Gdyńska Sieć Doradców Zawodowych – recepta na tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Dorota Derheld, pedagog, psycholog, doradca zawodowy,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce
Advertisements

SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Misja i wizja SDSiZ RP - w poszukiwaniu strategii rozwoju poradnictwa w Polsce Wojciech Kreft Wiceprzewodniczący SDSiZ RP.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
do Projekt powstał z inicjatywy organizacji zajmujących się szeroko rozumianą edukacją zawodową z udziałem organizacji skupiających.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Rybnicka Platforma Poradnictwa Zawodowego – nowa jakość, nowe szanse.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
psychologiczno –pedagogiczne
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Człowiek- najlepsza inwestycja Tytuł projektu: Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim Nr projektu: UDA-POKL /12-00.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Program Alumni Jakie cele chcemy osiągnąć Co Wam oferujemy Jak będzie wyglądała praca z absolwentami programu Liderzy PAFW to program Polsko-Amerykańskiej.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
Doradztwo zawodowe w szkołach
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Przykłady dobrych praktyk
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Gdyńska Sieć Doradców Zawodowych – recepta na tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Dorota Derheld, pedagog, psycholog, doradca zawodowy, PPP nr 2 Agnieszka Dobbek-Szuta, psycholog, doradca zawodowy, PPP nr 1 „SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą”   Marshall McLuhan

Plan 1. Co to jest sieć? 2. Cele pracy sieci współpracy i samokształcenia 3. Początki zawiązania GSDZ 4. Organizacja spotkań 5. Struktura spotkań 6. Tematyka spotkań 7.  Wizyty ekspertów 8. Korzyści wynikające z uczestnictwa spotkaniach i działaniach GSDZ   9. Strona internetowa i logo 10. Plany na przyszłość

1. Co to jest sieć? WG DR DANUTY ELSNER Sieć to typ struktury organizacyjnej charakteryzujący się: • brakiem hierarchii, • brakiem członu kierowniczego, • brakiem podporządkowania, • dominacją więzi informacyjnych i więzi współpracy, • tymczasowością ustaleń odnośnie obowiązków, • specjalizacją wynikającą z zainteresowań i fachowości, • minimalnym stopniem sformalizowania procedur działania.

2.Cele działania sieci Integrowanie środowiska doradców zawodowych, Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w obszarze doradztwa edukacyjno- zawodowego, Analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników, Aktualizowanie informacji o: - zmieniających się przepisach prawnych w obszarze doradztwa edukacyjno- zawodowego - ofercie szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i wyższych, - zawodach i rynku pracy, - ofercie szkoleń dla doradców zawodowych, Poszerzenie kompetencji doradcy edukacyjno-zawodowego poprzez poznawanie nowych narzędzi i metod pracy, Wzajemne inspirowanie się i poszukiwanie nowych rozwiązań w obszarze doradztwa edukacyjno-zawodowego, Pozyskiwanie merytorycznego i metodycznego wsparcia ekspertów.

3. Początki zawiązania GSDZ Spotkania pedagogów i psychologów - realizacja doradztwa w szkole to wyzwanie, bo gdzie, kiedy, jak i przez kogo???? POMYSŁ Rok szkolny 2014/2015 I spotkanie - 15.12.2014 w PPP 1 „Poradnictwo zawodowe w szkole – wyzwania i możliwości.” współprowadzenie: mgr Urszula Sierżant – doradca zawodowy, pedagog, certyfikowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz mgr Anna Strzelecka – przedstawiciel CIiPKZ przy WUP w Gdańsku Kolejne spotkania – w marcu i czerwcu

4.Organizacja spotkań Rok szkolny 2015/2016 9 spotkań w PPP 1 3 spotkania w PPP 3 Rok szkolny 2016/2017 Wspólne spotkania trzech poradni i wszystkich doradców na terenie wybranej placówki - 18.10.2016 – PPP nr 1 - 12.12.2016 – szkolenie dla członków sieci (studiowanie za granicą) - luty 2017 – CKZiU nr 1 w Gdyni

