„STOKROTKA - Sto pomysłów zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży i promocji zdrowego trybu życia w formie świetlicy opiekuńczo – wychowawczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Szkoła Podstawowa w Raszówce
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Edukacja taneczna dzieci i młodzieży szkolnej w ramach programu Integracji Społecznej „ Taniec naszą pasją”
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
KLOCKOMANIA.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu ul
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Ul. Standego Łódź tel
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Ul. Standego Łódź tel
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
ŁÓDŹ ul. OBROŃCÓW WESTERPLATTE 28 Tel
„ Razem z rodziną” – półkolonie dla dzieci i młodzieży Gminy Strzelce Opolskie organizowane w ramach akcji „Postaw na rodzinę” Strzelce Opolskie,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
„Równe szanse dla wszystkich”
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zapis prezentacji:

„STOKROTKA - Sto pomysłów zagospodarowania czasu wolnego dzieci i młodzieży i promocji zdrowego trybu życia w formie świetlicy opiekuńczo – wychowawczej dla dzieci i młodzieży”

Projekt został zrealizowany przez Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu przy finansowym wsparciu Urzędu Miasta Opola Termin realizacji: 11.04.2011 – 30.11.2011 Miejsce: Opole, Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej nr 10, ul. Wróblewskiego 7 Beneficjenci: dzieci i młodzież

Cel główny projektu Zagospodarowanie dzieciom i młodzieży czasu wolnego w godzinach pozalekcyjnych. Przeprowadzenie akcji profilaktycznej służącej zapobieganiu uzależnień od narkotyków, alkoholu, papierosów czy innych używek połączonej z promocją zdrowego stylu życia.

Sposób realizacji Wyżej wymieniony cel został zrealizowany poprzez prowadzenie środowiskowej świetlicy opiekuńczo- wychowawczej „STOKROTKA” działającej od poniedziałku do piątku w godzinach: od 15.00 do 19.00, w ramach której odbywały się zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, psychoedukacyjne, rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania, zajęcia językowe, korekcyjno-kompensacyjne, a także miały miejsce porady specjalistów: pedagoga, terapeuty i logopedy. Poprzez wielokierunkową ofertę zajęć uwzględniającą integralny rozwój dzieci i młodzieży świetlica promowała zdrowy styl życia dzieci i młodzieży oraz wszechstronny rozwój osobowościowy.

W ramach świetlicy: twórczo zagospodarowano dzieciom i młodzieży czas wolny wdrażano dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania czasu wolnego, wdrażano do troski o samorozwój i samodyscyplinę, ukazywano młodzieży alternatywy dla nudy i poszukiwania emocji w środkach odurzających poprzez uczenie wspólnego bycia w sposób twórczy i rozwijający, zapewniono dzieciom bezpieczne schronienie po wyjściu ze szkoły rozwijano procesy poznawcze oraz umiejętności interpersonalne, ćwiczono zasady prawidłowej komunikacji oraz budowano postawę otwartości; wdrażano młodzieży do odpowiedzialności za siebie i innych; uczono szacunku dla osób nowo poznanych, reprezentujących odmienne cechy charakteru, mentalność, sposób bycia, zachowania się, wywodzące się z innych szkół i środowisk zorganizowano 7-dniowy wyjazd edukacyjno – wypoczynkowy podczas trwania wakacji letnich pt. „Radosne wakacje”

W ramach świetlicy: popularyzowano dawną i współczesną kulturę regionu w środowisku dzieci i młodzieży szkolnej rozbudzano i ukierunkowano zainteresowania odrabiano z dziećmi zadania i nadrabiano zaległości w nauce doskonalono umiejętność robótek ręcznych aktywizowano dzieci pod względem twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, a także lepszej integracji z grupą dostarczano odpowiednich zorganizowanych doświadczeń społecznych mających na celu skorygowanie zaburzonych zachowań, negatywnych sądów poznawczych i zaburzeń emocjonalnych. zorganizowano wycieczki krajoznawczo-edukacyjne i wyjścia kulturalno – sportowe rozwijano postawy wolontariackie poprzez włączenie młodzieży akademickiej i nauczycieli w opiekę nad dziećmi podczas wyjść i wycieczek oraz regularnych zajęć

Zajęcia prowadzone w świetlicy I. Blok multimedialno-czytelniczy Rozwijanie aktywności i ciekawości związanej ze światem książki. Kształtowanie nawyku czytania. Kształtowanie szacunku dla książki, która jest rzetelnym źródłem wiedzy. Wzbogacanie wiedzy poprzez zabawę i rozrywkę. Rozwijanie wyobraźni, twórczej postawy, logicznego myślenia i kojarzenia faktów . Przyjemne spędzanie wolnego czasu. Pomoc w odrabianiu lekcji, wspólne czytanie książek, wskazywanie ciekawych pozycji z literatury pięknej i popularnonaukowej, zapoznanie z różnorodną ofertą czasopism dla dzieci i młodzieży, wspólne rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zagadek, wskazywanie ciekawych stron internetowych i gier edukacyjnych

Zajęcia prowadzone w świetlicy II. Blok przyrodniczy „Mały odkrywca” Rozwijanie aktywności i ciekawości związanej ze światem przyrody. Prowadzenie obserwacji zjawisk przyrodniczych i wykonywania prostych eksperymentów. Propagowanie zdrowego trybu życia i postaw proekologicznych Pomoc w odrabianiu lekcji w przedmiotach przyrodniczych, poznawanie przyrody podczas przeprowadzania prostych eksperymentów lub podczas oglądania filmów przyrodniczych, wspólne rozwiązywanie krzyżówek, rebusów i zagadek przyrodniczych.

