Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Prezentacja badań Johna Hattiego
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
FAMILIADA.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Zebranie z rodzicami gimnazjalistów Brody, r.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Nasza szkoła w liczbach i procentach
Idea oceniania kształtującego
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Technologia informacyjna
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły

ETAPY DZIAŁAŃ Wybór ewaluatorów Szkolenie internetowe Szkolenie wyjazdowe na temat formułowania celów i dowodów ich osiągnięcia Szkolenie rady pedagogicznej, ustalanie celów i dowodów Przeprowadzenie badania stanu początkowego Wybór liderów zespołów zadaniowych

Ustalone cele Uczniowie wiedzą, jak poprawiać prace, nadrabiać zaległości, uzupełniać braki poprzez wykorzystanie informacji zwrotnej. Wszyscy wychowawcy klas organizują spotkania z absolwentami naszej szkoły w celu przedstawienia przez nich swoich opinii na temat edukacji w szkołach gimnazjalnych i średnich. Wszyscy nauczyciele przeprowadzają zajęcia, podczas których zapoznają uczniów z możliwościami wyboru przyszłego zawodu poprzez spotkania z przedstawicielami tych zawodów, wyjścia do zakładów pracy.

Dowody Do celu I Liczba nauczycieli stosujących informację zwrotną Częstotliwość stosowania IZ przez nauczycieli Opinia uczniów na temat wykorzystania przez nich informacji zwrotnej do poprawy zadań domowych i prac klasowych Opinia rodziców na temat wykorzystania informacji zwrotnej w pracy z dzieckiem Opinia nauczycieli na temat stosowania informacji zwrotnej Opinia nauczycieli na temat wpływu IZ na poprawienie ocen z prac klasowych i zadań domowych

Dowody Do celu II Liczba zorganizowanych spotkań Opinia uczniów na temat wpływu spotkań na podejmowanie przez nich decyzji dotyczących wyboru przyszłej szkoły Opinia rodziców na temat wpływu spotkań na świadomy wybór miejsca dalszej edukacji

Sposób zbadania stanu początkowego ANKIETY nauczyciele – 22, uczniowie – 125, rodzice - 79

INFORMACJA ZWROTNA RODZICE 1. Czy zostali Państwo poinformowani o stosowaniu informacji zwrotnej przez nauczycieli w naszej szkole? Tak – 57 -72,2% Nie – 19 – 24,1% 2. Jak często Pani/Pana zdaniem nauczyciele udzielają informacji zwrotnej po wykonaniu zadania przez Państwa dziecko? Zawsze – 26 – 33,0% Czasami – 36 – 45,6% nie udzielają – 11 – 14,0% 3. W jaki sposób informacja zwrotna jest udzielana Państwa dziecku ? Ustnie – 34 – 43,0% Pisemnie – 40 – 50,6% w formie dołączonych do pracy ucznia kryteriów – 10 – 12,7%

INFORMACJA ZWROTNA RODZICE 4. Jak często wykorzystuje Pani/Pan w pracy ze swoim dzieckiem informację zwrotną? zawsze - 30 – 38,0% często – 19 – 24,1% sporadycznie – 14 – 17,7% nie wykorzystuję – 9 – 11,4%  5. Które elementy informacji zwrotnej wg Pani/Pana są najbardziej przydatne ? (można wskazać kilka odpowiedzi) mocne strony pracy ucznia – 22 – 27,8% wskazówki do dalszej pracy – 54 – 68,4% słabe strony pracy ucznia – 36 – 45,6% informacje o sposobie poprawy – 28 – 35,4% 6. Jak Pani/Pana zdaniem dziecko wykorzystuje informację zwrotną ? skutecznie poprawia zadania domowe – 19 – 24,1% nadrabia zaległości – 34 – 43,0% uzyskuje pozytywne oceny z poprawy prac klasowych i sprawdzianów – 21 – 26,6% jest zmotywowane do dalszej pracy zgodnie ze wskazówkami – 15 – 19,0% ma świadomość swoich słabych i mocnych stron – 28 – 35,4%

INFORMACJA ZWROTNA UCZNIOWIE 1. Jak często nauczyciel udziela Ci informacji zwrotnej na temat Twoich postępów w nauce? Zawsze 33% Tylko czasami 59% Nie udziela 2% 2. Na jakich przedmiotach otrzymujesz informację zwrotną? język polski 24%, matematyka 30%, ed. wczesnoszkolna 2%, muzyka 2%, j. angielski 17%, religia 1%, biologia 2%, chemia 3%, historia 3%, wos 3%, plastyka 2%, fizyka 2%, technika 1%, wszystkie przedmioty 14%

