Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Advertisements

Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
System edukacji w Polsce
zmiany od września w naszych placówkach
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
I LO im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
REFORMA EDUKACJI
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
MATURA 2016.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2017 Na podstawie OKE Jaworzno Opracowanie Własne:
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
MATURA 2018.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w 2010 roku?
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
LOSY ABSOLWENTÓW LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
CV Liceum Ogólnokształcące
MATURA 2019.
Finansowanie zadań oświatowych
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017 XXIII LO im. Nauczycieli Tajnego Nauczania W Lublinie

Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: Analiza dotyczy absolwentów roku szk. 2016/17 Opracowano celem przedstawienia Radzie Pedagogicznej, Uczniom i Rodzicom. Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: zdawalności egzaminów obowiązkowych średnich wyników na wszystkich poziomach zdawania porównania wyniku średniego w szkole z wynikami CKE i wynikami uzyskanymi w województwie lubelskim

Zdający: Do matury zgłosiło się 310 osób z czego jedna absolwentka z ubiegłego roku nie zgłosiła się na żaden egzamin Do egzaminu przystąpiło: 251 absolwentów 2016/17 48 absolwentów zdających egzamin w nowej formule, w tym 5 przystępujących do egzaminu po raz pierwszy i 43 poprawiających wyniki 10 absolwentów zdających egzamin w starej formule, w tym 1 przystępujący do egzaminu obowiązkowego i 9 poprawiających wyniki

Liczba niezdanych egzaminów: Wśród ubiegłorocznych absolwentów nie zdało egzaminu 7 osób Wśród absolwentów z lat poprzednich nie zdały egzaminu w nowej formule 2 osoby,

Liczba niezdanych egzaminów w klasach: Język polski Matematyka Język angielski 3a 3 3b 3c 1 3d 3e 3f 3g 3h 2 3i

Porównanie zdawalności Absolwenci liceów Wszyscy zdający Zdali Nie zdali CKE 84,5% 15,5% Województwo 74% 16% XXIII LO 97% 3% Zdali Nie zdali 89% 11% 97% 3%

Nazwy klas w skali staninowej Klasa 1 Najniższa 4% zdających ma wynik w tej klasie, 96% zdających ma wynik w wyższych klasach Klasa 2 Bardzo niska 7% zdających ma wynik w tej klasie, 89% zdających ma wynik w wyższych klasach, 4% w niższej Klasa 3 Niska 12% zdających ma wynik w tej klasie, 77% zdających ma wynik w wyższych klasach, 11% w niższych Klasa 4 Poniżej średniej 17% zdających ma wynik w tej klasie, 60% zdających ma wynik w wyższych klasach, 23% w niższych Klasa 5 Średnia 20% zdających ma wynik w tej klasie, 40% zdających ma wynik w wyższych klasach, 40% w niższych Klasa 6 Powyżej średniej 17% zdających ma wynik w tej klasie, 23% zdających ma wynik w wyższych klasach, 60% w niższych Klasa 7 Wysoka 12% zdających ma wynik w tej klasie, 11% zdających ma wynik w wyższych klasach, 77% w niższych Klasa 8 Bardzo wysoka 7% zdających ma wynik w tej klasie, 4% zdających ma wynik w wyższej klasie, 89% w niższych Klasa 9 Najwyższa 4% zdających ma wynik w tej klasie, 96% w niższych

Wyniki egzaminów obowiązkowych:

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka polskiego

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z matematyki

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka angielskiego

Porównanie wyników egzaminów ustnych i pisemnych Język polski MPO-P1 52,5% MPO-1- ustny 68,0% Język angielski MJA-P1 81,6% MJA-1- ustny 74,4% Język francuski MJF-P1 94,0% MJF-1- ustny 90,0% Język hiszpański MJH-P1 66,0% MJH-1- ustny 78,9% Język niemiecki MJN-P1 38,0% MJN-1- ustny 50,0% Język rosyjski MJR-P1 56,0% MJR-1- ustny 100,0%

