Oferta Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
„Programowanie czas zacząć”
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Oferta Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp Oferta Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wlkp. - publicznej placówki doskonalenia prowadzonej przez Samorząd Województwa Lubuskiego na rok szk. 2017/2018 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Łokietka 23, tel. (95) 7 216 110, -11, e-mail: wom@womgorz.edu.pl * www.womgorz.edu.pl

Działalność szkoleniowa Ośrodka Oferta szkoleniowa Ośrodka na rok szkolny 2017/18 zamieszczona jest na stronie internetowej WOM w postaci elektronicznej – www.womgorz.edu.pl Zawiera ok. 200 form doskonalenia (kursów, warsztatów, seminariów, szkoleń rad pedagogicznych, warsztatów w szkole, konferencji, wycieczek dydaktycznych) Uzupełniona jest o ofertę kursów nadających uprawnienia i studiów podyplomowych.

Wojewódzkie Granty Edukacyjne W roku szkolnym 2017/2018 WOM na podstawie umowy z Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. będzie realizował 22 granty edukacyjne. W ramach Lubuskiej Akademii Dyrektora Szkoły proponujemy 3 tematy dla dyrektorów różnych typów szkół: „Zadania dyrektora szkoły w kontekście reformy systemu edukacji” „Organizacja doradztwa zawodowego” „Aktualizacja dokumentacji pracy szkoły związana z reformą systemu edukacji”

Wojewódzkie Granty Edukacyjne 1. „Zadania dyrektora szkoły w kontekście reformy systemu edukacji” Zadania dyrektora szkoły w świetle nowych regulacji prawnych (organizacyjne, dydaktyczno-wychowawcze, kadrowe; harmonogram realizacji zadań dyrektora szkoły), Zadania dyrektora szkoły w zakresie koncepcji pracy szkoły, statutu szkoły, programu wychowawczo-profilaktycznego, nadzoru pedagogicznego (modyfikacja koncepcji pracy szkoły; opracowanie nowego statutu szkoły; opracowanie programu wychowawczo-profilaktycznego, planu nadzoru pedagogicznego), Organizacja wolontariatu i doradztwa zawodowego w szkole. 2. „Organizacja doradztwa zawodowego” Podstawy prawne doradztwa zawodowego w szkole. Kompetencje personalne i społeczne oczekiwane na rynku pracy. Obszary doradztwa zawodowego w szkole. Tworzenie i realizacja programu doradztwa zawodowego w szkole.

Wojewódzkie Granty Edukacyjne „Aktualizacja dokumentacji pracy szkoły związana z reformą systemu edukacji” Dokumentacja szkoły w przepisach prawa oświatowego (przepisy prawne regulujące zmiany w oświacie; wykaz dokumentów w szkole w kontekście zmian; dokumentowanie zadań wynikających z nadzoru pedagogicznego; statut i regulaminy w szkole) Dokumentacja kadrowa w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy (rozwiązania kadrowe wynikające z założeń reformy edukacji; analiza przykładowych dokumentów dotyczących rozwiązań kadrowych) Poprawność językowa w dokumentach szkolnych (język dokumentów szkolnych – wybrane zagadnienia poprawnościowe; poprawność językowa dokumentów szkolnych na przykładzie „Zasad wewnątrzszkolnego oceniania”)

Wojewódzkie Granty Edukacyjne „Przygotowanie statutów szkół i przedszkoli zgodnie z nowym prawem oświatowym” – dyrektorzy przedszkoli i różnych typów szkół, „Planowanie i organizacja pracy ośmioletniej szkoły podstawowej” – dyrektorzy szkół podstawowych ponadto: „Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, którzy nie posiadają opinii lub orzeczenia” – dyrektorzy, nauczyciele, pedagodzy szkolni, „Kształtowanie kompetencji kluczowych” - dyrektorzy, nauczyciele różnych typów szkół, „Pozyskiwanie środków pozabudżetowych” - dyrektorzy, nauczyciele różnych typów szkół,

