Seminarium dla pracowników AMG, Gdynia r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Strategiczny Opracowanie programu wdrożenia zapisów Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Unijny Kodeks Celny stan prac na czerwiec 2013 r..
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
System akredytacji AKSES
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
– Krajowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej PIIB
kształcących w zawodach
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Analiza problemów zgłoszonych do zespołu ds
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
Portal Publikacyjny UAM
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zgłoszenie do konkursu
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Plan Produkcji i Obrotu
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Seminarium dla pracowników AMG, Gdynia 26.06.2017 r. Logo Human Resources Excellence in Research w Akademii Morskiej w Gdyni Seminarium dla pracowników AMG, Gdynia 26.06.2017 r.

Sterujemy ku standardom europejskim Wprowadzenie Co to jest Logo HR i czego dotyczy? Korzyści z posiadania Logo HR Prace zespołu Logo HR dotychczas zrealizowane Wybrane wyniki badania ankietowego Działania wpisujące się w założenia Logo HR podjęte już przez AMG Kierunki dalszych prac zespołu Logo HR Wnioski i konkluzje

1) Co to jest Logo HR i czego dotyczy (1/2) Europejska Karta Naukowca (Karta) Kodeks postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych (Kodeks) Prawa i obowiązki naukowców oraz instytucji ich zatrudniających tworzenia dobrych i stabilnych warunków pracy dla pracowników nauki na każdym etapie ich ścieżki (kariery) zawodowej Human Resources Strategy for Researchers – HRS4R W roku 2005 Komisja Europejska przyjęła Europejską Kartę Naukowca i Kodeks postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych. Dokumenty te opisują prawa i obowiązki, jakim podlegają zarówno naukowcy, jak i instytucje ich zatrudniające. Oba dokumenty zwracają uwagę na potrzebę tworzenia dobrych i stabilnych warunków pracy dla uczonych na każdym etapie ich ścieżki zawodowej. Instytucje badawcze, uczelnie oraz przedsiębiorstwa, które wdrożą zasady Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych do swoich wewnętrznych regulacji, zostają wyróżnione przez Komisję Europejską przyznaniem Logo HR Excellence in Research. Logo HR – wyróżnienie dla instytucji, które dbają o dobre warunki pracy naukowców => wdrożyły HRS4R Logo HR Excellence in Research

1) Co to jest Logo HR i czego dotyczy (2/2) Europejska Karta Naukowca (Karta) Kodeks postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych (Kodeks) role, zakres obowiązków i uprawnień pracowników naukowych, ich pracodawców i/lub grantodawców ich wzajemne relacje kształtujące sprzyjające warunki tworzenia, przekazywania, wymiany, upowszechniania wiedzy i rozwoju technologicznego rozwoju kariery pracowników naukowych traktowanych jako profesjonalistów ich mobilności (wszelkiego rodzaju) uwzględnianie pełnionych przez naukowców różnych funkcji: m. in. badawczo-rozwojowych, doradczych, administracyjnych, zarządczych Główne zobowiązanie to przestrzeganie odpowiednich przepisów krajowych lub regionalnych ogólne zasady i wymagania w stosunku do pracodawców i/lub grantodawców przy mianowaniu lub rekrutacji pracowników naukowych, gwarantujące: przejrzystość procesu równe traktowanie wszystkich kandydatów do pracy rozwój atrakcyjnego, otwartego i zrównoważonego europejskiego rynku pracy dla naukowców uzupełniające zasady i wymagania Europejskiej Karty Naukowca Formularze analizy wewnętrznej: Template 1: Gap Analysis (40 zagadnień); Template 2: HR Strategy – Action Plan