Wnioski: Zdawalność egzaminu jest wyższa niż w CKE i województwie Egzaminy obowiązkowe z matematyki, języka angielskiego i języka hiszpańskiego nasi absolwenci zdali lepiej niż średni uczeń w Polsce i województwie Absolwenci wybierali najczęściej język angielski jako obowiązkowy pozostałe wybierali pojedynczy uczniowie. Dla matematyki i języka angielskiego widać wyraźny wpływ realizowanego rozszerzenia i dwujęzyczności na wynik egzaminu na poziomie podstawowym. Przeanalizowano pozycję naszej szkoły wśród liceów ogólnokształcących powiatu m. Lublin. Tylko z języka angielskiego i hiszpańskiego osiągnęliśmy wynik wyższy niż średni wynik powiatu m. Lublin.

Przedmioty zdawane dodatkowo:

Poziom rozszerzony: uwzględniono przedmioty, które wybrało co najmniej 5 uczniów

Porównanie wyniku szkoły z CKE i województwem

Porównanie wybieralności przedmiotów

Poziom dwujęzyczny:

Statystyczny uczeń naszej szkoły zdawał więcej niż dwa (średnio 2,3) dodatkowych egzaminów. Wybieralność przedmiotów dodatkowych pokrywała się z rozszerzeniami realizowanymi w szkole. Najwyższą wybieralność ma język angielski, geografia, matematyka i język polski. Najniższą wybieralność z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym ma historia sztuki, język hiszpański, język niemiecki, informatyka i fizyka.

Wnioski

Wyniki egzaminów dodatkowych potwierdzają opinię nauczycieli o niskiej motywacji uczniów do nauki. Uczniowie nie byli zmotywowani do zdobycia wysokiego wyniku na egzaminie dodatkowym ponieważ egzamin ten nie ma progu zdawalności. Na wielu kierunkach studiów są wolne miejsca a progi rekrutacji są bardzo niskie. Uczniowie w sposób niezadowalający korzystali z zajęć dodatkowych prowadzonych dla nich przez nauczycieli. Zajęcia dodatkowe poświęcane były na uzupełnianie wiedzy uczniów a nie na rozwijanie ich zainteresowań stąd wyższa zdawalność i wyniki matury obowiązkowej a słabszy poziom wyniku matury rozszerzonej.

Rekomendacje

Wszyscy nauczyciele powinni dążyć do podniesienia zdawalności egzaminu. Wszyscy nauczyciele powinni dążyć do podniesienia wyników egzaminu maturalnego w szkole na poziomie rozszerzonym. W całym cyklu kształcenia mają objąć opieką uczniów uzdolnionych przedmiotowo. Zespoły przedmiotowe przeanalizują programy nauczania, podręczniki, metody i formy pracy oraz przedmiotowe systemy oceniania pod kątem efektywnego realizowania podstawy programowej dla zakresu podstawowego i rozszerzonego dla uczniów rekrutowanych do szkoły z coraz słabszymi wynikami i obniżoną motywacją do nauki.

Nauczyciele będą indywidualizować proces edukacyjny z uwzględnieniem potrzeb uczniów uzdolnionych przedmiotowo i tych, którzy wymagają pomocy psychologiczno-pedagogicznej Wychowawcy podejmą działania skierowane do uczniów i rodziców podnoszące ich świadomość, że zbyt duża liczba zdawanych egzaminów dodatkowych obniża możliwość zdania ich na wysokim poziomie punktowym Nauczyciele zapoznają uczniów we wrześniu z wymaganiami egzaminacyjnymi na poziomie rozszerzonym, aby uczniowie uniknęli przypadkowych wyborów. Uczniowie powinni systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach dodatkowych zaproponowanych przez szkołę oraz przystępować do wszystkich egzaminów próbnych i testów .

Dziękujemy za uwagę Opracowanie: Jolanta Maciaś Monika Wrona