Organizacja pozytywna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Dolnośląska Akademia NGO – profesjonalnie i efektywnie jest współfinansowany ze środków Rządowego Programu- Fundusz Inicjatyw Obywatelskich ALFABET.
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Szczęście a zdrowie człowieka
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Psychologia Zarządzania
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Organizacja i zarządzanie firmą
Dobrostan w pracy.
Badania konsumenckie w zarządzaniu serialem telewizyjnym Paweł Nowicki Michał Kociankowski.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Kultura organizacyjna MSP
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Rozwój efektywności osobistej Kromerowo,
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Tropem TROPU Agnieszka Zarzycka. TROP miejscem rozwoju zawodowego i organizacją ucząca się.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STYLE KIEROWANIA.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Proces przewodzenia i kontrolowania
KOBIETA I MĘŻCZYNA OBDAROWANI SOBĄ CZY SKAZANI NA SIEBIE?
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Raport po ocenie 360° - fragment
Zapis prezentacji:

Organizacja pozytywna Jarosław Chybicki www.profirma.com.pl

Psychologia pozytywna, Mały eksperyment, „Pozytywne” życie, Agenda Psychologia pozytywna, Mały eksperyment, „Pozytywne” życie, „Pozytywny” człowiek, „Pozytywna” organizacja, Podsumowanie.

Psychologia pozytywna „Psychologia pozytywna koncentruje się na tym, co sprawia, że ludzkie życie jest warte przeżycia. Badania i praktyka psychologii pozytywnej wyjaśniają tajemnicę ludzkiej siły i przyczyniają się do jej wzrostu”. Martin Seligman

Psychologia pozytywna Trzy filary: Pozytywne doświadczanie własnego życia Pozytywne właściwości osoby Pozytywne społeczeństwo

Paradoksy Inklinacja negatywna ludzkiego mózgu Wysoki PKB nie gwarantuje szczęścia ludzi Syndrom wypalenia zawodowego Zaangażowanie w pracy

Psychologia pozytywna a pozytywne myślenie Psychologia pozytywna jest udokumentowana badawczo, każde zalecenie jest poparte wynikami badań, Odwołuje się do całej osoby, nie tylko do wybranych aspektów funkcjonowania ludzi.

Czy pieniądze dają szczęście? Wyobraź sobie sytuację, że wygrywasz na loterii 5.000.000 złotych. Co się wtedy dzieje? Rzucasz pracę? Jak się zmienia Twoje poczucie szczęścia? Wyobraź sobie, że zaczynasz lepiej zarabiać. Czy Twoje poczucie szczęścia się zwiększy?

Czy pieniądze dają szczęście? Badania wskazują na fakt, że ludzie którzy wygrali na loterii przez pewien czas czują się bardziej szczęśliwi. Po pewnym czasie jednak ich szczęście wraca do normalnego poziomu. Niektóre badania pokazują, że ludzie, którzy zaczęli zarabiać więcej dokonują różnych rzeczy „w celu” powrotu do poprzedniego stanu.

Czy pieniądze dają szczęście? Bogaci ludzie poświęcają mniej czasu na spotkania z przyjaciółmi. Lepsza dzielnica oznacza większą frustrację poprzez porównania z bogatszymi. Lepiej wydawać pieniądze na „przeżycia” typu wycieczka, koncert niż na zakupy. Wyższe kieszonkowe nie podnosi poziomu szczęścia u dzieci. Dobre relacje z rodzicami – tak.

Czy pieniądze dają szczęście? Lepiej cenić miłość niż pieniądze. Młodzi ludzie skoncentrowani na sławie i pieniądzach są bardziej przygnębieni i mają częściej bóle głowy. Więcej pieniędzy nie zwiększa atrakcyjności seksualnej. Zakupy to problemy.

Czy pieniądze dają szczęście? Ryzyko samobójstwa osób bogatych cierpiących na zaburzenia psychiczne jest trzykrotnie większe. Szczęście zależy od tego z kim się porównujemy. Brązowi medaliści są szczęśliwsi niż zdobywcy srebrnych medali.

