Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Advertisements

{Instytut Adama Mickiewicza}
Związek Banków Polskich
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Przedsiębiorcy i rozwój
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Profesjonalizacja branży eventowej
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Public Relations w lokalnej firmie
OFERTA WSPÓŁPRACY.
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Technik Organizacji Reklamy
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Zaprojektuj i Chroń Swój Zysk.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Wsparcie dla rozwoju technologii
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
STAN SYSTEMU POŻYCZKOWO-GWARANCYJNEGO DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW szanse i wyzwania Barbara Bartkowiak VIII FORUM KORPORACYJNE Finansowanie polskich.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Co PGL LP robią w klastrze?
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Konferencja: Współczesne nurty badawcze w naukach o zarządzaniu Analiza skuteczności zarządzania jednostką samorządu terytorialnego na tle wyzwań stawianych.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Deklaracje uczestnictwa w specjalności
ANALITYKA USŁUG FINANSOWYCH
Deklaracje uczestnictwa w specjalności
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?

Średnie wydatki największych przedsiębiorstw na PR + 13 % + 20 % Źródło: Raport IBnGR, 2004

Outsourcing PR 30% zamierza zwiększyć udział agencji, a 8% zmniejszyć 40 % zamierza zlecać w latach 2005-2006 Źródło: Raport IBnGR, 2004

Struktura rynku agencji PR Źródło: Raport IBnGR, 2004; Raport ZFPR 2004

Prognoza wzrostu rynku agencji

Trendy na świecie Sektory o najlepszych perspektywach Usługi PR IT zdrowie sektor publiczny FMCG Usługi PR crisis management relacje korporacyjne CSR relacje z mediami planowanie strategiczne public affairs 9 rynków prognozuje wzrost (w tym USA i GB) 7 rynków prognozuje utrzymanie obrotów 7 rynek prognozuje spadek (Szwajcaria) Źródło: Raport ICCO 2004

Trendy w Polsce Dziś W przyszłości relacje z mediami wydarzenia specjalne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa W przyszłości relacje z mediami CSR, relacje korporacyjne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa PR w Internecie wydarzenia specjalne

Trendy w PR Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę PR jako usługa doradcza W coraz większym stopniu sprzedajemy wiedzę Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę

Bariery wzrostu rynku niska świadomość PR wśród polskich przedsiębiorców „ukryta reklama” 25% badanych liderów komunikacji uważa, że praktyka płacenia za publikacje przez źródła informacji jest powszechna i akceptowana w mediach ogólnopolskich, a 40 % że dzieje się tak w mediach regionalnych (SMG/KRC, Millward Brown listopad 2004) wizerunek branży standardy mierzenia efektywności kompetencje PR

Ukryta reklama Poprawa sytuacji ekonomicznej Uświadomienie skali problemu Kodeksy dobrych praktyk PSPR, ZFPR Kodeks Etyki Reklamy Kodeks IWP Dyrektywa UE Skuteczniejsza egzekucja - współpraca pomiędzy środowiskami Edukacja

Zwiększanie świadomości przedsiębiorców Zmniejszanie skali występowania ukrytej reklamy Większa przejrzystość branży raporty certyfikacja CSR jako wehikuł budowania reputacji (środowiska i firm) Edukacja

Wizerunek branży Zmniejszenie napięć wenątrz środowiska Przykłady dobrej praktyki Kampania Większa przejrzystość branży Zaangażowanie w CSR

Wyzwanie - standardy mierzenia efektywności Nie istnieje standard mierzenia efektywności Istnieją przykłady dobrej praktyki Odchodzenie od mierzenia „wyników” do mierzenia „efektów” Długi proces edukacji rynku

Działania ZFPR Promocja PR wśród przedsiębiorców Kampania promocja dobrej praktyki („Złote Spinacze”) raporty na temat PR (IBnGR) certyfikacja publikacje i warsztaty dla przedsiębiorców Kampania Kodeks Dobrych Praktyk Edukacja LSPR, PR Forum

Dziękuję za uwagę www.zfpr.pl