Wojewódzkie Granty Edukacyjne „Przygotowanie statutów szkół i przedszkoli zgodnie z nowym prawem oświatowym” Tworzenie nowego statutu szkoły/przedszkola (podstawy prawne statutu  szkoły/przedszkola w świetle nowych przepisów; konstrukcja i podstawowa zawartość statutu; zasady techniki prawodawczej obowiązujące przy tworzeniu aktów prawa wewnątrzszkolnego; tryb i zasady wprowadzania zmian w statucie) Zapisy statutowe – metodologia pracy (organizacja pracy nad projektem statutu; konstrukcja statutu uwzględniająca wszystkie obszary pracy szkoły; praktyczne ćwiczenia redakcyjne) „Planowanie i organizacja pracy ośmioletniej szkoły podstawowej” Zmiany w prawie oświatowym regulujące reformę systemu edukacji (przepisy prawne wprowadzające reformę, rzutujące na  proces planowania i organizacji pracy szkoły; przygotowanie dyrektorów do konstruowania nowych statutów szkół) Wybrane zagadnienia związane z planowaniem i organizacją pracy szkoły (metodyka pracy nad opracowaniem programu wychowawczo-profilaktycznego; projektowanie ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego; planowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie ze zmianami w prawie oświatowym; sporządzanie planu pracy szkoły – standardy, modelowa struktura)

Kompleksowe wspomaganie szkół/placówek W roku szkolnym 2017/2018 kontynuowane będą działania nastawione na kompleksowe wspomaganie szkół/placówek, polegające na zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań mających na celu ich rozwój oraz organizowanie i tworzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli oraz dyrektorów.

Kontynuacja oferty wspomagania szkół i placówek Program wspomagania szkół i placówek województwa lubuskiego „P o ł ą c z m y s i ł y” Cel programu: wspomaganie szkół i placówek w celu poprawy jakości ich pracy w zakresie zdiagnozowanych potrzeb.

Program „P o ł ą c z m y s i ł y” - sposoby realizacji: zdiagnozowanie potrzeb szkoły/placówki, m.in. w toku spotkania przedstawiciela Ośrodka z dyrektorem szkoły/placówki oraz warsztatowego spotkania z radą pedagogiczną, opracowanie rocznego programu wspomagania, realizacja zaplanowanych działań i monitorowanie ich efektów, – wykłady, warsztaty, seminaria, konsultacje indywidualne i zbiorowe, ewaluacja programu i opracowanie sprawozdania z jego realizacji. Zasady realizacji Programu na stronie www.womgorz.edu.pl

Sieci współpracy i samokształcenia Sieci współpracy i samokształcenia (12 sieci) dla: dyrektorów i wicedyrektorów szkół/placówek, dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych, Akademia pedagoga i psychologa szkolnego, nauczycieli wychowania do życia w rodzinie, języków obcych, informatyki „Algorytmika i programowanie” nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej „Programowanie w ruchu” nauczycieli bibliotekarzy szkolnych „Wykorzystanie TIK w promocji czytelnictwa” nauczycieli realizujących Program „Edukacja Globalna – Liderzy Edukacji na Rzecz Rozwoju” 2.

Zarządzanie oświatą (250 godz. + 30 praktyki) W roku szkolnym 2017/2018 WOM proponuje studia podyplomowe na podstawie porozumienia z Akademią im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wlkp.: Zarządzanie oświatą (250 godz. + 30 praktyki) Doradztwo edukacyjno-zawodowe (350 godz.) Terapia pedagogiczna (350 godz.) Oligofrenopedagogika (350 godz.) Przygotowanie pedagogiczne (270 godz. + 150 godz. praktyki) Informacji szczegółowych udziela Biuro Obsługi Szkoleń. » e-mail: strona Kontakt » telefon (95) 7-21-61-14

Kursy nadające uprawnienia Kurs na kierownika wypoczynku (10 godz.) Kurs na wychowawcę wypoczynku (36 godz.) Kurs kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych (24 godz.) Kurs przygotowujący nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy (30 godz.) Informacji szczegółowych udziela Biuro Obsługi Szkoleń.

Szkolenia rad pedagogicznych Oferta na rok szk. 2017/2018 obejmuje 28 tematów i adresowana jest do wszystkich typów szkół i placówek. Tematyka szkoleń uwzględnia podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa, wprowadzane zmiany w systemie oświaty, wnioski z nadzoru pedagogicznego oraz wyniki egzaminów zewnętrznych szkół lubuskich. Zachęcamy do składania zamówień na tematy spoza oferty!