Szczęście w małym stopniu zależy od okoliczności życiowych, Czy można wpłynąć na poziom szczęścia? Szczęście w małym stopniu zależy od okoliczności życiowych, Ludzie biedni są tylko nieco mniej szczęśliwi niż bogaci, Poziom szczęścia jest wyjątkowo trwały: Szczęście daje pieniądze Wyrażanie pozytywnych emocji zwiększa atrakcyjność interpersonalną

Pozytywne życie Hedonizm vs. Eudajmonizm Pozytywne emocje „Dobre rady”

Emocje w pracy Pozytywne emocje między innymi: Podwyższają dobrostan, Sprzyjają elastyczności i otwartości, Wpływają na zdrowie, Ułatwiają kooperację, Pozytywne emocje podnoszą jakość decyzji i mają związek z efektywnością organizacji, Optymalna wartość współczynnika pozytywności wynosi od 2,9 do 11,6

Szczęście w pracy Mieszkaj blisko miejsca pracy. Pracuj w małej firmie. Wybierz szczęśliwy „zawód”. Wykorzystaj swoje mocne strony. Nie popadaj w negatywizm. Przemień żmudne zajęcia w powołanie.

Szczęście w pracy Nakłoń pracodawcę do elastyczności. Weź bezpłatny urlop. Zdecyduj się na mniejsze wyzwanie. Pracuj na własny rachunek. Źródło: L. Hoggard, „Jak być szczęśliwym”

Pozytywny człowiek Alexandre Havard James Collins Lynda Gratton Martin Seligman

Cnotliwy Menedżer Każdy menedżer jest przede wszystkim człowiekiem: Wdzięczność i służenie Pokora Mądrość i wola działania A. Havard, „Virtuous Leadership: An Agenda for Personal Excellence”

Collins Co decyduje o trwałym odnoszeniu sukcesów? Cechy wspólne badanych organizacji: Kultura organizacji silnie ukierunkowana na wartości Dążenie do ‘zachowania tożsamości’, kult nagradzania „Wychowana u siebie” kadra zarządzająca (mająca świadomość mocnych stron i słabości) Ciągłe promowanie innowacyjności (stymulowany postęp)

Znaczenie Wartości Collins „Od dobrego do wielkiego” Badanie 18 organizacji z wizją, które odnosiły sukces finansowy w okresie 63 lat Wyniki: średnio 15 razy większy sukces od średniej rynkowej, 6 razy większy od konkurencji

Menedżer piątego poziomu Jednym z wyznaczników sukcesu była osoba zarządzającego. Szefowie takich firm mieli specjalną charakterystykę, będącą mieszanką pokory i stanowczości.

Menedżer - Sokrates Badania Hot spotów czyli miejsc i czasu, w których zachodzi autentyczny dialog pełen kwitnącej współpracy, inspiracji, produktywności, energii i innowacji. Sokratejski menedżer: Kwestionujący status quo Kreujący „przyjaźń” pomiędzy członkami zespołu

Peterson i Seligman Człowieczeństwo - dobroć i miłość Odwaga – witalność, zaradność, koherencja, Mądrość – twórczość, ciekawość, chęć uczenia się, inteligencja społeczna, mądrość, racjonalność, Sprawiedliwość – lojalność, zespołowość, przywódczość, Powściągliwość – skromność, samokontrola, rozwaga, Transcendencja – nadzieja, wdzięczność, wybaczenie, podziw dla piękna, duchowość, poczucie humoru E. Trzebińska, ,”Psychologia pozytywna”

Pozytywna organizacja Positive Organizational Scholarship Transformacyjne przywództwo Rozwijanie sił Coaching drugiej generacji

Praca w życiu Praca ma kluczowe znaczenie dla dobrostanu człowieka: Dochód Tożsamość i status społeczny Kontakty społeczne Cel ponad indywidualny Regularna aktywność

Positive Organizational Scholarschip Odwoływanie się do czynników „twardych” nie daje odpowiednich rezultatów, stąd poszukiwanie źródeł sukcesu w czynnikach „miękkich” Positive – odwołanie do dorobku psychologii pozytywnej, Organizational – zorientowanie na organizację, Scholarschip – oparcie o badania naukowe.

