Akredytacja i certyfikacja IPMA-Student z perspektywy asesora dr inż

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Uniwersytet Warszawski
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Prowadzenie dokumentacji
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zgłoszenie do konkursu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI 2018/2019
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Akredytacja i certyfikacja IPMA-Student z perspektywy asesora dr inż Akredytacja i certyfikacja IPMA-Student z perspektywy asesora dr inż. Bogumił Dałkowski First Asesor IPMA Polska Przewodniczący Komisji Akredytacyjnej IPMA-Student

Proces akredytacji IPMA-Student - Wymagania kompetencyjne Przygotowanie aplikacji przez Wydziały z reguły nie stanowi problemu W przypadku modyfikacji programów lub uruchamiania nowych przedmiotów można wykorzystać wprost Efekty Kształcenia IS „Drobne” odstępstwa w formacie Kart Przedmiotów są akceptowalne Wiele aplikacji wykracza poza wymagania kompetencyjne IPMA-Student spełniając wymagania IPMA-D Wiele Uczelni daje studentom możliwość spełnienia wymagań poprzez wybór alternatywnych ścieżek przedmiotów Akredytowane Uczelnie mają możliwość oferowania studentom nieobjętym akredytowanym programem przystąpienia do certyfikacji IPMA-Student poprzez udział w dedykowanych projektach szkoleniowych zgodnych z wymaganiami IPMA-Student

Proces akredytacji IPMA-Student - Opracowanie zestawu Pytań Pracochłonny proces przygotowywania i weryfikacji pytań. Mimo udostępnienia instrukcji „krok po kroku” oraz kursów „HELP & FAQ” i „DEMO”, często wymaga pomocy „on line” Weryfikacja merytoryczna pytań przez asesorów IPMA - problemy: Zgodność z terminologią, modelami i technikami wymaganymi przez IPMA Niewłaściwa klasyfikacja pytania do Elementu i Składnika Kompetencji Niejednoznacznie sformułowanie pytania i odpowiedzi Niewłaściwe formułowanie lub jakość informacji zwrotnej Sporadyczne wykorzystywanie formatów graficznych Autorzy pytań mają możliwość ustosunkowania się do zastrzeżeń i uwag asesora poprzez Lokalne Forum dyskusyjne Do Bazy Pytań IS wchodzą pytania zaakceptowane przez IPMA

Proces akredytacji IPMA-Student - Terminy „Długi” czas na opinie prawne ze strony Uczelni oraz przygotowanie pytań przez autorów z Uczelni Dla przyspieszenia procesu akredytacji procesy uzyskiwania opinii prawnych, przygotowywania Macierzy Kompetencji IPMA-Student oraz opracowywania i weryfikacji Zestawu Pytań IS można realizować równolegle W wyjątkowych przypadkach IPMA przyznaje Uczelni akredytację IPMA-Student bez spełnienia wymogu opracowania Zestawu Pytań IS. Rozpoczęcie procesu korzystania z e-Quizów IS oraz certyfikowania na Wydziale wymaga uzupełnienia aplikacji.

Wsparcie przygotowań do certyfikacji IPMA-Student : e-Quizy Studenci, którzy zadeklarowali przystąpienie do egzaminu certyfikacyjnego IPMA-Student i zostali upoważnieni przez Koordynatora Wydziałowego ds. IS mogą korzystać zdalnie z e-Quizów na wszystkich etapach nauki Quizy dotyczą wybranych obszarów zarządzania projektami lub konkretnych elementów kompetencji i korzystają z Bazy Pytań IS utworzonej przez akredytowane Uczelnie, aktualnie ok. 1000 pytań Quizy, z uwagi na informację zwrotną, są elementem procesu nauczania, a nie tylko oceny jego rezultatów Prowadzący dany przedmiot lub koordynator ds. IS mogą śledzić aktywność i wyniki uzyskiwane przez każdego „swojego” studenta w całym procesie nauczania („dziennik ocen”)

Wsparcie przygotowań do certyfikacji IPMA-Student : e-Sprawdziany IS Studenci i absolwenci , którzy zostali zgłoszeni przez akredytowany Wydział jako uprawnieni do przystąpienia do certyfikacji IPMA-Student (zaliczyli ścieżkę akredytowanych przedmiotów) i wnieśli opłatę certyfikacyjną na rzecz IPMA Polska są dopuszczeni przez IPMA do e-Sprawdzianu IS E-Sprawdzian IS jest symulowanym egzaminem certyfikacyjnym IPMA-Student realizowanym wyłącznie w wersji online, w akredytowanych pracowniach komputerowych. Zakres i poziom weryfikowanych kompetencji, struktura zestawu egzaminacyjnego, system oceny oraz czas trwania egzaminu są analogiczne do oryginalnego egzaminu certyfikacyjnego IPMA-Student.

