Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Advertisements

Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
 od 70 lat swojego istnienia cieszy się popularnością i uznaniem  kultywuje i wzbogaca tradycje szkolne  rzetelnie i sumiennie realizuje statutowe.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Raport z ewaluacji wewnętrznej na temat czytelnictwa
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program realizowany jest Kuratorium Oświaty w Opolu.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Aktywny RODZIC.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Rola książki w życiu człowieka
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Doradzamy - wybieramy zawód
Programy nauczania.
Dlaczego warto czytać?.
Biblioteka Gimnazjum w Suchowoli
Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Klasa IIIB.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Reforma Edukacji
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Program „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród młodzieży Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu” Czytanie książek – to najpiękniejsza.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Konkurs na najlepiej przeprowadzoną kampanię „Cała Polska czyta dzieciom” w roku szkolnym 2017/2018.
Rekrutacja w roku szkolnym 2019/2020
Książki naszych marzeń
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zapis prezentacji:

Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia Bloch Alicja Krawczyk Wioletta Dudziak-Radecka Edward Karolczuk Małgorzata Pyszny

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach. Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości. Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

Zestawienie bibliograficzne „Upowszechnianie czytelnictwa”

Formy promocji czytelnictwa

Konkursy czytelnicze Zabawy czytelnicze Lekcje biblioterapeutyczne Lekcje z edukacji czytelniczej i medialnej

książek polecanych przez Fundację „ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom” ZŁOTA LISTA książek polecanych przez Fundację „ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom” do czytania dzieciom

Ja czytam! to kampania społeczna, której celem jest rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży przez organizację w szkołach Dyskusyjnych Klubów Edukacyjnych.

BOOKCROSSING Półka z wolnymi książkami dostępna w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Rybniku

Otwarte Zasoby Edukacyjne Flickr Pixabay Scholaris Wolne lektury Polona Ninateka Narodowe Archiwum Cyfrowe Europeana Historia i media Edukacja przyszłości

Polecamy ciekawe programy i pomysły Książki naszych marzeń TIK w rozwijaniu kontaktów dziecka z książką ,,PoczytajMY” – program CEO Teatroteka szkolna

Internetowe zasoby ORE

Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe

Szkolenia RODNiIP „WOM” Rybnik Nowy sposób na lektury Włącz książkę, włącz czytanie Pokochać czytanie – sposoby ożywienia zajęć z książką Czy można wychowywać przez czytanie? Czytać czy oglądać? Film w szkole Nowe sposoby na lektury szkolne. Gamifikacja Jak wychowywać przez czytanie? Nauka czytania krok po kroku – przegląd metod polskich i nie tylko Od kamiennych tablic do e-booka. Jak z dziećmi tworzyć książki? Przygotowanie do nauki czytania