Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Arleta Szychiewicz-Łypko
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ZCEMiP w Szczecinie w r. szk. 2014/15.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Informacja na temat nadzoru pedagogicznego
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
„Programowanie czas zacząć”
w pomorskiej polityce edukacyjnej
„Sześciolatek w szkole”
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
„Sześciolatek w szkole”
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017

KIERUNKI PRACY ODN W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 WSPOMAGANIE PRACY SZKÓŁ/PLACÓWEK DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI I DYREKTORÓW ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE SIECI WSPÓŁPRACY i SAMOKSZTAŁCENIA ROZWIJANIE SYSTEMU INFORMACJI PEDAGOGICZNEJ POPULARYZOWANIE DOBRYCH PRAKTYK SOR CZYLI STREFA OSOBISTEGO ROZWOJU (NOWOŚĆ)

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 1. Wspomaganie pracy szkół/placówek (a): - kompleksowe wspomagania szkół/placówek (wg programu ORE) - realizacja 5 obszarowych programów wspomagania * Motywowanie uczniów do uczenia się, * Warsztat pracy wychowawcy klasy, * Język obcy w przedszkolu, * Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej, * Od podstawy programowej do egzaminu zawodowego.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 1. Wspomaganie pracy szkół/placówek (b): - prowadzenie/moderowanie szkoleń poza siedzibą Ośrodka: * oferta obejmuje 71 różnych tematów szkoleń, * pełniejsza informacja o szkoleniach w wyszukiwarce internetowej ODN (cele, zakres tematyczny, dane prowadzącego, liczba godzin, cena), * także realizatorzy zewnętrzni.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 1. Wspomaganie pracy szkół/placówek (c): Tematyka szkoleń prowadzonych w przedszkolu: * Od słuchacza do czytelnika – rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym, * Małe książeczki – ważne sprawy. Wartości etyczne w literaturze dla najmłodszych, * Diagnozowanie potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych dziecka w wieku przedszkolnym, * Bezpiecznie, czyli jak? Budowanie strategii bezpieczeństwa w szkole/placówce, * Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc wg standardów ERC i ILCOR, * Przewlekle chory w szkole/placówce, * Promocja szkoły/placówki, * Opracowanie koncepcji pracy szkoły/placówki.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (a): - ponad 190 różnych tematów form doskonalenia – w tym 25 dla nauczycieli przedszkoli : * nowe uporządkowanie tematów w wyszukiwarce wg (kierunków polityki oświatowej państwa, wymagań państwa stawianych szkołom/placówkom, tematyki doskonalenia, programu edukacyjnego,adresata kursu, kierownika kursu). - kursy kwalifikacyjne z zakresu: * zarządzania oświatą, * wczesnego nauczania języka angielskiego. - kursy nadające uprawnienia: * przygotowujący nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy, * kierowników wycieczek szkolnych – wg programu MEN, * kierowników placówek wypoczynku – wg programu MEN.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (b): Tematyka form doskonalenia dla nauczycieli przedszkoli: Język snutej opowieści - wprowadzenie do metody storytelling, Umowa z dzieckiem - jak budować podmiotową komunikację? Metoda Dobrego Startu - zabawa ruchowa z piosenką,  Przyroda w najbliższym otoczeniu dziecka i przedszkola, Gry i zabawy ruchowe w realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, Tablit - innowacyjny program wychowania przedszkolnego z elementami języka angielskiego, Zasoby internetowe w pracy z małymi dziećmi na lekcjach języka angielskiego, Mały geniusz - dziecko uzdolnione w przedszkolu, Czytanie przez ślizganie,

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (c): Dziecko z dysfunkcją przetwarzania zmysłowego w przedszkolu, Neurologiczne zaburzenia mowy o typie afazji i dyzartii - wskazówki do pracy dla nauczyciela, Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami dzieci w młodszym wieku? Dziecko przedszkolne - diagnozowanie potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych,  Barwy i dźwięki emocji, Magia empatii - wprowadzenie do metody Porozumienia Bez Przemocy (NVC), Zachowania seksualne dzieci - dylematy nauczycieli, Rajstopowe cudaki teatralne - teatr lalkowy, Tańczymy niezapomniane hity z dziećmi - kolor zielony.

