,,Zdrowy przedszkolak”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Problemem współczesnej medycyny
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Dojrzałość szkolna dziecka
TRZYMAJ FORME.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Zdrowy styl życia Zdrowy styl życia Autor: Martyna Ignaszewska Kl.VI
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Jakub Szota Częstochowa 2012
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
ZDROWY STYL ŻYCIA.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ZDROWY STYL ŻYCIA.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Żyjesz zdrowo - wygrywasz
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Szkoła Promująca Zdrowie
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
W zdrowym ciele zdrowy duch
RUCH TO ZDROWIE.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Sport to zdrowie..
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Zapis prezentacji:

,,Zdrowy przedszkolak”

Co powinny jeść dzieci w przedszkolu? O zdrowiu dziecka i prawidłowym jego rozwoju decyduje wiele czynników, wśród których na pierwsze miejsce należy wysunąć prawidłowe żywienie. Nie ulega wątpliwości, że racjonalne odżywianie wywiera wielki wpływ na aktywność psychiczną dziecka, samopoczucie, na stosunek do zabawy, nauki i otaczającego świata. W zakresie żywienia zadaniem przedszkola jest nie tylko racjonalne i regularne żywienie, lecz również wdrażanie dzieci do właściwego, kulturalnego spożywania posiłków.

Woda Woda to najkorzystniejszy płyn dla dziecka, w przedszkolu maluch powinien mieć do niej stały dostęp. Dziecko w ciągu całego dnia powinno wypijać ok. 5 – 6 szklanek płynów. Ważne jest, aby woda była podawana nie tylko podczas posiłków, ale również stale dostępna w Sali. Uczucie suchości w ustach czy ból głowy to pierwsze oznaki odwodnienia.

Bezpieczeństwo dziecka Sprawą pierwszorzędnej wagi jest stworzenie dzieciom w przedszkolu bezpiecznych warunków pobytu, wyeliminowanie jakichkolwiek czynników grożących wypadkiem, rozwaga i ostrożność, umiejętność przewidywania i zapobiegania urazom i wypadkom. Okres przedszkolny szczególnie sprzyja wyrabianiu nawyków higieniczno – kulturalnych, niezbędnych do rozwijania samodzielności, zamiłowania do czystości, dbałości o estetyczny wygląd, porządek oraz ogólną kulturę zachowania się. Higiena osobista dziecka polega na przede wszystkim na wyrobieniu przyzwyczajeń sprzyjających zdrowiu. Takie czynności jak: mycie rąk, mycie zębów, prawidłowe korzystanie z umywalki i ubikacji, estetyczny wygląd należy tak wdrażać, aby stały się nawykami.

Zdrowy przedszkolak Głównym celem Przedszkola jest ukazanie dzieciom wartości zdrowia jako potencjału, którym dysponują, kształtowanie uczucia odpowiedzialności za zdrowie, wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności, kształtowanie odpowiednich postaw i nawyków wobec zabiegów zdrowotnych, które pozwolą zdrowie chronić, doskonalić, ratować i pomnażać.

Ruch to zdrowie Potrzeba ruchu u dzieci w wieku przedszkolnym jest szczególnie duża, a wręcz niezbędna. Systematycznie i prawidłowo prowadzone ćwiczenia rozwijają i doskonalą takie cechy motoryczne jak: szybkość, siłę, zwinność, wytrzymałość, uczą sprawności ruchowej, w biegu, skokach, , wspinaniu, , rzutach, chwytać, itp. Kształtują również wartościowe cechy charakteru, takie jak: odwaga, samodzielność, wytrwałość, gotowość do niesienia pomocy, ambicja, umiejętność kolektywnego działania i pokonywania trudności.

Aby rozbudzić zamiłowanie do ruchu i sportu, proponujemy dzieciom bogaty program aktywności ruchowej. Budowanie ,,świadomości prozdrowotnej”, to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale i odpowiedzialności za własne zdrowie. Dobry stan zdrowia warunkuje prawidłowe przystosowanie się do środowiska społecznego. Dobre samopoczucie, odporność organizmu umożliwia systematyczne uczęszczanie do przedszkola, a także ułatwia zabawę i naukę.

W ciągu całego roku organizowane są zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, budząc w nich przekonanie, że świeże powietrze służy zdrowiu, chroni przed zaraźliwymi chorobami i hartuje organizm. W tym celu Przedszkole organizuje zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, we wszystkich porach roku, spacery po okolicy, zabawy i gry ruchowe na ,,Orliku” oraz najbardziej ulubiony przez dzieci Plac zabaw. Aby ćwiczenia i zabawy ruchowe dostarczały dzieciom wiele radości i stały się dla nich atrakcyjne stosujemy różne przybory, ciekawe metody (metoda W. Sherborne, ćwiczenia P. Dennisona – Kinezjologia edukacyjna) i podkład muzyczny: muzykę dyskotekową, poważną – do ćwiczeń oddechowych i relaksacyjnych. Hartowanie organizmu

Spacery i wycieczki Aktywność ruchowa to zabawy, ćwiczenia ruchowe, ale również spacery, wycieczki i sport. To dzięki nim dziecko przebywając przez dłuższy czas na powietrzu w dobrych warunkach klimatycznych staje się radosne i odpręża się psychicznie i fizycznie. Dlatego w pracy ze swoimi dziećmi organizujemy wiele spacerów i wycieczek. Udział dzieci w wycieczkach umożliwia zdobycie doświadczenia poznawczego, przeżyć estetycznych pozwalających na minimalizację i likwidację znużenia, zmęczenia i przemęczenia spowodowanych monotonia codziennie powtarzających się problemów i zadań. W tym właśnie przejawia się zdrowotny walor wychowania.

Ważnym elementem rozwoju dziecka jest codzienny , bezpośredni kontakt ze środowiskiem przyrodniczym, np.: łąka, park, las. Nawet podczas krótkiego spaceru dzieci kształtują postawy i przyzwyczajenia zdrowotno – kulturalne. Stają się odporne na zmieniające się często warunki atmosferyczne. Dzieci, które często przebywają w otoczeniu przyrody, chętnie wędrują, sprawnie pokonują różne przeszkody, nie odstrasza je zła pogoda. Wszystko to wzmacnia ich siły, hartuje odpręża układ nerwowy, rozwija sprawność i zręczność. Wycieczki sprzyjają kształtowaniu się czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych. Dzieci uczą się zasad pieszego ruchu drogowego.

Wyniki badań dowodzą, że zwiększona aktywność ruchowa ma korzystny wpływ na właściwości odpornościowe, adaptacyjne, a także na prawidłowy przebieg procesów metabolicznych i hormonalnych u rozwijającego się dziecka. Powoduje zwiększenie się masy aktywnych tkanek i zmniejszenie się tkanki tłuszczowej, oraz wpływa na funkcjonowanie układu trawiennego. Jest to o tyle ważne, że otyłość podobnie jak wady postawy mają bardzo niekorzystny wpływ na zdrowie dziecka. Opracowała Maria Wilk