Spotkanie z pracownikami puckich szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Sześciolatek idzie do szkoły
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Edukacja przed zakrętem Nowelizacja ustawy o sytemie oświaty Irena Dzierzgowska Październik 2003 Dwie perspektywy.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Zmiany organizacyjne w szkole lub placówce oświatowej i ich wpływ na sytuację zatrudnionych nauczycieli.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna dziecka sześcioletniego i siedmioletniego.
REKRUTACJA DO KLAS I SZKÓŁ PODSTAWOWYCH 2016/2017.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Projektowane zmiany w polskim systemie oświaty - gimnazja
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty


REFORMA USTROJU SZKOLNEGO
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kuratorium Oświaty w Opolu.
w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
Ruch kadrowy w szkołach w okresie reformy oświaty
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty w gminie Bardo
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
ZMIANY W ORGANIZACJI IFUNKCJONOWANIU SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW W GMINIE OLECKO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW USTAWY PRAWO OŚWIATOWE I USTAWY PRZEPISY.
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017
Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.

Lista obecności lista (kolor)
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Sześciolatek idzie do szkoły
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Awans zawodowy nauczycieli
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Zapis prezentacji:

Spotkanie z pracownikami puckich szkół Puck, 31 stycznia 2017 r. Reforma Oświaty Spotkanie z pracownikami puckich szkół

Źródło: Prezentacja MEN „Dobra szkoła”

Jak będą przebiegały zmiany w kolejnych latach? 1 września 2017 roku uczniowie dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami 8-letniej szkoły podstawowej; Uczniowie kończący klasę VI szkoły podstawowej będą podlegać promocji do klasy VII szkoły podstawowej. Rozpocznie się wygaszanie gimnazjów – nie będzie prowadzona rekrutacja do gimnazjum. W roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 w przekształconej szkole podstawowej prowadzone będą także klasy dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu wygaszenia kształcenia. 1 września 2019 r. w ustroju szkolnym nie będą już funkcjonowały gimnazja

NOWY USTRÓJ SZKOLNY ZMIANY Z MOCY USTAWY SP6 SP8 GIM

PRZEKSZTAŁCENIA Z INICJATYWY ORGANU PROWADZĄCEGO możliwe od 1.09.2017 r. do 01.09.2019 r. GIM SP8kl. gim SP6 GIM SP kl.gm

Dostosowanie sieci szkół do zmiany ustroju szkolnego JST – uchwała w sprawie projektu dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego plan sieci szkół w okresie IX 2017 – IX 2019 projekt planu sieci po 1 IX 2019 projekty aktów założycielskich (formalna podstawa dokonania zmian organizacyjnych szkół) dot. przekształceń z inicjatywy organów prowadzących szkoły, w zakresie opisanym w ustawie UCHWAŁA Rady Miasta jest AKTEM ZAŁOŻYCIELSKIM

Dyrektor szkoły – wygaszanie gimnazjum Dyrektor wygaszanego samodzielnego gimnazjum – zajmuje stanowisko do końca okresu na jaki mu je powierzono – jednak nie dłużej niż do 31.08.2019 r. (art. 231 ust. 1-3) Dyrektor 6-letniej szkoły podstawowej – z dniem 1 września 2017 r. staje się dyrektorem 8-letniej szkoły podstawowej i zajmuje to stanowisko do końca okresu, na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora dotychczasowej szkoły podstawowej. Organ prowadzący może przedłużyć powierzenie stanowiska na okres maks. do 31.08. 2019 r. (art. 235 ust. 1, 3 i 4)

Dyrektor szkoły – włączenie gimnazjum do SP Dyrektor szkoły podstawowej, do której jest włączane gimnazjum  – z dniem włączenia staje się dyrektorem szkoły podstawowej, w której prowadzi się klasy dotychczasowego gimnazjum i zajmuje to stanowisko do końca okresu na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora dotychczasowej szkoły podstawowej (wicedyrektorów w szkole podstawowej odwołuje się ze stanowiska z końcem roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, z początkiem którego następuje włączenie gimnazjum). Organ prowadzący może przedłużyć powierzenie stanowiska dyrektora na okres maksymalnie do 31.08. 2019 r. (art. 238 ust. 1, 3 i 5) Dyrektor gimnazjum włączanego do szkoły podstawowej – z dniem włączenia staje się wicedyrektorem szkoły podstawowej, to stanowisko do końca okresu, na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora gimnazjum (wicedyrektorów odwołuje się ze stanowiska z końcem roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, początkiem którego następuje włączenie gimnazjum). Dyrektor 8-letniej szkoły podstawowej może przedłużyć powierzenie stanowiska wicedyrektorowi na okres maksymalnie do dnia 31 sierpnia 2019 r.(art. 238 ust. 2,3 i 4)

Nauczyciele Z mocy prawa nauczyciele dotychczasowych 6-letnich szkół podstawowych staną się nauczycielami 8-letnich szkół podstawowych, Nauczyciele wygaszanych gimnazjów, którzy (bez względu na wymiar zatrudnienia) są zatrudnieni na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, a których dalsze zatrudnienie w roku szkolnym 2017/2018 lub 2018/2019 nie będzie możliwe ze względu na zmiany organizacyjne, zostaną przeniesieni w stan nieczynny z początkiem kolejnego roku szkolnego. W przypadku podjęcia zatrudnienia w szkole przez takiego nauczyciela stan ten ustaje. W przypadku niewyrażenia przez nauczyciela zgody na przejście w stan nieczynny, stosunek pracy zostanie z nim rozwiązany z końcem roku szkolnego. Nauczyciel będzie mógł również wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia. Powyższe rozwiązania dotyczą również nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których prowadzone są klasy dotychczasowego gimnazjum Nauczyciele gimnazjów włączonych do SP staną się nauczycielami 8-letnich szkół podstawowych