5. Struktura spotkań Spotkania w GSDZ mają stałą strukturę. Pierwsza części spotkania nosi nazwę: „Co w trawie piszczy?” Jest to czas na podzielenie się informacjami o konferencjach, szkoleniach, spotkaniach i ciekawych wydarzeniach dotyczących obszaru edukacji i pracy. Kolejne części związane są z konkretnym tematem spotkania i mają charakter warsztatowy. Na zakończenie uczestnicy proszeni są o wypełnienie ankiety w celu uzyskania informacji zwrotnej dotyczącej oceny spotkania, deklaracji uczestnictwa w kolejnych spotkaniach, polecania spotkań w sieci innym osobom. Członkowie sieci w ankiecie pytani są również o możliwość podzielenia się wiedzą z innymi uczestnikami oraz o sugestie tematów kolejnych spotkań, co w połączeniu daje pomysł na kolejne spotkanie. Warto nadmienić, że spotkania GSDZ są oceniane wysoko przez uczestników, tzn. na poziomie 4 pkt i wyżej (gdzie 5 to wynik najwyższy). Członkowie sieci deklarują też uczestnictwo w kolejnych spotkaniach, co jednak uzależnione jest od możliwości czasowych danej osoby oraz zgody dyrekcji.

6. Tematyka spotkań Tworzenie Gdyńskiej Sieci Doradców Zawodowych Metody i narzędzia w pracy szkolnego doradcy zawodowego Opracowanie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Nowe metody i narzędzia w pracy doradcy zawodowego, cz. I, cz. II, cz. III Innowacyjne metody pracy szkolnego doradcy zawodowego, cz. I, cz. II, cz. III Job-Coaching w indywidualnej rozmowie doradczej oraz poradnictwie grupowym Nietypowe zawody Rozwijanie warsztatu pracy doradcy zawodowego w szkole Elementy coachingu w pracy doradcy zawodowego w szkole Planowanie działań w obszarze funkcjonowania GSDZ, wymiana dobrych praktyk Rozwój doradców zawodowych w ramach działania GSDZ

7. Wizyty ekspertów Katarzyna Abramowicz, doradca zawodowy, pedagog, ZSO nr 5 w Gdyni Agnieszka Ciereszko, doradca zawodowy, trener, ekspert zewnętrzny z Poznania Anna Dąbrowska, doradca zawodowy, Fundacja Gospodarcza w Gdyni Alicja Kołatka, doradca zawodowy, Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni Barbara Latocha, doradca zawodowy, dyrektor CKZiU nr 3 w Gdyni Joanna Ossowska, psycholog, mediator, Zespół Szkół nr 6 w Gdyni Urszula Sierżant, doradca zawodowy, pedagog, certyfikowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego Anna Strzelecka, doradca zawodowy, przedstawiciel CIiPKZ przy WUP w Gdańsku Agata Zapolska – Downar, doradca zawodowy, psycholog, coach, PPP nr 4 w Gdańsku oraz wielu innych członków i sympatyków GSDZ

8. Korzyści wynikające z uczestnictwa spotkaniach i działaniach GSDZ Poszerzenie wiedzy z zakresu poradnictwa zawodowego Wzrost poczucia kompetencji i profesjonalizmu Zwiększenie pewności siebie Rozwijanie warsztatu pracy Bycie „na bieżąco” Otrzymywanie wsparcia merytorycznego od innych członków sieci Możliwość znalezienia partnerów do realizacji różnorodnych inicjatyw i wiele, wiele innych…

9. Strona internetowa i logo www.gsdz.pl Stworzona dzięki talentowi, wiedzy i wytrwałości jednej z naszych członkiń Można tam znaleźć: Informacje o konferencji Relacje z odbytych spotkań Artykuły o sieci Logo GDYŃSKIEJ SIECI DORADCÓW ZAWODOWYCH powstało z inicjatywy jednej z naszych członkiń Zaprojektowała je młoda i kreatywna studentka grafiki

10.Plany na przyszłość Dalszy rozwój sieci: Nowe instytucje, nowi członkowie, Szkolenia, warsztaty, seminaria, spotkania rozwojowe, Rozbudowywanie strony internetowej, Inspirowanie, inspirowanie, inspirowanie 

Dzięki GSDZ – profesjonalny WSDZ Realizacja WSDZ to wyzwanie, a GSDZ stwarza możliwości, pokazuje rozwiązania, wspiera, motywuje i inspiruje.

Dziękujemy i zapraszamy na spotkania GSDZ! 