Szkolenia rad pedagogicznych Lp. Oferta tematów 1. Nauczyciel w zreformowanej szkole – aspekty prawne 2. Współpraca z rodzicami – szansa czy konieczność? 3. Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 4. Fonoholizm wśród dzieci i młodzieży – „pokolenie pochylonych głów” 5. Dydaktyka wspierana chmurą Google 6. Polityka bezpieczeństwa w szkole/placówce oświatowej w zakresie ochrony danych osobowych 7. Wykorzystanie nowych technologii do uatrakcyjnienia procesu kształcenia i motywowania uczniów do aktywnego uczenia się 8. Rekomendowany program profilaktyczny: Szkolna interwencja profilaktyczna 9. Jak szkoła/przedszkole może stać się placówką promującą zdrowie? 10. Praca wychowawcza z klasą szkolną – praktyczne wskazówki, sprawdzone rozwiązania 11. Rodzic nadopiekuńczy, unikający, odtrącający – budowanie strategii porozumienia 12. Inny nie znaczy gorszy – jak przeciwdziałać wykluczeniu ucznia z grupy rówieśniczej? 13. Organizacja pomocy psychologicznej w szkole w świetle zmian 14. Umuzykalnianie dzieci w wieku przedszkolnym wg koncepcji E.E. Gordona

Szkolenia rad pedagogicznych Lp. Oferta tematów 15. Emisja i higiena głosu 16. Coaching w pracy nauczyciela 17. Motywowanie uczniów do nauki w szkole XXI wieku w świetle osiągnięć neurodydaktyki 18. Indywidualizacja pracy w klasie o zróżnico­wanych osiągnięciach edukacyjnych 19. Aktywne systematyzowanie i utrwalanie wiedzy 20. Wykorzystanie telefonu komórkowego do utrwalania i sprawdzania wiedzy uczniów 21. Ocenianie kształtujące w praktyce szkolnej 22. Egzamin ósmoklasisty w r. szk. 2018/2019 – informacje i wskazówki metodyczne 23. Badania PISA – cele, organizacja, wyniki, przykładowe zadania i ich wykorzystanie w dydaktyce szkolnej 24. Rola szkoły w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych uczniów 25. Kształtowanie i rozwijanie postaw patriotycznych i obywatelskich w szkole 26. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje w szkole zawodowej w odniesieniu do Polskiej Ramy Kwalifikacji 27. Jak uczyć jeszcze lepiej? Metody i techniki uczenia się przyjazne mózgowi 28. Jeden dla wszystkich, wszyscy dla jednego – indywidualne i grupowe metody pracy w edukacji włączającej

Warsztaty w szkole Oferta szkoleń warsztatowych proponowanych do realizacji w szkole/placówce na podstawie zamówienia dyrektora obejmuje 25 tematów. Szkolenia dla grup liczących do 15 uczestników (w przypadku szkoleń informatycznych – liczba uczestników powinna odpowiadać liczbie stanowisk komputerowych). WOM dysponuje Pracownią mobilną na 15 stanowisk. Przyjmowane są również zamówienia na tematy spoza oferty.

Warsztaty w szkole Lp. Temat szkolenia 1. Rodzic – sojusznik czy przeciwnik? Warunki sprzyjające współpracy 2. Jak rozmawiać z uczniami w sytuacjach trudnych i kryzysowych? 3. Bliżej siebie – scenariusze lekcji wychowawczych w klasach IV-VII szkół podstawowych ułatwiające poznanie siebie i rozwój 4. Bliżej siebie – scenariusze lekcji wychowawczych w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej ułatwiające poznanie siebie i rozwój 5. Pierwsza pomoc przedmedyczna 6. Matematyczne gry strategiczne 7. Motywowanie uczniów do nauki 8. Metody nauczania – uczenia się przyjazne mózgowi 9. Skuteczne techniki uczenia się i nauczania 10. Przykłady zastosowań wybranych metod nauczania na przedmiotach humanistycznych w ośmioletniej szkole podstawowej 11. Zajęcia wspomagające proces uczenia się 12. Wyniki egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i językowej drogowskazem w nauczycielskich działaniach dydaktycznych