2) Korzyści z posiadania Logo HR Zwiększanie atrakcyjności warunków pracy i zatrudnienia dzięki wdrożeniu strategii HRS4R i stworzeniu przyjaznego środowiska pracy naukowej dla naukowców na każdym etapie kariery w tym respektowanie transparentnych zasad - zgodnych z zasadami Karty i Kodeksu - przy rekrutacji pracowników Wyróżnienie dla instytucji stwarzającej naukowcom najlepsze i zgodne z europejskimi standardami warunki pracy przy realizacji działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej (B+R) Dodatkowe punkty w ocenie parametrycznej dla jednostek naukowych posiadających Logo HR (od 2017 r.) Premiowanie uczelni w: międzynarodowych konkursach grantowych KE, np. HORYZONT 2020 krajowych konkursach grantowych NCN, NCBiR konkursach i programach finansowania nauki MNiSW Wspieranie mobilności pracowników naukowych instytucji posiadających Logo HR

3) Prace zespołu Logo HR dotychczas zrealizowane (1/3) Zarządzeniem JM Rektora Akademii Morskiej w Gdyni powołany został „Uczelniany Zespół ds. opracowania strategii w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi na rzecz naukowców związanej z wdrożeniem Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy Rekrutacji Pracowników Naukowych w Akademii Morskiej w Gdyni” Zarządzenie nr 30 z dn. 15.12.2016 r. http://bip.am.gdynia.pl/sites/default/files/zalaczniki/30-2016.pdf Zespołem kieruje Prorektor ds. Nauki, w jego skład wchodzą przedstawiciele wszystkich czterech wydziałów AMG oraz osoby wspierające 

3) Prace zespołu Logo HR dotychczas zrealizowane (2/3) 2016 wrzesień zebranie informacji o procedurze ubiegania się o Logo HR, poinformowanie dziekanów, decyzja o rozpoczęciu prac, wybór przedstawicieli wydziałów do powstającego zespołu październik pierwsze spotkanie zespołu, zapoznanie się z dokumentacją Logo HR, podział zadań, prace wstępne nad Gap Analysis (Analiza rozbieżności ) – przegląd dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych oraz ich omówienie listopad wstępne wnioski, początek prac nad kwestionariuszem ankiety i opracowaniem metodyki badania ankietowego wśród pracowników naukowo-dydaktycznych, dydaktycznych, naukowych AMG grudzień formalne powołanie zespołu rozporządzeniem JM Rektora AMG, przygotowanie ostatecznej wersji kwestionariusza, metodyki badania 2017 styczeń wysłanie Letter of Endorsement, testowanie i uruchomienie ankiety on line luty zakończenie badania ankietowego wśród pracowników, zapoznanie się członków zespołu z nowymi dokumentami dot. Logo HR, dalsze prace nad Analizą rozbieżności marzec przygotowanie roboczych wyników ankiety i ich przesłanie do członków zespołu, opracowanie przez członków zespoły wstępnych wyników badania kwiecień udział koordynatora w szkoleniu dot. Logo HR (sprawozdanie i wnioski ze szkolenia), dalsze prace nad Gap Analysis oraz wynikami ankiety maj wstępny raport z badania ankietowego, wstępna wersja dokumentu Template 1 czerwiec przygotowanie seminarium nt. Logo HR, wstępne konsultacje na wydziałach (Prorektor ds. Nauki), przeprowadzenie seminarium, ustalenie harmonogramu dalszych prac

3) Prace zespołu Logo HR dotychczas zrealizowane (3/3) Wybrane wyniki badania ankietowego Badanie przeprowadzono metodą ankiety internetowej, w dn. 15.01.– 15.02.2017, wzięło w nich udział 195 respondentów, w tym 36% kobiet i 64% mężczyzn Pytania zamknięte kwestionariusza opracowano na podstawie 40 zagadnień poruszanych w Karcie i Kodeksie i podzielono na cztery grupy: Aspekty etyczne i zawodowe Rekrutacja Warunki pracy i bezpieczeństwo socjalne Szkolenie Ponad 80% odpowiedzi pozytywnych - tak uzyskało - 36,3% ogółu zagadnień; od 60% do 80% odp. tak - 25% z nich, zaś poniżej 60% odp. tak otrzymało 38,6% pytań (w tym < 50% odp. tak - 19%) Pytania, które otrzymały 20% i więcej odp. trudno powiedzieć (najwięcej 58,9%) stanowią 56,8% wszystkich badanych zagadnień Pytań otwartych, dających respondentom możliwość wpisywania swoich opinii, było 6, zgłoszone uwagi odnosiły się głównie do cz. 1 => 107, następnie do cz. 3 => 56 (cz. 4 => 20, cz. 2 => 4), uwagi krytyczne dotyczyły przede wszystkim: *niedostatecznej ilości środków finansowych na publikacje, konferencje, badania, wynagrodzenia, szkolenia, *oceny zajęć dydaktycznych przez studentów oraz *oceny okresowej pracowników naukowo-dydaktycznych i dydaktycznych (w tym kryteriów oceny)

