawowym, jeżeli nie uczyli się tego języka w szkole podstawowej, na poziomie podstawowym i rozszerzonym, jeżeli tego języka uczyli się już w szkole podstawowej.
JĘZYK ANGIELSKI POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń mógł zdobyć 40 punktów. Zestaw składał się z 11 zadań zamkniętych: 5 na dobieranie, 1 „PRAWDA – FAŁSZ” 5 wielokrotnego wyboru W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego z języka angielskiego na poziomie podstawowym szkoła uzyskała wynik niżej średni.
Porównanie średnich wyników – język angielski poziom podstawowy
JĘZYK ANGIELSKI POZIOM ROZSZERZONY
Uczeń mógł zdobyć 40 punktów. Zestaw składał się z: 5 zadań zamkniętych 3 zadań otwartych Wśród zadań zamkniętych były: 4 na dobieranie 1 wielokrotnego wyboru Zadania otwarte sprawdzały umiejętność posługiwania się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) oraz umiejętność tworzenia krótkiej wypowiedzi pisemnej. W skali staninowej na tle województwa wielkopolskiego szkoła uzyskała wynik średni.
Porównanie średnich wyników – język angielski poziom rozszerzony
Szkoła- z całego egzaminu 2013 Średnia szkoły – 54,75% Średnia gminy – 51,94% Średnia powiatu – 54,95% Średnia województwa – 56,46% Średnia okręgu – 56,17%
Dziękujemy za uwagę.