Warsztaty w szkole Lp. Temat szkolenia 13. Jak i dlaczego nauczyciele powinni przygotowywać uczniów do wystąpień publicznych? 14. Przeciwdziałanie mowie nienawiści – propozycje lekcji wychowawczych 15. Jeden dla wszystkich, wszyscy dla jednego – indywidualne i grupowe metody pracy w edukacji włączającej 16. Warsztaty emisji głosu 17. Tańce i zabawy z muzyką formą integracji rady pedagogicznej 18. Modyfikowanie programu nauczania dla zawodu w świetle nowych regulacji prawnych 19. Podstawy programowania w programie Scratch Junior 20. Tworzenie materiałów multimedialnych za pomocą urządzeń cyfrowych w dydaktyce przedmiotowej 21. Fonoholizm wśród dzieci i młodzieży 22. Elektroniczne zasoby edukacyjne 23. Wiedza z chmury – uczeń jako twórca własnych zasobów wiedzy 24. Gamifikacja, WebQuest, odwrócona klasa 25. Jak wprowadzać podstawowe elementy oceniania kształtujacego?

Konferencje problemowe Konferencje wojewódzkie i problemowe „Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – czego potrzebuje, a co otrzymuje?” – nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek, pedagodzy, psycholodzy szkolni (marzec/kwiecień 2018) 2. „Patriotyzm i obywatelstwo w XXI wieku” - nauczyciele wszystkich typów szkół (IV kwartał 2017 r.) 3. „Wyzwania w Edukacji – programowanie” – nauczyciele informatyki i zajęć komputerowych wszystkich typów szkół (luty/marzec 2018) 4. Konferencja problemowa n/t regionalizmu – bibliotekarze wszystkich typów szkół, nauczyciele zainteresowani tematyką (marzec/kwiecień 2018)

Organizacja Ośrodka oraz Biblioteka Pedagogiczna Zadania statutowe realizują cztery Pracownie: Pracownia Zarządzania Oświatą Pracownia Psychoedukacji i Wychowania Pracownia Doskonalenia Metodycznego Pracownia Technologii Informacyjnych oraz Biblioteka Pedagogiczna

Zespół Doradców Metodycznych W roku szk. 2017/2018 liczy 12 doradców. Są to współpracownicy Ośrodka, którzy na mocy porozumienia z Zarządem Miasta Gorzowa z dnia 7 stycznia 2002 r. funkcjonują w siedzibie Ośrodka i uczestniczą w realizacji jego zadań statutowych.

Doradcy metodyczni jako specjaliści przedmiotowi wspomagają nauczycieli oraz rady pedagogiczne: w planowaniu, organizowaniu i badaniu efektów procesu dydaktyczno-wychowawczego; opracowaniu, doborze i adaptacji programów nauczania; rozwijaniu umiejętności metodycznych; podejmowaniu działań innowacyjnych. Organizują i prowadzą doskonalenie zawodowe nauczycieli. Zespół doradców zapewnia dostęp do doradztwa nauczycielom z siedmiu północnych powiatów województwa, obejmując ich opieką merytoryczno-metodyczną.

Rejon OKE w WOM-ie Na podstawie porozumienia pomiędzy Dyrektorem WOM-u a Dyrektorem OKE w Poznaniu w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym znajduje się siedziba rejonu koordynacji egzaminów zewnętrznych dla szkół siedmiu północnych powiatów lubuskich. Współpraca obejmuje działalność informacyjną, szkoleniową i organizacyjną.

Biblioteka Pedagogiczna WOM-u ul. Łokietka 20A,  (95) 721-61-40 Biblioteka Pedagogiczna stanowi wojewódzkie multimedialne centrum informacji pedagogicznej oraz centrum zbiorów z zakresu pedagogiki, psychologii i nauk pokrewnych. Biblioteka Pedagogiczna WOM-u ul. Łokietka 20A,  (95) 721-61-40 Organizuje i prowadzi wspomaganie: - szkół i placówek w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych; - bibliotek szkolnych. Organizuje i prowadzi sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli

Zgłoszenia na wszystkie formy doskonalenia organizowane przez WOM przyjmowane są drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej: www.womgorz.edu.pl

Informacji na temat szkoleń udziela Biuro Obsługi Szkoleń tel.: 95 721 61 14 E-mail: bos.katarzyna.szczepaniak@womgorz.edu.pl bos.anna.olejniczak@womgorz.edu.pl bos.katarzyna.burdzinska@womgorz.edu.pl