Nauczyciele - cd W stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum oraz nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których będą prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum: – do 15 maja (odpowiednio 2017 r. lub 2018 r.) – informacja o braku możliwości dalszego zatrudnienia danego nauczyciela gimnazjum z uwagi na wygaszanie kształcenia w tym gimnazjum i następujących możliwych rozwiązaniach dla nauczycieli: – przeniesienie w stan nieczynny, – rozwiązanie z nim stosunku pracy (jeśli nie wyrazi zgody na przeniesienie w stan nieczynny), – ograniczenie zatrudnienia (dotyczy nauczycieli zatrudnionych na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze). – do 31 maja wypowiedzenie stosunku pracy, w przypadku niewyrażenia zgody na przeniesienie w stan nieczynny (rozwiązanie stosunku pracy nastąpi z dniem 31 sierpnia) W odniesieniu do dyrektora samodzielnego gimnazjum powyższe czynności wykonuje organ prowadzący to gimnazjum.

Pracownicy szkół niebędący nauczycielami o których mowa w art. 7 i art Pracownicy szkół niebędący nauczycielami o których mowa w art. 7 i art. 15 ust. 2, 6 i 7 ustawy Prawo oświatowe Pracownicy niebędący nauczycielami szkół starego systemu, z mocy prawa, staną się pracownikami szkół nowego systemu. W przypadku włączenia gimnazjum do innej szkoły, pracownicy dotychczasowego gimnazjum niebędący nauczycielami staną się z mocy prawa pracownikami szkoły, do której zostanie włączone gimnazjum. Z pracownikami niebędącymi nauczycielami zatrudnionymi w gimnazjum, których dalsze zatrudnienie w roku szkolnym 2017/2018 lub 2018/2019 nie będzie możliwe ze  względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, rozwiązuje się stosunek pracy na zasadach określonych w Kodeksie pracy.

Arkusz organizacyjny Art. 323. W przypadku szkoły, do której odpowiednio z dniem 1.09.2017 r., z dniem 1 września 2018 r. albo z dniem 1 września 2019r.  zostanie włączone gimnazjum, arkusz organizacji szkoły  odpowiednio na rok szkolny 2017/2018, 2018/2019 albo 2019/2020  opracowuje dyrektor tej szkoły we współpracy  z dyrektorem dotychczasowego gimnazjum.

Kalendarz Reformy 15 grudnia 2016 r. - Posłowie podczas 32. posiedzenia Sejmu RP uchwalili ustawy wprowadzające zmiany w prawie oświatowym 16 grudnia 2016 - Senat przyjął uchwalone przez Sejm ustawy wprowadzające zmiany w systemie oświaty 9 stycznia 2017 – podpisanie ustaw przez Prezydenta RP 11 stycznia 2017 r – opublikowanie ustaw  w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej : Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. poz.59) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. poz. 60)

GMINA MIASTA PUCK Spotkanie z Dyrektorami puckich szkół w Publicznym Gimnazjum Wizyty Burmistrza Pucka, Przewodniczącego Rady Miasta i Radnych z Komisji Społecznej w Szkole Podstawowej i Publicznym Gimnazjum Spotkanie z pracownikami szkół w Szkole Podstawowej Spotkanie z Rodzicami /Opiekunami prawnymi

Propozycje zmian Oczekiwania Rodziców i pracownicy Nauczyciele Baza dydaktyczna Organizacja pracy Miasta Puck Budżet

CZAS NA Decyzje Dlaczego nie dwie szkoły podstawowe? Zbyt duży chaos związany z tworzeniem nowych obwodów dla każdej ze szkół które dzieci zostawić, a które przenieść (klasami, oddziałami, pojedynczo…) przenoszenie nauczycieli (czy uda się zapewnić zatrudnienie) organizacja dowozów dzieci 2. Zbyt wysokie koszty dostosowania obu szkół na cały cykl kształcenia konieczność zapewnienia wszystkich pracowni w dwóch placówkach Decyzja podjęta już na spotkaniu z dyrektorami, że powstanie JEDNA SZKOŁA w dwóch budynkach

Jak zorganizować pracę JEDNEJ SZKOŁY CZAS NA Decyzje Jak zorganizować pracę JEDNEJ SZKOŁY w dwóch budynkach? Pamiętać: na pierwszym miejscu UCZEŃ Zachować miejsca pracy NAUCZYCIELI i PRACOWNIKÓW Wykorzystać ZASOBY SZKÓŁ Optymalizować KOSZTY zmian Zapewnić właściwą organizację pracy szkoły Decyzja podjęta już na spotkaniu z dyrektorami, że powstanie JEDNA SZKOŁA w dwóch budynkach NAJWAŻNIEJSZE POZYTYWNE NASTAWIENIE i PANOWANIE NAD EMOCJAMI

Ramowe plany nauczania (konsultacje do 21.02.2017)