Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Ostródzie
5 grup korzyści: 1. Zwiększenie świadomości, wiedzy, umiejętności 2. Poprawa dbałości o zdrowie 3. Ochrona zdrowia 4. Poprawa relacji interpersonalnych 5. Nowe znajomości i wymiana doświadczeń
1. Zwiększenie świadomości, wiedzy, umiejętności Większa świadomość: znaczenia dobrego samopoczucia dla właściwego funkcjonowania organizmu oraz samopoczucia w grupie, sposobów poprawy stanu własnego zdrowia i zdrowia innych, że nasze zdrowie w bardzo dużym stopniu zależy od naszych świadomych decyzji i wyborów. Zwrócenie uwagi na czynniki, które wpływają na dobrostan. Wzbogacenie wiedzy na temat zdrowia, zdrowego stylu życia. Zauważenie różnicy między mówieniem „dbam o zdrowie”, a rzeczywistym dbaniem o zdrowie . Doskonalenie umiejętności, np. planowania, gospodarowania czasem.
2. Poprawa dbałości o zdrowie: zmiana zachowań w kierunku prozdrowotnym ZWIĘKSZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ Aktywne spędzanie czasu wolnego: znalezienie czasu na uprawianie różnych form aktywności ruchowej, sportu poprawa kondycji fizycznej Motywowanie innych do zwiększenia aktywności fizycznej.
POPRAWA ŻYWIENIA Staranniejszy dobór produktów żywnościowych Stosowanie zbilansowanej diety (więcej warzyw, owoców, białka), unikanie węglowodanów Wprowadzenie zmian w sposobie żywienia członków rodziny
3. Ochrona zdrowia Inspiracja do podjęcia działań w zakresie ochrony własnego zdrowia, np. poddanie się operacji w celu poprawy stanu zdrowia. Większa świadomość i umiejętności samobadania, np. nauczenie się poprawnego mierzenia ciśnienia krwi.
4. Poprawa relacji interpersonalnych w społeczności pracowników Zmotywowanie pracowników do wyjazdów integracyjnych, rajdów, uprawiania różnych form aktywności ruchowej (np. nordic walking) Lepsze relacje w pracy, poznanie pracowników, ich problemów i potrzeb Przywiązywanie większej wagi do relacji interpersonalnych w pracy zawodowej Wzrost pozytywnego nastawienia do ludzi i trosk codziennych
5. Nowe znajomości i wymiana doświadczeń w grupie projektowej Poznanie wielu nowych osób Poznanie przykładów dobrych praktyk Uczestnictwo w ciekawych zajęciach uświadomienie, że w innych placówkach dobre samopoczucie i kondycja fizyczna są także głównymi priorytetami inspiracja do podejmowania kolejnych działań w zakresie poprawy samopoczucia pracowników szkoły
„Zmieniam się sama – długa droga przede mną …”