KATARZYNA ZACZYŃSKA – SZYCH Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego Kraków …

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 6 ul. Rzgowska 25 PPP 6 Łódź.
Awans zawodowy nauczycieli.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Programy nauczania.
Prowadzenie debat w szkole
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Konferencja dla Dyrektorów
Program profilaktyczno-wychowawczy
Katarzyna Kotowska Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Awans zawodowy na nauczyciela mianowanego
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

KATARZYNA ZACZYŃSKA – SZYCH Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego Kraków …

Stanowisko pracy i posiadane kwalifikacje  Od października 2004r. nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej w ZSOI nr 1 w Krakowie.  Absolwent Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierunku: pedagogika specjalna o specjalności oligofrenopedagogika.  Ukończone studia podyplomowe w zakresie ICT, języków obcych i drugiego przedmiotu - informatyki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.  Uprawnienia do wykonywania zawodu fizjoterapeuty.

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach & 7 ust.2 pkt. 1

Doskonalenie warsztatu pracy  Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.  Studiowałam i analizowałam literaturę z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz psychologii.  Wymiana doświadczeń w ramach Zespołu wychowawców klas gimnazjalnych oraz Zespołu pedagogów specjalnych.  Brałam udział we wszystkich szkoleniowych radach pedagogicznych i konferencjach organizowanych na terenie placówki.

Odbyte kursy, szkolenia, warsztaty  Kurs kierowników wycieczek (MNODN 2011/2012).  Szkolenie Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej (MNODN 2011/2012).  Szkolenie Praktyczne ćwiczenia emisji głosu dla nauczycieli (MNODN 2010/2011)  Szkolenie Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów – metoda konstruktywnej konfrontacji (MNODN 2010/2011).  Szkolenie Twórcze metody integracji klasy (MNODN 2010/2011).

Kursy, szkolenia, warsztaty cd.  Szkolenie Rola i zadania nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem ze SPE (MNODN 2011/2012).  Szkolenie Dzieci autystyczne i z zespołem Aspergera – sposoby pracy (MNODN 2011/2012).  Warsztaty Specyfika pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera, (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Krakowie 2011/2012).  Konferencja Dyskalkulia – mity a prawda o problemie, (Międzyporadniany zespół do spraw dyskalkulii 2010/2011).

Dokumentacja własnej pracy i jej ewaluacja  Opracowywałam plany pracy zajęć rewalidacyjnych dostosowane do potrzeb uczniów.  Tworzyłam indywidualne programy pracy rewalidacyjnej.  Opracowałam indywidualne programy edukacyjno – terapeutyczne oraz dokonałam oceny ich efektywności.  Prowadziłam zeszyt i karty obserwacji uczniów, karty zestawienia ocen uczniów oraz gromadziłam prace uczniów.

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych & 7 ust.2 pkt. 2

Działalność szkolna  Współorganizowałam uroczystości klasowe.  Brałam udział w organizacji uroczystości szkolnych:  Akademii z okazji Dnia Niepodległości (2009/2011),  Dnia Papieskiego (2010/2011 ),  Ślubowania klas pierwszych (2011/2012),  Pikniku rodzinnego (2009/2010, 2010/2011),  Komersu klas trzecich gimnazjum (2010/2011),  Dni Starożytnej Grecji (2011/2012).

Działalność szkolna cd.  Współtworzyłam program wychowawczy klasy.  Organizowałam część wyjść klasowych oraz współorganizowałam wyjazdy na zieloną szkołę.  Prowadziłam zajęcia z uczniami na temat: Jak uczyć się skutecznie, Jak radzić sobie ze stresem, Jak spędzać czas wolny, a także na temat rozwiązywania konfliktów rówieśniczych.  W ramach projektu profilaktycznego pt. Bezpieczna szkoła przygotowałam i przeprowadziłam zajęcia na temat: postaw wobec osób niepełnosprawnych, nietykalności osobistej i młodzieżowych grup destrukcyjnych.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym  Systematycznie współpracowałam z rodzicami uczniów.  Współpracowałam z Radą dzielnicy V w ramach projektu Poznajemy naszą dzielnicę oraz konkursu plastycznego O czym marzę gdy zamykam oczy…  Współpracowałam z Domem Harcerza współorganizując konkurs fotograficzny w ramach projektu Poznajemy naszą dzielnicę.  Współpracowałam z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Krakowie w zakresie diagnozy uczniów oraz metodyki pracy z uczniem z zespołem Aspergera.

Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej & 7 ust.2 pkt. 3

Wykorzystanie Internetu  Wyszukiwałam na stronach internetowych obowiązujące ustawy i rozporządzenia oraz materiały, potrzebne do realizacji zajęć.  Za pośrednictwem Internetu zapisywałam się na różnego rodzaju kursy oraz warsztaty.  Korzystałam z poczty elektronicznej.  Posługiwałam się szkolną stroną internetową.

Wykorzystanie programów informatycznych  Za pomocą programów graficznych i edytorów tekstu przygotowywałam i dostosowywałam, dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, karty pracy i sprawdziany.  Opracowałam elektronicznie dziennik 19 i 20 godziny.  Przygotowywałam prezentacje multimedialne na temat Jak się uczyć i Integracja w szkole.

Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz ogólnych zagadnień dotyczących oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich & 7 ust.2 pkt.4

Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności  Opracowywałam wskazania do pracy z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.  Przeprowadziłam szereg zajęć integrujących zespół klasowy.  Przygotowywałam opinie o uczniu na potrzeby poradni psychologiczno – pedagogicznej.  Współpracowałam z nauczycielami przedmiotu, wspierając ich w doborze odpowiednich metod i form pracy.  Przygotowywałam pomoce dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów.

Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności cd.  Zdobyte nowe umiejętności, poznane twórcze i aktywne metody pracy wprowadzałam na zajęciach rewalidacyjnych oraz lekcjach.  Systematycznie współpracowałam z pedagogiem szkolnym w celu zapewnienia pomocy materialnej dla ucznia z ubogiej rodziny.  Współpracowałam z psychologiem szkolnym, aby zapewnić wsparcie dla ucznia z zaburzeniami zachowania.

Własne projekty  Prowadziłam pedagogizację rodziców na temat Integracji oraz Zagrożeń używkami wśród młodzieży – palenie tytoniu.  Opracowałam pisemnie zestaw informacji Uczeń z upośledzeniem w st. lekkim z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej.  Opublikowałam Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla klasy III gimnazjum na portalu internetowym

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły & 7 ust.2 pkt. 5

Wykorzystanie przepisów prawa  Byłam członkiem zespołu nadzorującego egzamin gimnazjalny. W roku szkolnym 2009/2010 pełniłam funkcję przewodniczącego takiego zespołu.  Uczestniczyłam w pracach komisji rekrutacyjnej gimnazjum.  Pełniłam opiekę nad uczniami podczas zajęć lekcyjnych, przerw międzylekcyjnych i wyjść zgodnie z obowiązującymi przepisami.  Prowadziłam Dziennik zajęć rewalidacyjnych zgodnie z wymogami.

Wykorzystanie przepisów prawa cd.  Wraz z nauczycielem przedmiotu, dokonywałam oceny uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z zasadami oceniania.  Zatwierdzałam wyniki klasyfikacji i promocji uczniów.  Respektowałam prawa ucznia i egzekwowałam obowiązki zgodnie z Regulaminem uczniowskim.  Podejmowałam działania wychowawcze, w celu przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym i kształtowaniu pozytywnych postaw, kierując się odpowiednimi przepisami prawa oświatowego i Kodeksu karnego.

Dziękuję za uwagę.