Wybrane zagadnienia objęte badaniem (1/5) Czy AMG zapewnia wystarczające środki finansowe na publikowanie wyników badań w czasopismach? 2. Czy AMG zapewnia atrakcyjne i sprawiedliwe warunki finansowania badań naukowych?

Wybrane zagadnienia objęte badaniem (2/5) 3. Czy w ramach systemu oceny pracowników AMG zapewnia: 4. Czy Uczelnia zapewnia wsparcie w dostępie do:

Wybrane zagadnienia objęte badaniem (3/5) 5. Czy w trakcie rekrutacji AMG zapewnia precyzyjne informacje o:

Wybrane zagadnienia objęte badaniem (4/5) 6. Czy w ramach warunków do pracy (w tym BHP) i prowadzenia badań naukowych AMG zapewnia:

Wybrane zagadnienia objęte badaniem (5/5) 7. Czy w ramach warunków do pracy i prowadzenia badań naukowych AMG zapewnia stabilizację i poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia, w tym: 8. Czy Uczelnia zaoferowała warunki, dzięki którym w ciągu ostatnich 5 lat znacznie wzrosły:

4) Działania wpisujące się w założenia Logo HR podjęte już przez AMG Regulamin udziału nauczycieli akademickich i doktorantów w konferencjach naukowych (w tym ich finansowania) Zarządzenie w sprawie gromadzenia, dokumentowania, opracowywania i upowszechniania dorobku publikacyjnego pracowników, doktorantów i studentów Akademii Morskiej w Gdyni Zarządzenie w sprawie Uczelnianego Systemu Ewidencji Dorobku Naukowego (SED) nauczycieli Wprowadzenie poszerzonej informacji o dostępnych źródłach finansowania nauki Szkolenia z zakresu obsługi baz danych i testów czasopism, ochrony własności intelektualnej Działania w zakresie stabilizacji i poczucia bezpieczeństwa zatrudnienia pracowników AMG Nowe standardy dotyczące zasad przy realizacji projektów (kierowanie projektem, zespoły badawcze, rejestr wyników badań)

5) Kierunki dalszych prac zespołu Logo HR Kolejne prace zespołu obejmować będą: Przygotowanie Analizy rozbieżności (Template 1) wykazującej obszary wymagające podjęcia w AMG działań dostosowujących regulacje wewnętrzne do wymogów Karty i Kodeksu Konsultacje z pracownikami wydziałów/katedr dotyczące treści przygotowanej analizy Opracowanie strategii działań, zwanej Strategią HR4R (Template 2) Przesłanie dokumentów Template 1 i Template 2 do Komisji Europejskiej

6) Wnioski i konkluzje Ponieważ planowane jest opracowanie strategii HR4R oraz złożenie dokumentów do Komisji Europejskiej do końca 2017 r. prosimy Państwa o uwagi i sugestie oraz ich przesłanie na adres: pror1@am.gdynia.pl do dnia 30 czerwca 2017

Dziękuję za uwagę Akademia Morska w Gdyni ul. Morska 81 – 87 81 – 225 Gdynia (+48) 58 690 12 74 promocja@am.gdynia.pl www.am.gdynia.pl facebook.com/Akademia.Morska.w.Gdyni