Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
 Internet daje morze możliwości pamiętajcie jednak, że niesie ze sobą pewne zagrożenia. Przekażemy wam kilka ważnych wskazówek jak być bezpieczny w Internecie.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Metody sztucznej inteligencji - Technologie rozmyte i neuronowe 2015/2016 Perceptrony proste nieliniowe i wielowarstwowe © Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
System operacyjny Renata P. System operacyjny - jest to zbiór nadrzędnych i niezbędnych programów umożliwiających pracę na komputerze. Jest on pośrednikiem.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Wyniki projektu naukowego
Norma prawna.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Wstęp do nauki o państwie i polityce
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Prezentacje multimedialne
Michał Suchanek Badanie metod pracy.
Metoda projektu.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Budowa, typologia, funkcjonalność
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
TRZECIE spotkanie Zespołu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prezentacja planu biznesowego
Microsoft Office Project 2003 Professional
Etapy tworzenia prezentacji
Przedstawicielstwo pełnomocnictwo.
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Wyniki projektu naukowego
Nazwa firmy Biznesplan.
Prezentacja informacji w biznesie
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
ZAPROPONOWANYCH DZIAŁAŃ
Autor: Magdalena Linowiecka
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006

Wstęp Prezentacja multimedialna – przekaz informacji za pomocą grafiki, animacji, dźwięku oraz tekstu. Tworzenie prezentacji - najlepiej w warunkach pracy zespołowej. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie

Etapy projektowania Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie Określenie tematu i zakresu prezentacji Sporządzenie planu projektu Digitalizacja materiałów Gromadzenie materiałów Stworzenie scenariusza Przekształcanie materiałów Ustalanie liczby scen i logicznych powiązań Wykonanie prezentacji Określenie sposobu nawigacji Etap koncepcjiEtap rozwojuEtap realizacji

Etap koncepcji Wybór tematu – praca w grupach, składanie propozycji. Gromadzenie materiałów – grafika, dźwięk, animacja… (prawa autorskie do prezentowanych materiałów!) Sceny – maksimum 5-6, pomysł na rozłożenie materiałów pomiędzy poszczególne sceny. Układ graficzny – jednolity krój pisma, schemat kolorów, rozlokowanie elementów nawigacji. Ustalenie sposobu nawigacji: Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie zobacz

Etap rozwoju Plan projektu - wykaz czynności związanych z wykonaniem projektu prezentacji multimedialnej: temat prezentacji, nazwiska osób odpowie- dzialnych za poszczególne etapy prezentacji, czas wykonania poszczególnych zadań. Scenariusz – wykaz użytych środków wyrazu (nazwy i lokalizacje plików), opis wyglądu kolejnych elementów (scen) prezentacji, plan interaktywności zastosowany w prezentacji. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie

Etap realizacji Digitalizacja - przetworzenie na postać cyfrową wszystkich materiałów które mają zostać użyte w prezentacji. Przekształcenie materiałów cyfrowych, tak by można było umieścić je w prezentacji (korekta tekstu, materiału dźwiękowego, skanów rysunków itp.) Dopiero po tych przygotowaniach można przystąpić do… wykonania prezentacji. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie

Zasady dobrego projektowania prezentacji: Planowanie kluczem do sukcesu. Scenariusz jest jak przewodnik… Wygląd prezentacji odzwierciedleniem tematu. Interakcja = atrakcyjna prezentacja. Bez przesad z tekstem… Zbyt dużo animacji = nudna prezentacja. Zachowaj proporcje: tekst, grafika, dźwięk. Pamiętaj o prawach autorskich! Przed pokazem przetestuj działanie… Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury drabiny (liniowa) Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie Scena Scena główna Scena dalej Nawigacja

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury drabiny (liniowa) +Doskonale nadaje się gdy treści kolejnych scen są powiązane na zasadzie przyczynowo-skutkowej, a pominięcie sceny = utrata informacji. ―Wymusza określony sposób postępowania, nakaz przechodzenia do konkretnej, a nie dowolnej sceny. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie dalej Nawigacja

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury drzewa Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie Scena Scena główna Scena dalejwstecz Nawigacja

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury drzewa +Nadaje się w sytuacji, gdy informacje będące przedmiotem prezentacji są pogrupowane i ułożone tematycznie. +Odbiorca może kontrolować przebieg prezentacji i pomijać pewne jej treści, ma możliwość równoległego przecho- dzenia pomiędzy wątkami prezentacji. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie dalejwstecz Nawigacja

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury sieci Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie Scena główna Scena wstecz dalej Nawigacja

Sposoby nawigacji Nawigacja w/g struktury sieci +Nadaje się gdy treść posiada strukturę niezależnych modułów. Umożliwia szybkie dotarcie do konkretnej sceny. ―Nawigacja ta może wywołać uczucie nieporządku, chaosu. Wstęp Etapy Koncepcja Rozwój Realizacja Podsumowanie wstecz Nawigacja