Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Termodynamika systemów ekonomicznych
Advertisements

Dr Aleksandra Gniot MARKETING Dr Aleksandra Gniot
PM 5. Segmentacja, wybór i pozycjonowanie rynku
Oligopol – konkurencja i współpraca
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
P O P Y T , P O D A Ż.
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Podstawy marketingu Podyplomowe Studium
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzenie do segmentacji rynku
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
 Gospodarcze  Publiczne;  Pozarządowe - dostarczają dobra konsumpcji zbiorowej;  Państwo;  Organizacje międzynarodowe; Stopniowo zaciera się granica.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
MARKETING W MIĘDZYNARODOWYM OBROCIE TURYSTYCZNYM
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
WYKŁAD IV BADANIA MARKETINGOWE RYNKÓW ZAGRANICZNYCH.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
A.M. Zarzycka. Międzynarodowe badania marketingowe Systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji na potrzeby podejmowania.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Szacowanie wartości rynkowej nieruchomości: podejście porównawcze
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Firmy globalne.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Zarządzanie systemami dystrybucji
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Zapis prezentacji:

Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka

Segmentacja rynku Podział potencjalnego rynku na segmenty, czyli jednorodne grupy nabywców pod względem cech:  demograficznych,  społeczno-kulturowych,  ekonomicznych,  potrzeb,  zachowań rynkowych itd. A.M. Zarzycka

Elementy charakterystyki segmentu docelowego A.M. Zarzycka  wielkość i stabilność rynku (popytu)  jednorodność ze względu na przyjęte kryteria segmentacji  odrębność od innych segmentów  sytuacja konkurencyjna  mierzalność tj. możliwość badania segmentu  dostępność segmentu  zgodność z celami i zasobami przedsiębiorstwa

Sposoby działania przedsiębiorstwa a segmentacja rynku  działania niezróżnicowane marketing niezróżnicowany/masowy  działania zróżnicowanemarketing zróżnicowany/ segmentacyjny  działania skoncentrowane marketing skoncentrowany/niszowy  działania zindywidualizowane mikromarketing marketing indywidualny A.M. Zarzycka

Segmentacja międzynarodowa A.M. Zarzycka  makrosegmentacja (segmentacja pierwotna) – rynki narodowe lub ich grupy jako segmenty  mikrosegmentacja (segmentacja wtórna) – segmentacja w obrębie rynków narodowych  segmenty transnarodowe (globalne) – segmenty nabywców występujące na różnych rynkach zagranicznych  segmentacja proaktywna i reaktywna