Projekt czytelniczy dla klas piątych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Club lecture Klub lektur.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Szkolny Kodeks 2.0.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Formy pracy z książką (lekturą)
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Z KLASĄ ..
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Podziel się z nami swymi marzeniami
Tworzenie prezentacji multimedialnej
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Jeśli tak, jak my lubisz czytać powieści detektywistyczno-przygodowe…
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
 czyli nasz udział w programie  SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„Charlie i fabryka czekolady”
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
„Charlie i fabryka czekolady”
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
GRUPA OF W BIBLIOTECE..
Happening: ,,Tarcza zwycięskiej szkoły”
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Zapis prezentacji:

Projekt czytelniczy dla klas piątych Czytam, więc jestem Projekt czytelniczy dla klas piątych

„Fabryka czekolady” Projekt dotyczył pracy z lekturą „Charlie i fabryka czekolady” (autor: Roald Dahl) Cele ogólne projektu: rozbudzanie zainteresowań czytelniczych u uczniów wyrabianie nawyku kreatywnego myślenia

Cele szczegółowe poznanie treści lektury wskazanie cech gatunkowych powieści wskazanie elementów baśniowych rozróżnienie cech świata baśniowego i realnego utrwalenie umiejętności pracy w grupie utrwalenie umiejętności pracy z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK) umożliwienie realizacji zadań w sposób zgodny z zainteresowaniami uczniów utrwalenie umiejętności prezentacji efektów pracy

Samodzielnie w zespołach Projekt obejmował pracę z lekturą w klasie Va Uczniowie zostali podzieleni na pięć grup Skład zespołów ustalił nauczyciel biorąc pod uwagę możliwości uczniów Każda z grup miała do przygotowania w domu określone zadanie; uczniowie mogli kontaktować się przy użyciu TIK Efekty swej pracy dzieci zaprezentowały na trzech kolejnych lekcjach

Lekcja pierwsza Pierwsza grupa rozdała uczniom przygotowaną wcześniej krzyżówkę Hasło brzmiało oczywiście: CZEKOLADA

Lekcja pierwsza, ciąg dalszy W drugiej części lekcji kolejna grupa przedstawiła (w postaci prezentacji i linków do stron internetowych) proces produkcji czekolady

Lekcja druga cz.1 Kolejny zespół przedstawił opracowanie, w którym zawarte były cechy gatunkowe powieści (elementy baśniowe i realistyczne) oraz ogólna problematyka utworu

Lekcja druga cz.2 Grupa czwarta zaprezentowała klasie prace plastyczne (przygotowane wcześniej w domu) związane z omawianą lekturą

Lekcja trzecia cz.1 Piąty zespół zaprezentował klasie wypracowanie na temat: dlaczego warto czytać książki? Następnie tekst wypracowania wysłali drogą elektroniczną do tych uczniów, którzy mają konta elektroniczne.

W drugiej części lekcji nauczyciel dokonał podsumowania projektu Lekcja trzecia cz.2 W drugiej części lekcji nauczyciel dokonał podsumowania projektu Ocenił pracę uczniów Zwrócił uwagę na to, że po przeczytaniu książki można ją omawiać na różne sposoby; także przy użyciu (tak ulubionych przez nich) komputerów Wskazał te epizody w lekturze, które mają wychowawczy charakter Poddał pod dyskusję pytanie, czy problematyka lektury jest aktualna, czy w życiu możemy spotkać się z podobnymi postaciami...