Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Rola książki w życiu człowieka
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Kilka słów o… Zasady życia społecznego
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Edukacja globalna w szkole podstawowej
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009 96-100 Skierniewice, ul. Batorego 64D tel. 46 833-20-04, 46 833-40-74 www.wodnskierniewice.eu wodn@wodnskiernie.nazwa.pl Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009 i akredytacją Łódzkiego Kuratora Oświaty

„Zmieniająca się polska szkoła - wyzwania w wychowaniu” Teresa Szczepańska Nauczyciel – konsultant ds. mediacji i negocjacji szkolnych WODN w Skierniewicach

„Wychowanie jest tym, co zostaje, kiedy zapomnieliśmy już wszystkiego, czego nas nauczono.” George Sevil

Czym jest wychowanie? Wychowanie – świadoma i nieświadoma relacja między wychowawcą a wychowankiem, która ma na celu ukształtowanie człowieka pod względem fizycznym, moralnym i umysłowym.

Obszary oddziaływań wychowawczych Pierwszy obszar - to działania związane z opieką, ochroną, dostrzeganiem i rozumieniem problemów wychowanka oraz reagowaniem na nie. Drugi obszar - to działania ukierunkowane na kształtowanie postaw wobec innych ludzi, samego siebie i zadań, które stawia przed młodym człowiekiem szkoła, a następnie życie (wychowanie formacyjne).

Zadania szkoły Działalność wychowawcza szkoły należy do podstawowych celów polityki oświatowej państwa. Wychowanie młodego pokolenia jest zadaniem rodziny i szkoły, która w swojej działalności musi uwzględniać wolę rodziców, ale także i państwa, do którego obowiązków należy stwarzanie właściwych warunków wychowania. Zadaniem szkoły jest ukierunkowanie procesu wychowawczego na wartości, które wyznaczają cele wychowania i kryteria jego oceny. Wychowanie ukierunkowane na wartości zakłada przede wszystkim podmiotowe traktowanie ucznia, a wartości skłaniają człowieka do podejmowania odpowiednich wyborów czy decyzji (…)

Co to jest wartość? Wartość: to wszystko, co cenne i ważne dla jednostki oraz społeczeństwa, a także godne człowieka, co prowadzi do integralnego rozwoju, do pełni człowieczeństwa, a także stanowi podstawę w uznaniu czegoś za dobre lub złe.

Uniwersalne wartości Człowiek i jego godność Triada: dobroć, piękno, prawda Życie Sprawiedliwość Pokój Rodzina Wolność Miłość

Klaryfikacja wartości P. Oleś Celem klaryfikacji wartości jest: udzielenie uczniowi pomocy w samodzielnym odnalezieniu tego, co jest w jego życiu ważne, stworzenie sprzyjających warunków dla rozwoju zdolności świadomego wybierania i decydowania (bez presji i nacisków z zewnątrz), danie okazji do zweryfikowania własnych zachowań.

Rola nauczyciela by: Zrozumiał i pomógł młodym ludziom dostrzec wartości Prowadził dialog i współpracę z uczniem, rodzicem Zrozumiał ucznia – poznał jego potrzeby i pragnienia Kształtował postawy uczniów Wspierał uczniów w rozwijaniu umiejętności samodzielnego i odpowiedzialnego kierowania sobą

Zasady wychowania wg Janusza Homplewicza Zasada prawdy, czyli dochowania zgodności słów wychowawcy z jego własną postawą życiową Zasada dobra dziecka, czyli konieczność kierowania się w procesie rozwojowym korzyścią, interesem, bezpieczeństwem i wszechstronnym rozwojem dziecka Zasada przykładu własnego, czyli utożsamiania się wychowawcy z prezentowanymi postawami, przekonaniami i umiejętnościami, wymaganymi od podopiecznych

Zasady wychowania wg Janusza Homplewicza Zasada projekcji pedagogicznej, czyli umiejętność spoglądania przez wychowawcę na sprawy dziecka z jego perspektywy Zasada więzi emocjonalnej z dzieckiem, czyli potrzeba nawiązania i utrzymywania ciepłego, serdecznego kontaktu z wychowankiem

Zasady wychowania wg Janusza Homplewicza Zasada personalistycznego poszanowania osoby dziecka, która zakłada dostrzeganie i docenienie niepowtarzalności osoby ludzkiej w wychowanku Zasada profesjonalizmu w wychowaniu, czyli wymóg odpowiednich kompetencji oraz dojrzałości w działaniu jako wychowawcy

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.”  Janusz Korczak

Literatura Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (…). Homplewicz Janusz, Etyka pedagogiczna, Podręcznik dla wychowawców. Warszawa 1996. Witold Kołodziejczyk Marcin Polak, Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia, Instytut Obywatelski Warszawa 2011. Kunowski S., Problematyka współczesnych systemów wychowania, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000. Wychowanie personalistyczne, red. Adamski F., Wydawnictwo WAM, Kraków 2005.

Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009 Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Skierniewicach 96-100 Skierniewice, ul. Batorego 64D tel. 46 833-20-04, 46 833-40-74, 46 832-56-43 Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009 i akredytacją Łódzkiego Kuratora Oświaty szkolenia stacjonarne zamówienia rad pedagogicznych kształcenie e-learningowe www.wodnskierniewice.eu wodn@wodnskiernie.nazwa.pl www.wodnmood.aplus.pl