Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
To co najważniejsze… o czym trzeba wiedzieć .
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
System doskonalenia nauczycieli
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
z Oddziałami Integracyjnymi
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Organizacja roku szkolnego 2013/2014 Szkoła trzech podmiotów RODZIC+DZIECKO+ NAUCZYCIEL.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Matura z matematyki w 2015 roku
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Idea oceniania kształtującego
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Samorząd Uczniowski.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 4
Zapis prezentacji:

Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2013/2014: 1.Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego. 2.Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych. 3.Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów. 4.Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.

Szkoła jako instytucja która nieustannie powinna zmieniać się, aby uzyskać gotowość na przyjęcie młodszych dzieci

Proces uczenia się w kluczowym momencie rozwoju dziecka: -poziom rozwoju, -bagaż doświadczeń, -profesjonalista od edukowania najmłodszego pokolenia, -warunki stworzone przez nauczyciela, -budowanie u dzieci poczucia własnej wartości.

Przełom szóstego i siódmego roku życia to kluczowy moment w życiu dziecka. 1.Trudności, jakie stawia się przed dzieckiem, powinny być tak zorganizowane i przedstawione, by dziecko oceniało je jako możliwe do pokonania. 2.Nowe sytuacje; każdy dzień przynosi coś nowego, dlatego bardzo ważne jest, by w codziennym życiu zachować to co jest stałe i niezmienne począwszy od organizacji przestrzeni klasowej przyjaznej i bezpiecznej, gdzie wszystkie zmiany powinno się wprowadzać przy udziale całej grupy, wspólnie podejmując decyzje.

Dziecko ma nie tyle wiedzieć bardzo dużo i znać się na wszystkim, ale przede wszystkim nie odrzucać możliwości uczenia się: poznawania różnych rzeczy, uczenia się tego, co może ułatwić mu życie, ważne są umiejętności, które przydadzą mu się w kontaktach z innymi, nauka przyjemnością dla dziecka wtedy gdy rozwija jego pasje.

Poczucie własnej wartości – to podstawa, nie tylko na progu szkoły. To, co myślę o sobie. To, jak czuję się z tymi myślami. To, co przy tym wszystkim robię ze swoim życiem. Nad rozwijaniem poczucia własnej wartości trzeba pracować. To praca dziecka, ale też dorosłych, którzy wokół dziecka są i stanowią dla niego osoby znaczące.

Poczucie własnej wartości to też pewien rodzaj inteligencji Poczucie własnej wartości to też pewien rodzaj inteligencji. Jest zdolnością do poznania i rozumienia, ale też umiejętnością przystosowania się do nowych sytuacji i znajdowania rozwiązań w wypadku trudności. Pozwala nam wydobyć to, co najlepsze z tego, kim jesteśmy w danej chwili, w zależności od otoczenia.

Jak rozpoznać, że coś złego dzieje się z poczuciem własnej wartości dziecka? Zachowania, które powinny zaniepokoić nauczyciela: obsesja dziecka na swoim punkcie, napięcie wewnętrzne, uczucie osamotnienia, poczucie oszustwa, zachowanie niezgodne z własnym interesem lub wartościami, tendencja do samopogrążania się, kiedy jest mu źle, trudność z proszeniem o pomoc, udawanie, wrażliwość na zranienia.

Bibliografia Skura M., & Lisicki M., Na progu Ile w dziecku ucznia, a w nauczycielu mistrza? O co chodzi w pierwszej klasie? Warszawa 2012.

Dziękuję za uwagę Aleksandra Klimza klimza@womczest.edu.pl