Wsparcie przygotowań do certyfikacji IPMA-Student: Informacja zwrotna dla prowadzących zajęcia Koordynator Wydziałowy ds. IS i prowadzący zajęcia mają bezpośredni dostęp do informacji zwrotnej dotyczycącej studentów „swoich” grup w zakresie Aktywność studentów na Portalu IS Wyniki e-Quizów i e-Sprawdzianów („Dziennik ocen”) oraz za pośrednictwem zespołu IPMA-Student Wyniki egzaminu Wyniki ankiety ewaluacyjnej procesu certyfikacji prowadzonej bezpośrednio po zakończeniu egzaminu certyfikacyjnego Globalne statystyki procesu certyfikacji IS („zdawalność”, mocne i słabe kompetencje, ewaluacja procesu)

Formuła egzaminu certyfikacyjnego IPMA-Student Wersja drukowana – znane wady i zalety tradycyjnej formy egzaminu e-Egzamin IS Przeprowadzany wyłącznie w akredytowanej pracowni komputerowej (Uczelnia nie musi posiadać MOODLE, wystarczy konfiguracja pracowni z użyciem aplikacji SEB (Save Exam Browser), dostępnej za darmo) Automatyczna ocena wyników indywidualnych egzaminu oraz e-Ankiety ewaluacyjnej nt procesu przygotowań i certyfikacji IPMA-Student Pozytywne opinie studentów nt. formy e-Egzaminu Statystyczna ocena wyników uzyskanych przez daną grupę Statystyczna ocena poszczególnych pytań zestawu egzaminacyjnego Wskazanie elementów kompetencji z najlepszymi i najgorszymi wynikami: info dla danego Partnera i globalne dla wszystkich Wydziałów Badanie łatwości zestawu egzaminacyjnego: info dla IPMA Badanie wiarygodności statystycznej wyników egzaminu (m.in. udział czynnika losowego w ocenie)

Przykład informacji zwrotnej nt. wyników egzaminu Błąd standardowy: 4%

Przykład informacji zwrotnej nt. wyników

Przykład informacji zwrotnej nt. wyników

Przykład informacji zwrotnej nt. zestawu egzaminacyjnego

Doświadczenia

Doświadczenia

Doświadczenia

Niewykorzystanie potencjału e-Sprawdzianów i e-Egzaminów Doświadczenia Korzystanie z quizów IS przez studentów wyłącznie bezpośrednio przed egzaminami („syndrom studenta”) Brak przykładów wykorzystywania quizów IS przez prowadzących zajęcia w bieżącej dydaktyce (?) Niewykorzystanie potencjału e-Sprawdzianów i e-Egzaminów na 6 uczelni, które przeprowadziły dotąd egzaminy tylko 3 mają akredytowane pracownie komputerowe w konsekwencji więcej przeprowadzono dotąd egzaminów „papierowych” niż elektronicznych Poziom trudności egzaminu oceniany przez część studentów jako wyższy niż sprawdzianu (zdawalność odpowiednio 88% i 79%) Wysoki („zbyt wysoki”?) poziom zdawalności egzaminu IS

Doświadczenia Nowa wersja systemu MOODLE umożliwia uprawnionym studentom efektywne przystępowanie do e-Quizów i e-Sprawdzianów z poziomu urządzeń mobilnych. Ogólnie dostępna aplikacja mobilna IPMA-Student będzie utrzymywania jedynie w zakresie informacyjnym Posiadanie akredytacji IPMA-Student zwiększa szanse Partnera w konkursach w ramach Rządowego Programu Rozwoju Kompetencji (np. Project Management Training, Kuźnia talentów) oraz ma pozytywny wpływ na ocenę jakości kształcenia przez Polską Komisję Akredytacyjną

Zaproszenie do współpracy przy rozwoju systemu wsparcia procesu edukacji i certyfikacji IPMA-Student Dysponujemy danymi i narzędziami pozwalającymi na analizę i benchmarking procesu certyfikacji w wielu kontekstach i przekrojach Rozwój Bazy pytań IS Czyszczenie i uszlachetnianie bazy pytań w celu podniesienie jakości pytań, Wyróżnienie quizów z uwagi na różny poziom kompetencji PK Powiązanie quizów z efektami kształcenia KRK w celu spełnienia wymagań uczelni i MNiSW dot. raportowania efektywności kształcenia Rozwój Portalu IS Udostępnienie słownika terminów i akronimów IPMA Wersja „kafelkowa” portalu Warsztaty pracy w zespołach rozproszonych Webinary Wspólne projekty szkoleniowe

Oferta IPMA Polska dla Uczelni Wsparcie merytoryczne w budowaniu programów nauczania zgodnych z wymaganiami kompetencyjnymi IPMA Akredytacja Wydziałów i Pracowni Komputerowych Dostęp do e-Quizów IS i e-Sprawdzianów IS opartych na współdzielonej Bazie Pytań IS utworzonej przez Partnerów Informacja zwrotna o rezultatach procesu nauczania Integracja środowisk biznesowych i akademickich w dziedzinie zarządzania projektami Wspólne projekty szkoleniowe i badawcze Współpraca przy promocji idei PM, zawodu menedżera projektu oraz standardów zawodowych i etycznych tej grupy zawodowej