Projekt czytelniczy dla klas piątych Czytam, więc jestem Projekt czytelniczy dla klas piątych
„Fabryka czekolady” Projekt dotyczył pracy z lekturą „Charlie i fabryka czekolady” (autor: Roald Dahl) Cele ogólne projektu: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych u uczniów wyrabianie nawyku kreatywnego myślenia
Cele szczegółowe poznanie treści lektury wskazanie cech gatunkowych powieści wskazanie elementów baśniowych rozróżnienie cech świata baśniowego i realnego utrwalenie umiejętności pracy w grupie utrwalenie umiejętności pracy z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK) umożliwienie realizacji zadań w sposób zgodny z zainteresowaniami uczniów utrwalenie umiejętności prezentacji efektów pracy
Samodzielnie w zespołach Projekt obejmował pracę z lekturą w klasie Va Uczniowie zostali podzieleni na pięć grup Skład zespołów ustalił nauczyciel biorąc pod uwagę możliwości uczniów Każda z grup miała do przygotowania w domu określone zadanie; uczniowie mogli kontaktować się przy użyciu TIK Efekty swej pracy dzieci zaprezentowały na trzech kolejnych lekcjach
Lekcja pierwsza Pierwsza grupa rozdała uczniom przygotowaną wcześniej krzyżówkę Hasło brzmiało oczywiście: CZEKOLADA
Lekcja pierwsza, ciąg dalszy W drugiej części lekcji kolejna grupa przedstawiła (w postaci prezentacji i linków do stron internetowych) proces produkcji czekolady
Lekcja druga cz.1 Kolejny zespół przedstawił opracowanie, w którym zawarte były cechy gatunkowe powieści (elementy baśniowe i realistyczne) oraz ogólna problematyka utworu
Lekcja druga cz.2 Grupa czwarta zaprezentowała klasie prace plastyczne (przygotowane wcześniej w domu) związane z omawianą lekturą
Lekcja trzecia cz.1 Piąty zespół zaprezentował klasie wypracowanie na temat: dlaczego warto czytać książki? Następnie tekst wypracowania wysłali drogą elektroniczną do tych uczniów, którzy mają konta elektroniczne.
W drugiej części lekcji nauczyciel dokonał podsumowania projektu Lekcja trzecia cz.2 W drugiej części lekcji nauczyciel dokonał podsumowania projektu Ocenił pracę uczniów Zwrócił uwagę na to, że po przeczytaniu książki można ją omawiać na różne sposoby; także przy użyciu (tak ulubionych przez nich) komputerów Wskazał te epizody w lekturze, które mają wychowawczy charakter Poddał pod dyskusję pytanie, czy problematyka lektury jest aktualna, czy w życiu możemy spotkać się z podobnymi postaciami...