PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011
im. Króla Jana III Sobieskiego
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Przykłady dobrych praktyk
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Zapis prezentacji:

PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ Paulina Michno Dorota Spirkowicz Honorata Kowalska

Pytania kluczowe 1. Czy procesy edukacyjne są realizowane z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej? 2. Czy procesy edukacyjne przebiegające w szkole są monitorowane i doskonalone? Czy wnioski z monitorowania procesów edukacyjnych są wykorzystywane w planowaniu tychże procesów? 3. Czy procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się? Czy nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się? 4. Czy ocenianie uczniów daje im informację o ich postępach w nauce oraz motywuje ich do dalszej pracy? Czy informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania uczniów pomaga im uczyć się i planować swój indywidualny proces uczenia sie? 5. Czy w szkole analizuje się wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdraża się wnioski z tych analiz? 6. Czy nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych? Czy działania podejmowane w szkole są planowane, wdrażane i modyfikowane z udziałem uczniów i adekwatne do ich potrzeb? 7. Czy nauczyciele współdziałają w organizowaniu, realizacji i analizie procesów edukacyjnych, a wprowadzanie zmian w przebiegu tych procesów następuje w wyniku wspólnych ustaleń pomiędzy nauczycielami?

Analiza dokumentów protokoły RP dokumentacja zespołów przedmiotowych dzienniki lekcyjne ankiety przeprowadzone wśród uczniów, rodziców i nauczycieli wywiady z nauczycielami obserwacja szkoły.

PYTANIE BADAWCZE W jakim stopniu formy pracy na zajęciach są atrakcyjne dla uczniów Jaki jest wpływ oceniania na zaangażowanie uczniów Jak nauczyciele motywują uczniów do uczenia się

Ankiety przeprowadzone wśród uczniów

Metody pracy na lekcji, które nie są przydatne/zniechęcają mnie

Metody, które pomagają mi w nauce/ zachęcają mnie do nauki

Oceny wpływają na mnie…

Oceny są dla mnie…

Gdy mam świadomość, że praca jest na ocenę…

Gdy mam świadomość, że zdobyta wiedza będzie przydatna nie tylko w szkole….

Lekcje byłyby bardziej atrakcyjne gdyby…

Na zajęciach ogólnokształcących chciał(a)bym/zmienił(a)bym

Na zajęciach plastycznych chciał(a)bym/zmienił(a)bym

Nauczyciele motywują mnie do nauki poprzez…

Ankiety przeprowadzone wśród nauczycieli

Jakie metody aktywizujące stosuje Pan/Pani na lekcji

Jak często stosuje Pan/Pani wymienione metody

Stosowane sposoby motywowania uczniów

W jakim stopniu wg Pani/Pana oceny wpływają na pracę uczniów

PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE

W JAKIM STOPNIU FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH SĄ ATRAKCYJNE DLA UCZNIÓW Formy pracy na zajęciach są atrakcyjne dla uczniów. Świadczy o tym najwyższy wskaźnik tego, że niczego nie chcieliby zmienić tak na zajęciach ogólnokształcących jak i na zajęciach plastycznych

JAKI JEST WPŁYW OCENIANIA NA ZAANGAŻOWANIE UCZNIÓW Mając świadomość tego, że praca jest na ocenę uczniowie mocniej angażują się w jej wykonanie mimo tego iż oceny działają na nich stresująco i często zniechęcająco. W wielu przypadkach oceny nie zmieniają podejścia ucznia do wykonywanej pracy. Odpowiedzi motywowane są twierdzeniem o stałym zaangażowaniu w powierzone zadania Oceny są dla nich ważne choć według części z nich nie zawsze są odzwierciedleniem faktycznej wiedzy

Jak nauczyciele motywują uczniów do uczenia się Nauczyciele najmocniej motywują uczniów poprzez pochwały, konstruktywną krytykę oraz porady, rozmowy i dyskusje Motorem do pracy są również ciekawie prowadzone, urozmaicone zajęcia oraz postawa prowadzącego, zaangażowanie w wykonywaną pracę, kontakt z uczniem jak i osobiste osiągnięcia nauczyciela

Rekomendacje Utrzymanie nauki i kontaktu z uczniami na dotychczasowym poziomie Samodoskonalenie

Powodzenia 