Arkusz kalkulacyjny MS Excel

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Arkusz kalkulacyjny.
Advertisements

Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Prezentcja Power Pointa na temat obsługi programu Power Point
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
Praca z dokumentem wielostronicowym - zakładka hiperłącze
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ZASTOSOWANIE FUNKCJI W EXCELU
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Microsoft Office Excel
Formuły i funkcje w excelu
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Technologie informacyjne EXCEL I
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Na początek kilka pojęć z arkusza
Proste obliczenia w arkuszu
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Program MS FrontPage Program MS FrontPage  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
Jak stworzyć dyplom w programie Word
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Visual Basic w Excelu - podstawy
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
w prezentacji multimedialnej
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Budowa okna arkusza kalkulacyjnego
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
 Formuła to wyrażenie algebraiczne (wzór) określające jakie operacje ma wykonać program na danych. Może ona zawierać liczby, łańcuchy znaków, funkcje,
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Formuły i funkcje w excelu
Zapis prezentacji:

Arkusz kalkulacyjny MS Excel Funkcja Licz.Jeżeli Arkusz kalkulacyjny MS Excel Beata Sanakiewicz

Spis treści Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym Wstawianie funkcji Funkcja LICZ.JEŻELI Wstawianie funkcji LICZ.JEŻELI Argumenty funkcji Kryteria Kryteria w postaci tekstu

Stosowanie funkcji w arkuszu kalkulacyjnym Arkusz kalkulacyjny to rozbudowany program do wykonywania wielu obliczeń. Nie wszystkie obliczenia można wykonać za pomocą formuł. W związku z tym program został wyposażony w różne funkcje: matematyczne, statystyczne, logiczne, tekstowe, finansowe i wiele innych.

Wstawianie funkcji Do wstawienia funkcji służy polecenie Wstaw/Funkcja lub ikona fx. Po jej kliknięciu ukaże się okno Wstawianie funkcji.

Wstawianie funkcji cd. Funkcje posegregowane są w kategorie: matematyczne, statystyczne, logiczne, finansowe i wiele innych. Po wybraniu kategorii wybieramy funkcję i zatwierdzamy wybór. Funkcję można również wywołać przez wpisanie nazwy funkcji do pola Wyszukaj funkcję.

Funkcja LICZ.JEŻELI Funkcja LICZ.JEŻELI oblicza, ile w danym zakresie jest komórek, które spełniają określony warunek. W przykładowym zadaniu chcemy obliczyć, ile uczniów uzyskało średnią ocen powyżej 4,75 i może otrzymać świadectwo z paskiem. W tym zadaniu nie uwzględniamy oceny zachowania. Ale to oczywiście można też obliczyć. W tym przypadku zakresem będą komórki, do których wpisaliśmy średnie ocen uczniów. Które komórki będą spełniać określony warunek? Te, w których średnia ocen jest większa od 4,75 (czyli >4,75).

Wstawiania funkcji LICZ.JEŻELI Pierwszym krokiem będzie przygotowanie tabeli z nazwiskami uczniów oraz średnimi ocen. Uaktywniamy (klikamy) komórkę, w której chcemy uzyskać wynik. Wstawiamy funkcję poprzez kliknięcie ikony fx, a następnie wpisanie LICZ.JEŻELI w pole Wyszukaj funkcję oraz klawisz Przejdź.

Argumenty funkcji Po wybraniu funkcji LICZ.JEŻELI otwiera się okno Argumenty funkcji. Zakresem są dla nas średnie ocen zawarte w komórkach od D3 do D9. Ten zakres komórek wpisujemy do pierwszego pola w postaci D3:D9. Innym sposobem jest ustawienie kursora myszy w polu Zakres i zaznaczeniu w tabeli tego zakresu poprzez przeciągnięcie myszą.

Kryteria Przechodzimy do pola Kryteria. Wpisujemy tu kryteria podane w postaci liczby, wyrażenia lub tekstu określające, które komórki będą zliczane. Ustaliliśmy, że muszą być spełnione kryteria: średnia ocen „> 4,75”. Ten warunek wpisujemy do pola Kryteria. Po kliknięciu OK w tabeli pojawi się szukana wartość.

Kryteria w postaci tekstu W pole kryteria można wpisać również tekst. Takim przykładem może być obliczanie ocen zachowania uzyskanych przez uczniów klasy. Aby obliczyć, ile osób uzyskało ocenę wzorową, w pole Kryteria wpisujemy ”wzorowe”. Wyświetli się ilość ocen wzorowych.

Kryteria w postaci tekstu cd. Powtarzając wszystkie kroki, obliczamy poszczególne ilości ocen zachowania. Jeśli chcemy dokonać zmiany oceny, wystarczy wpisać nową ocenę. Excel automatycznie naniesie zmianę w obliczeniach.

Źródło J. Pańczyk, Informatyka Europejczyka. Poradnik metodyczny dla gimnazjum, Wydawnictwo Helion, 2006. J. Pańczyk, Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum, część II, Wydawnictwo Helion, 2006. W pokazie wykorzystano zrzuty programu MS Excel.

Podsumowanie Stosowanie funkcji wbudowanych w arkusz kalkulacyjny daje ogromne możliwości w rozwiązywaniu zadań z zakresu przedmiotów szkolnych, a także pozwala na szerokie zastosowanie w życiu codziennym.