Positive Organizational Scholarschip Koncentracja na silnych stronach, na tym co jest wyjątkowe w funkcjonowaniu firmy i ludzi, które mogą być różne niż czynniki wywołujące problemy Branie pod uwagę wielu aspektów funkcjonowania organizacji, nie tylko ekonomicznych, Koncentracja na ludziach jako źródle sukcesu, ich zachowanie pochodzące z bardzo różnych źródeł – pozytywne emocje, znaczenia i interakcje, Koncentracja na pozytywach pomimo „inklinacji negatywnej” ludzkiego mózgu.

Transformacyjne przywództwo Przy rozwiązywaniu problemów kierowanie się wartościami i zasadami etycznymi, Inspirowanie do działań spełniających najwyższe standardy jakości, Intelektualna stymulacja, Troska o fizyczne i psychiczne dobro pracowników.

Transformacyjne przywództwo Poczucie sprawstwa Zaufanie do szefów Sens pracy Tożsamość organizacyjna i zawodowa Kierowanie się tym co dobre Inspirujące motywowanie Stymulacja intelektualna Zindywidualizowane podejście Dobrostan Przywództwo transformacyjne

Rozwijanie sił StrengthsFinder – 25 lat badań, tysiące wywiadów z ludźmi odnoszącymi sukcesy 34 cechy profili SF: Osiąganie, Aktywator, Elastyczność, Analityk, Organizator, Pryncypialność, Dowodzenie, Komunikatywność, Rywalizacja, Współzależność, Kontekst, Rozwaga, Dyscyplina, Empatia, Bezstronność, Ukierunkowanie, Wizjoner, Zgodność, Odkrywczość, Integrator, Indywidualizacja, Zbieranie, Intelekt, Uczenie się, Maksymalista, Optymista, Bliskość, Odpowiedzialność, Naprawianie, Wiara w siebie, Strateg, Czar. Przykład - Phil Jakcson L.A. Lakers www.strengthsfinder.com M. Buckingham, D. O. Clifton „Teraz odkryj swoje mocne strony”

Rozwijanie sił Budowa organizacji opartej o silne strony: Dobór pracowników Zarządzanie wynikami Rozwój kariery

Rozwijanie sił Dobór pracowników w organizacji opartej o silne strony: Selekcja w oparciu o narzędzia umożliwiające pomiar talentów Stworzenie wzorca osób efektywnych Wprowadzenie języka talentów do całej organizacji Stworzenie profilu całej firmy Analiza związków pomiędzy talentami a efektywnością

Rozwijanie sił Zarządzanie wynikami pracy: Odpowiedni sposób pomiaru rezultatów Rezultaty w obszarach: klient, firma, współpracownicy. Np. pomiar pożądanych reakcji emocjonalnych klientów Zrównoważona Karta Wyników dla poszczególnych pracowników Implementacja języka talentów do dyskusji przełożony – podwładny

Rozwijanie sił Zarządzanie karierą: Różnorodne ścieżki kariery System motywujący do rozwoju

Bibliografia E. Trzebińska, „Psychologia pozytywna” L. Hoggard, „Jak być szczęśliwym” M. Buckingham, D.O. Clifton, „Teraz odkryj swoje mocne strony” Z. Zymonik, „Posistive Organizational Scholarship”, w Problemy Jakości Kalinowska-Adrian K., Nowe trendy w zarządzaniu: Positive Organizational Scholarship, wywiad z prof. Robertem Quinnem, E-mentor 2006, nr 1 (13). Seligman Martin E.P., Prawdziwe szczęście – psychologia pozytywna a urzeczywistnienie naszych możliwości trwałego spełnienia, Media Rodzina, Warszawa 2005.