Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Organizacja wspomagania szkół
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
w pomorskiej polityce edukacyjnej
Pedagogika, studia II stopnia
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego na Politechnice Gdańskiej Barbara Wikieł XVII OKNMUT, Gliwice 19-21.09.2016 r.

Kształcenie Polityka kadrowa Infrastruktura Jakość Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Podstawowe obszary aktywności centrów dydaktycznych Kształcenie Polityka kadrowa Infrastruktura Jakość

Jakość Ciągłe doskonalenie i rozwój WSZJK. Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Ciągłe doskonalenie i rozwój WSZJK. Podnoszenie atrakcyjności i konkurencyjności Centrum oraz tworzenie warunków do utrzymania wysokiej pozycji Centrum wśród innych jednostek uczelni polskich i zagranicznych o podobnym profilu. Kształtowanie w społeczności akademickiej Centrum postaw projakościowych oraz budowanie kultury jakości. Jakość

Jakość – podejmowane działania Doskonalenie i rozwój WSZJK Zaawansowane analizy statystyczne efektywności kształcenia matematycznego pod kątem doboru właściwych metod pracy ze studentami Dokumentacja, m.in. katalogi ocen, karty przedmiotu Analiza systemów oceniania studentów na poszczególnych kierunkach studiów Analiza potrzeb NA w zakresie narzędzi wspomagających dydaktykę (oprogramowanie, podręczniki, szkolenia)

Kształcenie Realizację i weryfikację zakładanych efektów kształcenia Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Realizację i weryfikację zakładanych efektów kształcenia Efektywną współpracę z interesariuszami zewnętrznymi Kształcenie

Kształcenie – podejmowane działania Sprawdzian kompetencji i sprawność egzaminacyjna Przeprowadzany wśród studentów pierwszego semestru na pierwszych zajęciach z matematyki na wszystkich kierunkach studiów, gdzie prowadzą zajęcia NA Centrum. Zakres wiedzy i umiejętności matematycznych obejmuje materiał szkoły ponadgimnazjalnej o profilu podstawowym (minimum programowe) Wyniki testu nie wpływają na noty końcowe studentów z matematyki Test pozwala ocenić poziom wiedzy i umiejętności matematycznych osób zaczynających studia w danej grupie zajęciowej i na całym kierunku kształcenia Odbywające się cyklicznie od 2006 r. badania pozwalają ocenić zmiany w przygotowaniu kolejnych roczników do podjęcia nauki matematyki wyższej Testy kompetencji przygotowywane są przez Zespół ds. analiz i efektywności kształcenia Sprawność egzaminacyjna liczona jest w oparciu o wyniki egzaminów/zaliczeń uzyskanych po pierwszym semestrze studiów

Procentowe zestawienie pozytywnych wyników sprawdzianu kompetencji z pozytywnymi wynikami egzaminów po semestrze zimowym na poszczególnych kierunkach studiów w roku akademickim 2015/2016

Kształcenie – podejmowane działania Ocena efektywności nauczania matematyki Próba pomiaru efektywności nauczania matematyki na Politechnice Gdańskiej w oparciu o ocenę wiedzy początkowej z matematyki, mierzoną odsetkiem punktów uzyskanych na teście kompetencji, oraz ocenę wiedzy końcowej mierzoną odsetkiem punktów uzyskanych na teście końcowym Test końcowy zgodny z zakresem materiału objętego nauczaniem w ramach modułu podstaw matematyki – zestandaryzowany w ramach nauczania matematyki na PG Test przeprowadzony pilotażowo w roku akademickim 2015/2016 po pierwszym semestrze nauczania matematyki, na 18 wybranych kierunkach studiów Test przeprowadzony na platformie Moodle w salach multimedialnych budynku NanoB i CNMiKnO EWD - poziom akademicki

Kształcenie – podejmowane działania Działalność wydawnicza

Kształcenie – podejmowane działania http://math.cnm.pg.gda.pl/

Kształcenie – podejmowane działania Wirtualne Laboratoria Matematyczne http://enauczanie.pg.gda.pl/lab/

Kształcenie – podejmowane działania

Kształcenie – podejmowane działania

Kształcenie – podejmowane działania MATLAB ® Matlab - środowisko programistyczne przeznaczone do rozwijania algorytmów, wizualizacji i analizy danych oraz prowadzenia obliczeń numerycznych. 150 licencji zakupionych w ramach projektu Inżynier Przyszłości Zespół ds. wdrożenia i zastosowań Matlaba Przygotowane materiały dydaktyczne na kurs podstawowy i przykładowe kursy specjalistyczne

Kształcenie – podejmowane działania Współpraca z interesariuszami zewnętrznymi Współpraca ze szkołami Konkursy dla uczniów, np. „Od szkolniaka do żaka”, „Bajeczna historyjka o zastosowaniu matematyki w …”, „Matematyczny świat. Matematyka w przyrodzie” Działalność popularyzatorska, np. BFN i PFN, pikniki naukowe, spotkania akademickie Współpraca z JST i środowiskiem oświatowym, np. „Zdolni z Pomorza”, „Rok Matematyki na Pomorzu”

