Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
 Suche dane  Testy wiedzy  Tabelki formułki  Daty  Rankingi i olimpiady naukowe  Oceny Tak było, Tak jest ale czy tak ma być?
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.
Przygotowanie ucznia do wyboru zawodu – rola doradztwa zawodowego w planowaniu kariery dr Marian Piekarski.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Opracowała: Jolanta Wasilewska
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
PORADNICTWO GRUPOWE - IV KWARTAŁ 2016 R. C I i P K Z BYDGOSZCZ
Nasza szkoła jest: Bezpieczna Nowoczesna Atrakcyjna Opiekuńcza.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
dr Genowefa Janczewska-Korczagin
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Zmiana w procesie przekwalifikowania pracownika
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Podstawa programowa WF założenia
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Sylabusy.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Metoda projektu.
dr Marzena Żylińska Łódź
Oferta Programu.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Kierunek: Zarządzanie
TRZECIE spotkanie Zespołu
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Przedszkole Promujące Zdrowie
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a
Podstawa programowa WF założenia
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Ania Bogusz - Corkill Monika Górecka Ania Kołakowska Stefanini
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół

Kompetencje kluczowe – I etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej

 Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój podopiecznego.  Istotą tutoringu są indywidualne spotkania, w trakcie których w atmosferze dialogu, tzn. szacunku i zaufania, tutor pomaga uczniowi poszukiwać własnej drogi do wiedzy, tożsamości oraz wielopłaszczyznowego rozwoju.

 Celem tutoringu rozwojowego jest pomoc uczniowi w odkrywaniu i rozwijaniu jego zdolności, wypracowania własnego stylu uczenia się i budowania osobistej ścieżki rozwoju prowadzącej do: samodzielności, odpowiedzialności, w tym za proces własnej edukacji, zdolności do podejmowania decyzji, systematyczności, samodyscypliny, umiejętności planowania zajęć...

 dostrzec talent i rozwinąć potencjał  ukończenie szkoły z perspektywą „patrzenia do przodu” (ścieżka kariery życiowej)  pomoc w dorastaniu, dojrzewaniu (budowaniu systemu wartości, podejmowaniu decyzji i braniu za nie odpowiedzialności)  przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę  budowanie pozytywnych relacji interpersonalnych w szkole i poza nią

 Tutor –mentor. Dobry nauczyciel, mądry doradca i człowiek godny zaufania. Wierzy w możliwości ucznia, wspiera go i doradza, inspiruje, skłania do myślenia, dzieli się własnym doświadczeniem i wiedzą, nie stroni od własnej oceny i jasno ją wyraża.  Nie podejmuje się pracy terapeutycznej, choć jego działania mogą mieć takie konsekwencje.  „Pracuje” przede wszystkim na przyszłości podopiecznego.

 Nie skupia się na problemach, ale na ich rozwiązaniu.  Świadomy swoich kompetencji i granic, wie, kiedy odwołać się do pomocy innych specjalistów.

W swojej pracy korzysta z narzędzi coachingowych:  umiejętne zadawanie pytań,  uważne słuchanie,  udzielanie informacji zwrotnej,  wyznaczanie celów,  planowanie drogi do ich osiągnięcia,  motywowanie, monitorowanie,  zmiana przekonań blokujących rozwój,  koncentracja na mocnych stronach.