Konsultacje społeczne 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalny Program Rewitalizacji Dąbrowy Górniczej do 2020 r. Spotkanie informacyjne Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 1Dąbrowa Górnicza, 26 marca 2014 r.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Lokalny Program Rewitalizacji
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Dofinansowanie UE [PLN]
System akredytacji AKSES
„Nie wystarczy mieć cel – 
Konsultacje społeczne
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Warsztat konsultacyjny
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

Konsultacje społeczne 1 opracowanie „Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Definicja rewitalizacji Rewitalizacja - proces przemian przestrzennych, społecznych i ekonomicznych, mający na celu wyprowadzenie terenu ze stanu kryzysowego i prowadzący do rozwoju, w tym do poprawy jakości życia lokalnej wspólnoty poprzez przywrócenie obszarowi utraconych przezeń funkcji lub też nadanie im nowych funkcji „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił w lipcu 2016r. konkurs, polegający na udzieleniu dotacji na działania wspierające gminy województwa zachodniopomorskiego w zakresie przygotowania lub aktualizowania programów rewitalizacji. Głównym celem Konkursu było wsparcie gmin w uruchomieniu procesów zmierzających do rewitalizacji obszarów zdegradowanych poprzez pomoc w przygotowaniu programów rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Gmina Trzebiatów w dniu 1 sierpnia 2016r. złożyła wniosek na „Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023” przedstawiając potrzeby działań rewitalizacyjnych ze wskazaniem wstępnej analizy i diagnozy obszaru zdegradowanego. Wstępna koncepcja opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji dla gminy Trzebiatów została oceniona pozytywnie i wniosek znalazł się na liście projektów rekomendowanych do przyznania dotacji celowej w ramach konkursu dotacji na opracowanie programów rewitalizacji dla gmin województwa zachodniopomorskiego. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Programy rewitalizacji to inicjowany i opracowywany oraz uchwalany przez gminy wieloletni program działań w sferze społecznej, gospodarczej, przestrzennej czy środowiskowej zmierzający do wyprowadzenia obszarów rewitalizacji ze stanu kryzysowego oraz stworzenia warunków do ich zrównoważonego rozwoju. Program jest narzędziem planowania i koordynowania różnorodnych aktywności w ramach rewitalizacji i służy uruchomieniu procesu rewitalizacji obszarów zdegradowanych w gminach. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Lokalny Program Rewitalizacji powinien stać się długookresowym programem trwałego i zrównoważonego rozwoju dla miasta, umożliwiającym osiągnięcie równowagi między celami: gospodarczymi, społecznymi, ochrony środowiska, zachowania dziedzictwa kulturowego. Równowaga pozwoli również na poprawę jakości warunków życia mieszkańców, bez uszczerbku dla możliwości rozwojowych przyszłych pokoleń. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Opracowywanie Lokalnego Programu Rewitalizacji wymaga włączenia społeczności lokalnej i innych interesariuszy procesu rewitalizacji w opracowywanie dokumentu. Po opracowaniu, dokument będzie weryfikowany przez Urząd Marszałkowski pod kątem zgodności m.in z zasadami określonymi w Wytycznych w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Korzyści rewitalizacji Należy wymienić liczne korzyści, jakie płyną z rewitalizacji: umacnianie tożsamości miejsca; pobudzenie aktywności mieszkańców; wzrost atrakcyjności inwestycyjnej; nowe miejsca pracy; pobudzenie ruchu turystycznego; ograniczenie patologii społecznych; podnoszenie prestiżu dotąd zaniedbanych miejsc. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Efekty Lokalnego Programu Rewitalizacji Jednym z pośrednich efektów Lokalnego Programu Rewitalizacji będzie możliwość pozyskiwania funduszy Unii Europejskiej na projekty rewitalizacji. Wsparcie udzielane jest interdyscyplinarnym projektom, łączącym zagadnienia urbanistyczno-architektoniczne z programem gospodarczym i społecznym, rozwojem miejsc pracy i promowaniem turystyki. