Ostrowiec Świętokrzyski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
FORMY SZKOLENIOWE W PUBLICZNYCH SŁUŻBACH ZATRUDNIENIA PO REFORMIE SYSTEMU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Reforma kształcenia zawodowego Zielona Góra 20 czerwca.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Modyfikacja Mariola Przybylska
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe –
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Doradztwo zawodowe w szkołach
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Centra kształcenia ustawicznego
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Ostrowiec Świętokrzyski Doświadczenia w kształceniu dorosłych w centrach kształcenia ustawicznego Ostrowiec Świętokrzyski 8 grudnia 2016 Joanna Kowalska

„Trzeba się uczyć, dopóki nie wiesz, a jeśli wierzyć przysłowiu Idea kształcenia przez całe życie nie została odkryta obecnie. Poglądy wybitnych myślicieli dawnych epok świadczą o tym, że ma ona tradycje, których korzeni poszukiwać można w okresie kultury antycznej. „Trzeba się uczyć, dopóki nie wiesz, a jeśli wierzyć przysłowiu – dopóki żyjesz” Seneka Młodszy

W historii polskiej oświaty samokształcenie, a także inne formy aktywności edukacyjnej dorosłych rozwinęły się w ostatnich dziesięcioleciach XIX w. Po odzyskaniu niepodległości znaczącą rolę w kształceniu dorosłych odegrały pozaszkolne formy nauczania, prowadzone przez organizacje tj. Towarzystwo Uniwersytetu Robotniczego W okresie powojennym zbudowano rozległą, względnie spójną strukturę kształcenia dorosłych głównie pracujących /do 1989 funkcjonowały przyzakładowe placówki oświatowe./

Lata siedemdziesiąte XX w. Tworzenie liceum ogólnokształcącego, technikum zawodowego i szkół zawodowych dla pracujących zaocznych przy zespołach szkół zawodowych Na bazie tych szkół w latach 1976 -1977 powołane zostały centra kształcenia ustawicznego

1982 Reorganizacja procesu nauczania , nauka w szkołach średnich dla pracujących trwa 3 lata Powstają: Policealne Studium Zawodowe Średnie Studium Zawodowe

1989-1991 Okres transformacji w gospodarce Wzrost bezrobocia, zmiana poglądu o zatrudnieniu w jednym miejscu pracy przez całe życie. Wzrost rangi kształcenia zawodowego Powstawanie instytucji szkoleniowych w oparciu o zasady określone w przepisach o działalności gospodarczej

1991 Ustawa o systemie oświaty Pierwsze pracownie komputerowe /tylko art. 68 Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Pracy i Polityki Socjalnej w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami określą w drodze rozporządzenia, zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego osób dorosłych/ Początek współpracy Centrów z Biurami Pośrednictwa Pracy – realizowanie kursów w ramach rekwalifikacji bezrobotnych. Pierwsze pracownie komputerowe

1993 Powołanie w CKU Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzania egzaminów eksternistycznych. /komisje funkcjonowały do 2007/ Początek wdrażania w szkołach dla dorosłych modułowych programów nauczania.

1994 Koordynacja teoretycznego kształcenia zawodowego uczniów klas wielozawodowych. Zadanie to zostało usankcjonowane poprzez powołanie w 2004 ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego.

1995 27 lipca – komunikat MEN o utworzeniu listy 15 wzorcowych centrów kształcenia ustawicznego m.in. Mińsk Mazowiecki Wyszków CKU nr 1 w Warszawie Kraków, Gdańsk, Sopot, Krosno

1995 wrzesień Utworzenie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Centrów Kształcenia Ustawicznego w Krakowie 1998 - przeniesiono siedzibę do Torunia

1995 - 1996 Tworzenie w CKU firm symulacyjnych zrzeszonych w Centrali krajowej w Zielonej Górze i europejskiej w Essen. W firmach realizowane były praktyki zawodowe, organizowano krajowe i międzynarodowe targi firm symulacyjnych.

2003 2002 Powoływanie w CKU: Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli Uniwersytetów Trzeciego Wieku 2003 Wyłączenie z CKU szkół młodzieżowych /ustawa z dnia 23 czerwca 2003 o zmianie ustawy o systemie oświaty…/

Przekształcenia szkół : 2004 Przekształcenia szkół : Liceum Ogólnokształcące Uzupełniające Technikum Uzupełniające ZSZ 2 lub 3 letnie Szkoła policealna dla dorosłych

Pozyskiwanie certyfikatów jakości 2005 Wprowadzenie systemu akredytacji Kuratora Oświaty na szkolenia prowadzone przez instytucje szkolenia dorosłych. Pozyskiwanie certyfikatów jakości ISO 9001

2008 Rozpoczęcie realizacji projektów szkoleniowych z funduszy unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Realizacja projektów związanych z doposażeniem bazy technodydaktycznej szkół dla dorosłych

2012 Modyfikacja klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z uwzględnieniem podziału zawodów na kwalifikacje Ujednolicenie cyklu edukacyjnego w zsz na rzecz kształcenia 3 letniego Wdrożenie zmodernizowanej podstawy programowej kształcenia w zawodzie Ujednolicenie systemu egzaminów zewnętrznych Nowa placówka w systemie - centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego Wprowadzenie kwalifikacyjnych kursów zawodowych jako nowej formy uzyskiwania kwalifikacji Likwidacja Uzup LO , TU oraz liceum profilowanego

ZADANIA CKZIU rozwijanie edukacji dorosłych – kształcenie, dokształcanie i doskonalenie kompetencji ogólnych i kwalifikacji zawodowych poszerzanie i modernizacja oferty kształcenia zawodowego w odpowiedzi na realne potrzeby rynku pracy, pozyskiwanie funduszy unijnych na rozwój bazy techno- dydaktycznej oraz doskonalenie kadry dydaktycznej, utrzymanie statusu ośrodka egzaminacyjnego do przeprowadzania egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie, prowadzenie kształcenia na odległość w oparciu o profesjonalną platformę edukacyjną, również z wykorzystaniem tzw. blended learningu (kształcenie mieszane),

2017 Wprowadzenie kolejnej reformy oświaty Nowe ramowe plany nauczania, nowe podstawy programowe Likwidacja gimnazjum dla dorosłych – w zamian szkoła podstawowa dla dorosłych klasa VII i VIII Zmiana systemu kwalifikacji zawodowych i sposobu ich potwierdzania Brak szkoły branżowej dla dorosłych II stopnia W CKU funkcjonować będą: 4-letnie LO, szkoły policealne dla dorosłych, KKZ i inne formy kursowe.

Życzę zdrowych , wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz bezstresowego pokonania reformy „Dobra szkoła”