INFORMACJA ZWROTNA UCZNIOWIE 3. Jeżeli nauczyciele udzielają Ci informacji zwrotnej, to najczęściej w jakiej formie? (możesz wskazać kilka odpowiedzi) Pisemnie 45% Ustnie 61% W formie kryteriów dołączonych do pracy 61% 4. Czy udzielana Ci przez nauczyciela informacja zwrotna pomaga Ci nadrobić zaległości, poprawić oceny? Zawsze 38% Tylko czasami 51% Nie pomaga 8% 5. Które elementy informacji zwrotnej są dla Ciebie najbardziej przydatne? (możesz wskazać kilka odpowiedzi) Mocne strony Twojej pracy 44% Słabe strony Twojej pracy 50% Wskazówki, jak poprawić pracę 25% Wskazówki, jak dalej pracować 40% Ustalenie terminu poprawy 6%

INFORMACJA ZWROTNA UCZNIOWIE 6. W jaki sposób wykorzystujesz informację zwrotną? (możesz wskazać kilka odpowiedzi) Poprawiając pracę domową 7% Poprawiając prace klasowe 61% Nadrabiając zaległości 41% Mając świadomość, co umiem, a czego nie 37% Uzyskując pozytywne oceny z prac klasowych 26%

INFORMACJA ZWROTNA NAUCZYCIELE 1. Jak często stosuje Pani/Pan w swojej pracy informacji zwrotnej? Zawsze 9% Często 73% Sporadycznie 9% Nie stosuję 2. Które elementy umieszcza Pani/Pan w informacji zwrotnej? (można wskazać kilka odpowiedzi) Mocne strony pracy ucznia 86% Słabe strony pracy ucznia 73% Wskazówki do dalszej pracy 81% Informacje o sposobie poprawy 50%

INFORMACJA ZWROTNA NAUCZYCIELE 3. W jaki sposób udziela Pani/Pan informacji zwrotnej? Ustnie 91% Pisemnie 59% W formie dołączonych do pracy ucznia kryteriów 23% 4. Jak Pani/Pana zdaniem uczniowie wykorzystują informację zwrotną Skutecznie poprawiają zadania domowe 27% Nadrabiają zaległości 64% Uzyskują pozytywne oceny z poprawy prac klasowych i sprawdzianów 45% Są zmotywowani do dalszej pracy zgodnie ze wskazówkami 59% Mają świadomość swoich słabych i mocnych stron 59% Inne (jakie?) Osoby, które sobie słabo radzą nie korzystają z IZ 9%

WSPÓŁPRACA Z ABSOLWENTAMI UCZNIOWIE 1. Czy uczestniczyłaś/eś w spotkaniach z absolwentami naszej szkoły lub przedstawicielami różnych zawodów? Tak 63% Nie 35% 2. W ilu takich spotkaniach brałaś/eś udział w ciągu ostatniego roku szkolnego? Wcale 36% w 1-2 54 % w 3 – 4 4% częściej 8% 3. Czy uzyskałaś/eś podczas tych spotkań informacje motywujące Cię do planowania dalszej kariery? Tak 15% Nie 85%

WSPÓŁPRACA Z ABSOLWENTAMI RODZICE 1. Czy Państwa dziecko uczestniczyło w spotkaniach z absolwentami naszej szkoły lub przedstawicielami różnych zawodów? Tak – 27 – 40,3% Nie – 45 – 67,2% 2. W ilu takich spotkaniach brało udział w ciągu ostatniego roku szkolnego? Wcale – 45 – 67,2% w 1-2 – 16 – 23,9% w 3 – 4 – 7 – 10,4% częściej 3. Czy uzyskało podczas tych spotkań informacje motywujące je do planowania dalszej kariery? Tak – 13 – 19,4% Nie – 54 – 80,6%

Co nas czeka? 1. Podział na zespoły zadaniowe 2. Szkolenie rady pedagogicznej przez mentora z CEO 3. Ustalenie oczekiwanego stanu końcowego 4. Opracowanie planu działań 5. Realizacja planu 6. Monitorowanie działań 7. Zbadanie stanu końcowego

Opracowanie ankiet i raportu Małgorzata Chudzińska Joanna Moczadło Iwona Orlikowska Jolanta Smętek