Współpraca – podejmowane działania 2015 - Rok Matematyki na Pomorzu Inicjatywa trzech uczelni: PG, UG i AP w Słupsku Społeczność Politechniki Gdańskiej zaangażowana w realizację inicjatyw: 40 przedstawicieli wszystkich Wydziałów PG 30 pracowników z CNMiKnO 90 studentów PG Przykładowe działania: „Matematyka w terenie” - wykłady, warsztaty, pokazy konkursy: „Od szkolniaka do żaka”, „Bajeczna historyjka o zastosowaniu matematyki w …” „Ogródek matematyczny” międzynarodowy projekt studencki: „Sierpinski Carpet Project” konferencje i seminaria wystawy matematyczne 21 stycznia 2016 r. – na PG odbyła się Konferencja podsumowująca Rok Matematyki na Pomorzu połączona z happeningiem matematycznym dla dzieci i młodzieży (ok. 500 uczestników)

Współpraca – podejmowane działania Projekt „Zdolni z Pomorza” Projekt pozakonkursowy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach Działania 03.02 Edukacja ogólna Poddziałania 03.02.02 Wsparcie ucznia szczególnie uzdolnionego Projekt realizowany w partnerstwie z Samorządem Województwa Pomorskiego (DES UMWP) Okres realizacji projektu 01.09.2016 - 01.12.2021 Kwota dofinansowania dla PG: 1.655.354,49 zł Przykładowe działania: spotkania akademickie, kółka olimpijskie, warsztaty tematyczne, kursy e-learningowe, opieka mentorska Dziedziny wsparcia: matematyka, fizyka, informatyka, chemia, biologia

Polityka kadrowa Monitorowanie stanu kadrowego Centrum. Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Monitorowanie stanu kadrowego Centrum. Podnoszenie kwalifikacji kadry poprzez szkolenia i seminaria. Działania na rzecz właściwego doboru kadry. Motywowanie kadry do rozwoju zawodowego, zwiększania liczby i jakości publikacji oraz projektów krajowych i europejskich. Polityka kadrowa

Polityka kadrowa – podejmowane działania Liczba studentów uczestniczących w zajęciach z matematyki

Polityka kadrowa – podejmowane działania Liczba godzin dydaktycznych

Polityka kadrowa – podejmowane działania Komisje i zespoły zadaniowe w CNMiKnO Dyrektor Zastępca dyrektora ds. rozwoju dydaktyki Zastępca dyrektora ds. organizacji Komisja ds. Zapewniania Jakości Kształcenia Komisja Oceniająca Zespół ds. współpracy z wydziałami Zespół ds. analiz efektywności kształcenia Zespół ds. nauczania na odległość *) Zespół ds. metodyki e-nauczania Zespół ds. zastosowań GeoGebry Zespół ds. wdrożenia i zastosowań Matlaba Zespół ds. współpracy ze szkołami *) Zespół rozwiązany 6 lutego 2015 r.

Polityka kadrowa – podejmowane działania Kadra dydaktyczna 7 osób uzyskało certyfikat użytkownika GeoGebry wydany przez Międzynarodowy Instytut GeoGebry (IGI) 5 osób uzyskało certyfikat e-nauczyciela przyznany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego (SEA)

Polityka kadrowa – podejmowane działania e-Technologie w Kształceniu Inżynierów (e-TEE) konferencja ogólnopolska organizowana od roku 2014 (3 konferencje), od 2016 r. z AGH 27-28.04.2017 r., Gdańsk, IV Konferencja e-Technologie w Kształceniu Inżynierów patronat honorowy - Rektor PG, Rektor AGH łącznie ok. 310 uczestników z całej Polski oraz z zagranicy artykuły i referaty konferencyjne ukazały się w punktowanych czasopismach

Polityka kadrowa – podejmowane działania IV Seminarium „Bez matematyki kariery nie zrobisz” 26-27 marca 2015 r. Uczelnie zaproszone do współpracy: UG i AP w Słupsku Dofinansowanie z UM WP (ulotki, plakaty, publikacja) Dzień pierwszy na PG: 240 uczestników ze 160 instytucji Dzień drugi na trzech uczelniach: PG, UG i AP w Słupsku Na PG pod hasłem „Alfabet zastosowań matematyki” – 2 wykłady i panele warsztatowe przygotowane przez przedstawicieli różnych wydziałów (NA i studentów) Liczba uczestników na PG: 660 uczniów i nauczycieli z 90 instytucji

Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Zapewnienie odpowiednich zasobów umożliwiających realizację procesu kształcenia i powiązanych procesów na wysokim poziomie. Monitorowanie stanu infrastruktury dydaktycznej Centrum. Infrastruktura

Infrastruktura – podejmowane działania Nowa baza lokalowa: Studencka Przestrzeń Modelowania Matematycznego: 2 pracownie multimedialne (39 + 54 stanowisk) mobilna pracownia multimedialna (30 stanowisk) 150 licencji na Matlaba 7 sal ćwiczeniowych 17 pokoi konsultacyjnych

Dziękuję za uwagę XVII OKNMUT, Gliwice 19-21.09.2016 r.