Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Pospolita sól kuchenna składa się z dwóch pierwiastków - z sodu i chloru.
Nordic Walking.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Coś o odżywianiu TRZYMAJ NORMĘ… PONAD FORMĘ.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
TRZYMAJ FORMĘ.
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Rok szkolny 2011/2012.
Zdrowy styl żcia Jedz warzywa i owoce..
Szkoła Promująca Zdrowie
Zdrowy styl życia.
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
ZAŁOŻENIA OGÓLNE DO REALIZACJI IX edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Warszawa, 27 sierpnia 2014.
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
KIK 34 - Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
PO CO NAM SPORT? 1. DOKUMENTY RZĄDOWE PROGRAM ROZWOJU SPRTU DO 2020 R. WIZJA – Aktywne i zdrowe społeczeństwo CEL GŁÓWNY: Tworzenie warunków do rozwoju.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
AHA Czy terapia grupowa może pomóc w promowaniu zdrowia w chorobach układu krążenia? Michał Chudzik
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Badanie stresowe i profilaktyka
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Smacznie, zdrowo i kolorowo - twój przepis na zdrowie Prezentacja wykonana przez uczniów Publicznego Gimnazjum w Woli Dębińskiej.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Szkoła Promująca Zdrowie
Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Kremera w Bobrówku
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Zapis prezentacji:

Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Ostródzie 

5 grup korzyści: 1. Zwiększenie świadomości, wiedzy, umiejętności 2. Poprawa dbałości o zdrowie 3. Ochrona zdrowia 4. Poprawa relacji interpersonalnych 5. Nowe znajomości i wymiana doświadczeń

1. Zwiększenie świadomości, wiedzy, umiejętności Większa świadomość: znaczenia dobrego samopoczucia dla właściwego funkcjonowania organizmu oraz samopoczucia w grupie, sposobów poprawy stanu własnego zdrowia i zdrowia innych, że nasze zdrowie w bardzo dużym stopniu zależy od naszych świadomych decyzji i wyborów. Zwrócenie uwagi na czynniki, które wpływają na dobrostan. Wzbogacenie wiedzy na temat zdrowia, zdrowego stylu życia. Zauważenie różnicy między mówieniem „dbam o zdrowie”, a rzeczywistym dbaniem o zdrowie . Doskonalenie umiejętności, np. planowania, gospodarowania czasem.

2. Poprawa dbałości o zdrowie: zmiana zachowań w kierunku prozdrowotnym ZWIĘKSZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ Aktywne spędzanie czasu wolnego: znalezienie czasu na uprawianie różnych form aktywności ruchowej, sportu poprawa kondycji fizycznej Motywowanie innych do zwiększenia aktywności fizycznej.

POPRAWA ŻYWIENIA Staranniejszy dobór produktów żywnościowych Stosowanie zbilansowanej diety (więcej warzyw, owoców, białka), unikanie węglowodanów Wprowadzenie zmian w sposobie żywienia członków rodziny

3. Ochrona zdrowia Inspiracja do podjęcia działań w zakresie ochrony własnego zdrowia, np. poddanie się operacji w celu poprawy stanu zdrowia. Większa świadomość i umiejętności samobadania, np. nauczenie się poprawnego mierzenia ciśnienia krwi.

4. Poprawa relacji interpersonalnych w społeczności pracowników Zmotywowanie pracowników do wyjazdów integracyjnych, rajdów, uprawiania różnych form aktywności ruchowej (np. nordic walking) Lepsze relacje w pracy, poznanie pracowników, ich problemów i potrzeb Przywiązywanie większej wagi do relacji interpersonalnych w pracy zawodowej Wzrost pozytywnego nastawienia do ludzi i trosk codziennych

5. Nowe znajomości i wymiana doświadczeń w grupie projektowej Poznanie wielu nowych osób Poznanie przykładów dobrych praktyk Uczestnictwo w ciekawych zajęciach uświadomienie, że w innych placówkach dobre samopoczucie i kondycja fizyczna są także głównymi priorytetami inspiracja do podejmowania kolejnych działań w zakresie poprawy samopoczucia pracowników szkoły

„Zmieniam się sama – długa droga przede mną …”