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Efekty Lokalnego Programu Rewitalizacji Dla projektów zapisanych w programach rewitalizacji przewidziano środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego działanie 9.3 Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich. Tylko w pierwszym konkursie w ramach działania 9.3 RPO WZ przewidziano alokację na poziomie 30 mln PLN. Ogłoszenie konkursu zaplanowane na pierwszy kwartał 2017, a nabór wniosków potrwa do połowy przyszłego roku. Drugi konkurs z większą alokacją środków będzie zorganizowany po przygotowaniu przez gminy programów rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Efekty Lokalnego Programu Rewitalizacji Dla projektów zapisanych w programach rewitalizacji przewidziano środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego działanie 9.3 Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Efekty Lokalnego Programu Rewitalizacji Dla projektów zapisanych w programach rewitalizacji przewidziano środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego działanie 9.3 Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich. Ponadto, przewidziano preferencje w dostępie do środków dla projektów rewitalizacyjnych w ramach pozostałych działań RPO WZ. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Efekty Lokalnego Programu Rewitalizacji Tylko w pierwszym konkursie w ramach działania 9.3 RPO WZ przewidziano alokację na poziomie 30 mln PLN. Ogłoszenie konkursu zaplanowane na pierwszy kwartał 2017, a nabór wniosków potrwa do połowy przyszłego roku. Drugi konkurs z większą alokacją środków będzie zorganizowany po przygotowaniu przez gminy programów rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Diagnoza i delimitacja – pierwszy krok do właściwej rewitalizacji Każdy program rewitalizacji powinien być rozpoczęty diagnozą, która dopasowana jest do problemów występujących w analizowanym mieście. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Diagnoza i delimitacja – pierwszy krok do właściwej rewitalizacji konieczność koncentracji interwencji na najbardziej problemowych obszarach miast; obszary deficytowe mają zostać wyznaczone z uwzględnieniem kryteriów przestrzennych, ekonomicznych i społecznych, z naciskiem na problemy społeczne; identyfikacja na podstawie wybranych wskaźników odnoszących się do sytuacji społeczno-gospodarczej gminy (ubóstwo, wykluczenie społeczne, stan zdrowia, poziom edukacji). „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Diagnoza i delimitacja – pierwszy krok do właściwej rewitalizacji Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 rozróżnienie na obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji (nie większy niż 20% powierzchni gminy i zamieszkany przez nie więcej niż 30% jej ludności). Celowe jest ograniczenie obszaru rewitalizacji, aby umożliwić koncentrację działań i osiągnięcie pełnego założonego efektu. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Diagnoza i delimitacja – pierwszy krok do właściwej rewitalizacji Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 Obszar zdegradowany – obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy. Obszar rewitalizacji – obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechujący się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, ma których z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, zamierza się prowadzić rewitalizację. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Diagnoza i delimitacja – pierwszy krok do właściwej rewitalizacji Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 projekty rewitalizacyjne mogą być realizowane tylko na obszarze rewitalizacji poza wyjątkami, jeśli służą realizacji celów wynikających z programu rewitalizacji. Szczególnie inicjatywy społeczne; w przypadku opracowania gminnego programu rewitalizacji rada gminy na wniosek burmistrza wyznacza obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Obszar zdegradowany – obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy. Dotyczy to najczęściej obszarów miejskich. Może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Wstępna identyfikacja obszaru zdegradowanego Punktem wyjścia do rozpoczęcia działań rewitalizacyjnych jest identyfikacja sytuacji kryzysowej w konkretnym obszarze miasta. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Czy w mieście jest obszar zdegradowany? – Szybka lista kontrolna Czy w mieście można wskazać konkretną ulicę, kilka ulic, osiedle lub grupę domów, gdzie występują problemy? Czy taka ocena wynika z problemów społecznych? (duże bezrobocie, niski poziom edukacji, przestępczość, patologie społeczne itp.) Czy taka ocena wynika ze stanu technicznego budynków? Czy taka ocena wynika z niskiej aktywności ekonomicznej na tym obszarze? (mało działających lokali handlowo-usługowych) „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Aby powstała rzetelna diagnoza, należy wykonać dość złożoną procedurę: zgromadzić odpowiednie dane jakościowe i ilościowe, dane należy wstępnie przetworzyć: dokonać analizy poszczególnych rodzajów danych a otrzymane wyniki – zinterpretować. z kolei otrzymane interpretacje najróżniejszych rodzajów trzeba teraz scalić, uporządkować i wyciągnąć z nich wnioski strategiczne. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Współpraca w pozyskiwaniu, obrazowaniu przestrzennym i intepretowaniu danych jest niezbędnym warunkiem powodzenia diagnozy. Na każdym etapie potrzebna jest wiedza specjalistyczna: pracownicy zespołu ds. rewitalizacji wiedzą, które zjawiska powinny być przeanalizowane, dysponenci danych mają dostęp do danych ilościowych, mogą je przetworzyć i dostarczyć w sposób zapewniający ochronę danych osobowych, pracownicy zespołu ds. rewitalizacji otrzymują dane i interpretują je. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Bazy danych źródłowych: Powiatowy Urząd Pracy; Ośrodek Pomocy Społecznej; Policja; Straż Miejska; Zarząd Budynków Komunalnych; Urząd Miejski; „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cel diagnozy: wyznaczenie obszaru zdegradowanego Zjawiskiem kryzysogennym którego rozkład terytorialny jest powszechnie znany na wyznaczonym obszarze jest koncentracja problemów społecznych w tym: bezrobocie, ubóstwo, przestępczość. Kolejnym poważnym i zauważalnym problemem jest degradacja stanu technicznego obiektów budowlanych w tym przede wszystkim budynków mieszkalnych. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Podstawowym obszarem, wymagającym interwencji na terenie miasta Trzebiatów, jest obszar centrum miasta wyznaczony jako obszar kryzysowy. Obszar obejmuje 0,5 km2 i stanowi 0,23% powierzchni gminy. Wyznaczony obszar zamieszkiwany jest przez 3 558 osób tj. 21,43% mieszkańców gminy Trzebiatów. Wielkości te są dopuszczalne, zgodnie z art. 10 ut.2 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

„ Mapa miasta z wyznaczonym obszarem kryzysowym

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego ul. II Pułku Ułanów ul. Cicha ul. Daszyńskiego ul. Głęboka ul. Jana Pawła II ul. Kamieniecka ul. Kopernika ul. Kościuszki ul. Kozia ul. Kręta ul. Leśna ul. Lipowa ul. Łąkowa ul. Łukowa ul. Mickiewicza ul. Mleczna ul. Muzealna ul. Pietruszkowa Plac Lipowy Plac Muzealny Plac Zjednoczenia ul. Pocztowa ul. Poniatowskiego ul. Przyłączna Rynek ul. Sienkiewicza ul. Słowackiego ul. Sportowa ul. Waryńskiego ul. Wąska ul. Witosa ul. Wodna ul. Wojska Polskiego ul. Zajazdowa ul. Zielona „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Wyznaczony zdegradowany obszar jest terenem z dominującymi funkcjami mieszkaniowymi oraz usługowymi o charakterze komercyjnym i publicznym. Znaczną część zabudowy na wyznaczonym obszarze stanowi zabudowa historyczna o dużych wartościach zabytkowych i historycznych. Ma ona decydujący wpływ na wartość środowiska kulturowego oraz atrakcyjność przestrzeni miejskiej. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Identyfikacja kluczowych kwestii społecznych Identyfikacja problemów społecznych jest jednym z najważniejszych elementów każdego postępowania diagnostycznego, mającego określić zasadnicze problemy i ewentualne kierunki ich rozwiązywania. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Konieczność korzystania z pomocy społecznej Z danych przekazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Trzebiatowie wynika, iż z terenu wyznaczonego jako obszar zdegradowany z pomocy społecznej w pierwszym półroczu 2016r. korzystały 194 osoby tj. 5,45% zamieszkujących obszar osób. Statystyki te wskazują na gorszą sytuację mieszkańców obszaru w stosunku do danych obejmujących pozostały obszar gminy. Na pozostałym obszarze zamieszkuje 12 747 mieszkańców z tego w pierwszym półroczu 2016 r. z pomocy społecznej korzystało 646 osób, co daje 5,07%. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Głównymi problemami warunkującymi trudną sytuację rodzin były: bezrobocie, długotrwała lub ciężka choroba oraz niepełnosprawność. W następnej kolejności występuje przesłanka uzależnień oraz bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Bezrobocie Statystyki dotyczące bezrobocia w znacznym stopniu zniekształcają obraz zjawiska ze względu na duży stopień tzw. bezrobocia ukrytego oraz powszechności świadczenia pracy bez zawierania umów. Z uwagi na położenie gminy Trzebiatów związanego z sezonowością zatrudnienia stopa bezrobocia na przestrzeni poszczególnych miesięcy ulega znacznym zmianom. W okresie letnim ilość osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy znacznie się obniża. Podobne zależności zachodzą na terenie powiatu i województwa. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Bezrobocie Według danych przekazanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Gryficach (dane maj 2016 r.) liczba bezrobotnych na terenie gminy Trzebiatów wynosiła 632 osoby, wskaźnik bezrobocia dla gminy wyniósł 5,8%. Sytuacja na wybranym obszarze zdegradowanym przedstawia się wiele gorzej – wyznaczony zdegradowany teren zamieszkują 133 osoby zarejestrowane w PUP jako bezrobotne, a wskaźnik bezrobocia na tym obszarze wynosi aż 21%. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Przestępczość Z danych pozyskanych ze Straży Miejskiej w Trzebiatowie wynika, iż w latach 2011-2016 1398 wniosków do sądu 2470 mandatów i 13774 udzielonych pouczeń. Obszar zdegradowany stwierdzono 699 wykroczeń zakłócenia ładu i porządku publicznego, spożywania alkoholu, zaśmiecenia. Niepokojącym jest tendencja wzrostowa wykroczeń na wskazanych obszarze. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Stan techniczny zabudowy Stan techniczny budynków mieszkalnych na wyznaczonym obszarze zdegradowanym jest gorszy niż stan pozostałych budynków będących w zarządzie Zakładu Budynków Komunalnych "Trzebiatów" Sp. z o.o. W wyznaczonym obszarze 83,10% budynków posiada stan techniczny określony jako dobry i średni, pozostałe 16,90% budynków posiada określony stan techniczny jako słaby i zły, na pozostałym obszarze gminy – 85,38% określono jako dobry i średni, pozostałe 14,62% stan techniczny słaby i zły. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Stan techniczny zabudowy Struktura wiekowa budynków na obszarze zdegradowanych również przedstawia się mniej korzystnie w porównaniu z pozostała infrastrukturą. Średni wiek budynków na obszarze zdegradowanym wynosi 92 lata, natomiast średni wiek budynków poza obszarem – 83 lata. Należy zatem stwierdzić, iż na wyznaczonym obszarze zdegradowanym występują największe problemy związane ze stanem technicznym budynków. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Wyznaczenie obszaru zdegradowanego Identyfikacja negatywnych zjawisk społecznych jest fundamentem diagnozy. UWAGA!!! Obszar, na którym wyznaczono koncentrację negatywnych zjawisk społecznych, jest maksymalnym obszarem, który można przyjąć jako zdegradowany. Nie ma możliwości, aby powiększyć go o obszary, na których zidentyfikowane zostało wysokie natężenie zjawisk degradacji w innych sferach. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Dlaczego LPR? – punkt dojścia „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Minimalna zawartość programu rewitalizacji Opis powiązań programu z dokumentami strategicznymi i planistycznymi gminy; Diagnoza czynników i zjawisk kryzysowych oraz skala i charakter potrzeb rewitalizacyjnych; Zasięg przestrzenny obszaru rewitalizacji; Wizja stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji (planowany efekt); „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Minimalna zawartość programu rewitalizacji Cele rewitalizacji oraz kierunki działań odpowiadające zidentyfikowanym potrzebom, Lista planowanych przedsięwzięć wraz z opisami: nazwa, podmioty realizujące, zakres zadań, lokalizacja, szacowany