Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Od kompetencji do kwalifikacji
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Uwaga konkurs!!! Najlepszy Uczeń Roku. Celem konkursu Najlepszy Uczeń Roku jest wyłonienie najlepszego ucznia spośród uczniów klas pierwszych i drugich.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Obserwacja wybranych uczniów
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów? 2. Jakie metody mogą skutecznie wpłynąć na aktywny udział ucznia w zajęciach dydaktycznych?

A / Zawód nauczyciela ulega przeobrażeniom: ➢ nauczyciel przechodzi z roli nauczającego w rolę kierującego procesem uczenia się, ➢ stosuje działania socjo-techniczne – obserwuje zachowania uczniów i dostosowuje formy komunikowania się z nimi.

B / Uczeń i jego rodzice oczekują od szkoły/nauczyciela : ➢ stwarzania warunków sprzyjających rozwojowi dziecka i osiągania przez niego sukcesów, postępów edukacyjnych, ➢ indywidualnego podejścia, adekwatnego do jego potrzeb, ➢ pomocy w ukierunkowaniu przyszłości dziecka

Główne problemy współczesnej edukacji w obszarze dydaktycznym: Uczniowie: ● mają trudności z koncentracją, ze skupieniem uwagi, ● „gubią się” w nadmiernej ilości informacji, ● poddawani są różnorodnym formom sprawdzania, wpadania w grupy rankingowe, ● uczestniczą (mniej lub bardziej świadomie)w procesie rywalizacji – element stresogenny.

W rozwiązywaniu problemów pomocne są: ● odpowiednio dobrane metody i strategie działania nauczyciela w klasie i poza nią, ● mobilizowanie wspierające ucznia z trudnościami w nauce, ● motywowanie ucznia do podejmowania działań,wyzwań,na miarę jego możliwości, ● uczenie uczenia się poprzez działanie, ● partnerstwo w uczeniu się jako perspektywa kształcenia ustawicznego,

Kształcenie ustawiczne jest wyzwaniem dla nauczyciela jak i dla jego ucznia

Centrum Edukacji Obywatelskiej Internetowy kurs - „Jak motywować ucznia do nauki” Publikacja - tłumaczenie „Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki”. Autor:Merrill Harmin

I / Organizacja pracy II / Nauczanie III / Jak uczyć rzeczy ważnych? IV / Motywowanie V / Zadania domowe, sprawdziany, oceny Bloki zagadnieniowe w książce