Zajęcia prowadzone w świetlicy III. Blok profilaktyczno – artystyczny „Zabawy twórczością” UWOLNIJ SWOJE TALENTY - zajęcia z filcowania, z szydełkowania, z robótek na drutach [poznawanie zasad filcowania na sucho, szydełkowania, robótek na drutach. Wykonywanie prostego wzoru, dalsze doskonalenie technik, wykonanie samodzielne broszki z filcu, aniołka na szydełku, szalika na drutach.] ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE „JA I MÓJ ŚWIAT” – obejmować będą następujące bloki tematyczne: moja przestrzeń, moja tożsamość, moja rodzina, moi koledzy i przyjaciele, mój świat wolny od nałogów „EDUKACJA PRZEZ RUCH” - WARSZTATY PLASTYCZNO - MUZYCZNE oparte na wybranych elementach systemów kształcenia i terapii „Edukacji przez ruch” D. Dziamskiej”

Zajęcia prowadzone w świetlicy III. Blok profilaktyczno – artystyczny „Zabawy twórczością” cd. WIELE NAS ŁĄCZY- zabawy integracyjne i komunikacyjne poprawiające współdziałanie w grupie i komunikację międzyludzką (m.in. z wykorzystaniem Chusty KLANZA, pacynek i innych nowoczesnych pomocy do zajęć psychoedukacyjnych) CZTERY PORY ROKU - warsztaty artystyczne: Wykonywanie dekoracji okolicznościowych stosownie do pór roku i obchodzonych świąt (tworzenie ciekawych i gustownych dekoracji z naturalnych surowców tj gałęzie , mech, łupiny orzechów) lepienie z gliny (przygotowywanie koralików do zajęć tworzenia biżuterii, lepienie donic) tworzenie biżuterii (wykorzystanie różnych koralików i kamieni ozdobnych do tworzenia sztuki użytkowej) tworzenie kompozycji z masy papierowej (tworzenie wspomnień z wakacji) wykonywanie figurek z masy solnej (prezenty z okazji Dnia Matki i Ojca)

Zajęcia prowadzone w świetlicy IV. Blok językowo – humanistyczny zajęcia z języka niemieckiego w formie gier i zabaw pomoc w odrabianiu zadań z języka niemieckiego, angielskiego i przedmiotów humanistycznych zajęcia historyczno-regionalne OPOLE - MOJE MIASTO – MÓJ REGION V. Blok matematyczno – informatyczny „Wesoła matematyka” czyli gry i zabawy matematyczne „Z komputerem za pan brat” – zajęcia poszerzające umiejętności pracy z komputerem

Zajęcia prowadzone w świetlicy VI. Blok komunikacyjno – teatralno – muzyczny: zajęcia teatralno – komunikacyjne i zajęcia muzyczne: cel psychoedukacyjny ( dostarczenie dzieciom informacji o nowych, korzystnych dla nich zachowaniach, reakcjach emocjonalnych, sposobach rozwiązywania problemów, poszerzanie wachlarza możliwych zachowań w danej sytuacji, przyswajanie prawidłowych postaw i zachowań). cel relaksacyjny ( rozluźnienie, uspokojenie dzieci) cel terapeutyczno-wychowawczy (uwolnienie dzieci od zalegających emocji, okazanie im uwagi, akceptacji, bliskości emocjonalnej, dostępności fizycznej i psychicznej dorosłego, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, usprawnianie wymowy, rozwijanie zdolności aktorskich, recytatorskich, muzycznych i plastycznych, pokonywanie przez dzieci tremy i nieśmiałości)

Zajęcia prowadzone w świetlicy VII. Blok sportowo – taneczny Regularne treningi z tańca nowoczesnego prowadzone przez wykwalifikowanego trenera prowadzącego własną szkołę taneczną z długoletnim doświadczeniem. Zajęcia miały na celu: odstresowywać, ćwiczyć koordynację ruchową, VIII. Blok sportowo – szachowy Celem zajęć szachowych był rozwój logicznego myślenia u beneficjentów, zdrowej rywalizacji i samodyscypliny IX. Blok sportowo – piłkarski Celem regularnych zajęć z piłki nożnej był rozwój zainteresowań uczestników i wdrożenie do regularnej aktywności fizycznej zajęcia miały na celu polepszenie kondycji uczestników, wdrożenie do samodyscypliny i współpracy w grupie, a także naukę zdrowej rywalizacji

Zajęcia świetlicowe na dziecięcej fotografii

Zajęcia świetlicowe na dziecięcej fotografii

Zajęcia świetlicowe na dziecięcej fotografii

Zajęcia świetlicowe na dziecięcej fotografii

Zajęcia świetlicowe na dziecięcej fotografii

Dziękujemy! Dziękujemy tym wszystkim, którzy pomogli w jakikolwiek sposób przy realizacji projektu, tym którzy wzięli w nim udział oraz tym wszystkim którzy wsparli finansowo działalność świetlicy opiekuńczo-wychowawczej „STOKROTKA” , a w szczególności Urzędowi Miasta Opola, który był głównym grantodawcą projektu.