koszt, prognozowane rezultaty wraz ze sposobem oceny w odniesieniu do celów „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Minimalna zawartość programu rewitalizacji Charakterystyka pozostałych rodzajów przedsięwzięć (obszary tematyczne zamiast listy konkretnych projektów); Mechanizmy zapewnienia komplementarności między poszczególnymi projektami i działaniami różnych podmiotów i źródłami finansowania; Mechanizmy włączenia mieszkańców, przedsiębiorców i innych podmiotów i grup aktywnych na terenie gminy w proces rewitalizacji; System realizacji (wdrażania) programu; System monitorowania i oceny skuteczności działań i system wprowadzania modyfikacji w reakcji na zmiany w otoczeniu; „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Logika Lokalnego Programu Rewitalizacji Lokalny Program Rewitalizacji musi być czytelny i logiczny: „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cechy programu rewitalizacji Kompletność. Treść programu rewitalizacji powinna zawierać wszystkie minimalne elementy określone przez Wytyczne oraz (dla GPR) ustawę. Program powinien charakteryzować się wszystkimi poniższymi cechami. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cechy programu rewitalizacji Kompleksowość. Program integruje działania finansowane z różnorodnych źródeł, nie pomija żadnego z potrzebnych aspektów (społecznego oraz gospodarczego lub przestrzenno-funkcjonalnego lub technicznego lub środowiskowego) związanego z obszarem i jego otoczeniem. UWAGA: Nie są dopuszczalne inwestycje wybiórcze, nastawione na szybki wynik, celem jest strukturalna zmiana na obszarze rewitalizacji. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cechy programu rewitalizacji Koncentracja. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym nieposiadające wspólnych granic, ale nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkanych przez więcej niż 30% jej mieszkańców. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Cechy programu rewitalizacji Realizacja zasady partnerstwa i partycypacja. W pracach nad programem uczestniczą przedstawiciele wszystkich zainteresowanych środowisk, chociaż koordynacja spoczywa na samorządzie. Program zawiera opis uspołecznienia jego powstawania. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Zadania w programie rewitalizacji UWAGA! Lista planowanych podstawowych przedsięwzięć rewitalizacyjnych, musi zawierać nie tylko przedsięwzięcia inwestycyjne, ale także programy społeczno-aktywizacyjne i społeczno-gospodarcze, istotne przedsięwzięcia dotyczące organizacji przestrzeni itd. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Zadania w programie rewitalizacji Zadania dotyczące przestrzeni i infrastruktury rozwój infrastruktury technicznej dostosowany do chłonności i przyszłych funkcji terenu; modernizacja i zmiana układu drogowego, placów i ciągów pieszych; restrukturyzacja przemysłu i jego lokalizacji; remont i renowacja istniejących zasobów mieszkaniowych; budowa obiektów infrastruktury społecznej, kulturalnej, turystycznej. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Zadania w programie rewitalizacji Zadania społeczne rozwój zasobów ludzkich; przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu; walka z patologiami społecznymi; tworzenie równych szans; zapobieganie zjawisku bezrobocia; zapobieganie zjawisku bezdomności; aktywizacja środowisk dziecięcych i młodzieżowych; uruchamianie systemów wsparcia organizacji pozarządowych; kształcenie ustawiczne. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Zadania w programie rewitalizacji Zadania gospodarcze wspieranie przedsiębiorczości; mobilizacja lokalnej przedsiębiorczości do podejmowania nowych zadań zgodnych z programem rewitalizacji i przekształceniami przestrzennymi oraz gospodarczymi; rozwój turystyki; rozwój innych sektorów gospodarki lokalnej; stworzenie lokalnej instytucji rozwojowej zarządzającej przekształceniami w obszarze rewitalizacji; marketing miejsca zmierzający do zwiększenia zainteresowania miastem przez inwestorów zewnętrznych. „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”

Lokalny Program Rewitalizacji Dziękujemy za uwagę „Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Trzebiatów na lata 2017-2023”