- realizacja 17 (wszystkich) bezpłatnych szkoleń finansowanych w Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (b): - realizacja 17 (wszystkich) bezpłatnych szkoleń finansowanych w ramach grantów Lubuskiego Kuratora Oświaty: Lubuska Akademia Dyrektora Szkoły. Dyrektor szkoły/placówki oświatowej przywódcą w organizacji; Organizacja doradztwa zawodowego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej – wewnątrzszkolny system doradztwa. Profesjonalna, skuteczna i przyjazna komunikacja interpersonalna w środowisku zawodowym. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły ze szczególnym uwzględnieniem wspomagania – wsparcie dyrektorów z krótkim stażem i nowo powołanych. Skuteczne doradztwo zawodowe w gimnazjum – realizacja zadań doradcy zawodowego. Skuteczne doradztwo zawodowe w szkole ponadgimnazjalnej - realizacja zadań doradcy zawodowego.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (c): Metodyczny warsztat pracy nauczyciela teoretycznego kształcenia zawodowego w zasadniczej szkole zawodowej. Jak efektywnie realizować edukację włączającą w szkole? Wprowadzenie nauczania programowania w formie innowacji pedagogicznej do edukacji formalnej w oparciu o zmiany w obowiązującej podstawie programowej z zajęć komputerowych. Wprowadzenie nauczania programowania w formie innowacji pedagogicznej do edukacji formalnej w oparciu o zmiany w obowiązującej podstawie programowej z informatyki. Jak oceniać, aby uczniowie chcieli być oceniani? – metody i formy oceniania sprzyjające uczeniu się, w tym ocenianie kształtujące.

- realizacja programu edukacyjnego Szkoła dla rodziców i wychowawców Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 2. Doskonalenie nauczycieli i dyrektorów szkół/placówek (d): Ocenianie czynnikiem wspierającym rozwój ucznia. Podniesienie skuteczności kształcenia matematyki w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej. Rozwijanie naturalnego myślenia matematycznego u dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Jak budować w szkole relacje obniżające poziom agresji? Jak budować w przedszkolu relacje obniżające poziom agresji? - realizacja programu edukacyjnego Szkoła dla rodziców i wychowawców - prowadzenie konsultacji indywidualnych i zespołowych - realizacja kursów językowych, także dla osób niebędących nauczycielami, w ramach Akademii Językowej ODN (nowe języki obce: j. duński, j. francuski, j. hiszpański, j. włoski) - możliwość uzyskania certyfikatów z j. angielskiego w ramach ośrodka egzaminacyjnego PEARSONA przy ODN

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 3. Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia: - Prowadzenie przez Ośrodek następujących sieci: * liderów edukacji elementarnej, * dyrektorów poradni psychologiczno – pedagogicznych, * dyrektorów szkół zawodowych, * nauczycieli etyki i filozofii, * realizatorów programu Szkoła dla rodziców i wychowawców. - Sieci zaplanowane do zorganizowania: * nauczycieli zainteresowanych wprowadzaniem programowania, * nauczycieli j. polskiego szkół ponadgimnazjalnych, * nauczycieli kształcenia zawodowego, * nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym 4. Rozwijanie systemu informacji pedagogicznej: - udostępnianie nauczycielom informacji o formach doskonalenia i dokształcania na terenie regionu, kraju, - upowszechnianie informacji o nowościach wydawniczych w zakresie literatury pedagogicznej. 5. Popularyzowanie przykładów dobrej praktyki: - zamieszczanie na stronie internetowej Ośrodka przykładów dobrej praktyki realizowanych w szkołach/placówkach (zamieszczono 71 przykładów z różnego typu szkół/placówek), - propagowanie przykładów dobrej praktyki na wojewódzkich konferencjach i szkoleniach organizowanych przez Ośrodek.

Kierunki pracy Ośrodka w bieżącym roku szkolnym Nowa platforma usług edukacyjnych – SOR (STREFA OSOBISTEGO ROZWOJU) Centrum coachingowe (sesje indywidualne i grupowe) Superwizje dla szkół (małe grupy nauczycieli) Szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy Kursy przygotowujące do matury

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct Wydawnictwo Oxford, Wydawnictwo Pearson zapraszają do udziału w konferencji z okazji Europejskiego Dnia Języków Motywacja do uczenia się języka obcego jako konsekwencja działań dydaktycznych nauczyciela która odbędzie się 23 września 2016 roku w Sali Kolumnowej Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze w godz. 10.00 – 14.00. Patronat Marszałka Województwa Lubuskiego i Lubuskiego Kuratora Oświaty

Dziękuję Państwu za uwagę