KATARZYNA ZACZYŃSKA – SZYCH Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego Kraków …
Stanowisko pracy i posiadane kwalifikacje Od października 2004r. nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej w ZSOI nr 1 w Krakowie. Absolwent Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierunku: pedagogika specjalna o specjalności oligofrenopedagogika. Ukończone studia podyplomowe w zakresie ICT, języków obcych i drugiego przedmiotu - informatyki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Uprawnienia do wykonywania zawodu fizjoterapeuty.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach & 7 ust.2 pkt. 1
Doskonalenie warsztatu pracy Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Studiowałam i analizowałam literaturę z dziedziny pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz psychologii. Wymiana doświadczeń w ramach Zespołu wychowawców klas gimnazjalnych oraz Zespołu pedagogów specjalnych. Brałam udział we wszystkich szkoleniowych radach pedagogicznych i konferencjach organizowanych na terenie placówki.
Odbyte kursy, szkolenia, warsztaty Kurs kierowników wycieczek (MNODN 2011/2012). Szkolenie Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej (MNODN 2011/2012). Szkolenie Praktyczne ćwiczenia emisji głosu dla nauczycieli (MNODN 2010/2011) Szkolenie Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów – metoda konstruktywnej konfrontacji (MNODN 2010/2011). Szkolenie Twórcze metody integracji klasy (MNODN 2010/2011).
Kursy, szkolenia, warsztaty cd. Szkolenie Rola i zadania nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem ze SPE (MNODN 2011/2012). Szkolenie Dzieci autystyczne i z zespołem Aspergera – sposoby pracy (MNODN 2011/2012). Warsztaty Specyfika pracy z dzieckiem z Zespołem Aspergera, (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Krakowie 2011/2012). Konferencja Dyskalkulia – mity a prawda o problemie, (Międzyporadniany zespół do spraw dyskalkulii 2010/2011).
Dokumentacja własnej pracy i jej ewaluacja Opracowywałam plany pracy zajęć rewalidacyjnych dostosowane do potrzeb uczniów. Tworzyłam indywidualne programy pracy rewalidacyjnej. Opracowałam indywidualne programy edukacyjno – terapeutyczne oraz dokonałam oceny ich efektywności. Prowadziłam zeszyt i karty obserwacji uczniów, karty zestawienia ocen uczniów oraz gromadziłam prace uczniów.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych & 7 ust.2 pkt. 2
Działalność szkolna Współorganizowałam uroczystości klasowe. Brałam udział w organizacji uroczystości szkolnych: Akademii z okazji Dnia Niepodległości (2009/2011), Dnia Papieskiego (2010/2011 ), Ślubowania klas pierwszych (2011/2012), Pikniku rodzinnego (2009/2010, 2010/2011), Komersu klas trzecich gimnazjum (2010/2011), Dni Starożytnej Grecji (2011/2012).
Działalność szkolna cd. Współtworzyłam program wychowawczy klasy. Organizowałam część wyjść klasowych oraz współorganizowałam wyjazdy na zieloną szkołę. Prowadziłam zajęcia z uczniami na temat: Jak uczyć się skutecznie, Jak radzić sobie ze stresem, Jak spędzać czas wolny, a także na temat rozwiązywania konfliktów rówieśniczych. W ramach projektu profilaktycznego pt. Bezpieczna szkoła przygotowałam i przeprowadziłam zajęcia na temat: postaw wobec osób niepełnosprawnych, nietykalności osobistej i młodzieżowych grup destrukcyjnych.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym Systematycznie współpracowałam z rodzicami uczniów. Współpracowałam z Radą dzielnicy V w ramach projektu Poznajemy naszą dzielnicę oraz konkursu plastycznego O czym marzę gdy zamykam oczy… Współpracowałam z Domem Harcerza współorganizując konkurs fotograficzny w ramach projektu Poznajemy naszą dzielnicę. Współpracowałam z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną nr 2 w Krakowie w zakresie diagnozy uczniów oraz metodyki pracy z uczniem z zespołem Aspergera.
Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej & 7 ust.2 pkt. 3
Wykorzystanie Internetu Wyszukiwałam na stronach internetowych obowiązujące ustawy i rozporządzenia oraz materiały, potrzebne do realizacji zajęć. Za pośrednictwem Internetu zapisywałam się na różnego rodzaju kursy oraz warsztaty. Korzystałam z poczty elektronicznej. Posługiwałam się szkolną stroną internetową.
Wykorzystanie programów informatycznych Za pomocą programów graficznych i edytorów tekstu przygotowywałam i dostosowywałam, dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, karty pracy i sprawdziany. Opracowałam elektronicznie dziennik 19 i 20 godziny. Przygotowywałam prezentacje multimedialne na temat Jak się uczyć i Integracja w szkole.
Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz ogólnych zagadnień dotyczących oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich & 7 ust.2 pkt.4
Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności Opracowywałam wskazania do pracy z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Przeprowadziłam szereg zajęć integrujących zespół klasowy. Przygotowywałam opinie o uczniu na potrzeby poradni psychologiczno – pedagogicznej. Współpracowałam z nauczycielami przedmiotu, wspierając ich w doborze odpowiednich metod i form pracy. Przygotowywałam pomoce dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów.
Wykorzystanie zdobytych wiadomości i umiejętności cd. Zdobyte nowe umiejętności, poznane twórcze i aktywne metody pracy wprowadzałam na zajęciach rewalidacyjnych oraz lekcjach. Systematycznie współpracowałam z pedagogiem szkolnym w celu zapewnienia pomocy materialnej dla ucznia z ubogiej rodziny. Współpracowałam z psychologiem szkolnym, aby zapewnić wsparcie dla ucznia z zaburzeniami zachowania.
Własne projekty Prowadziłam pedagogizację rodziców na temat Integracji oraz Zagrożeń używkami wśród młodzieży – palenie tytoniu. Opracowałam pisemnie zestaw informacji Uczeń z upośledzeniem w st. lekkim z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole ogólnodostępnej. Opublikowałam Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla klasy III gimnazjum na portalu internetowym
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły & 7 ust.2 pkt. 5
Wykorzystanie przepisów prawa Byłam członkiem zespołu nadzorującego egzamin gimnazjalny. W roku szkolnym 2009/2010 pełniłam funkcję przewodniczącego takiego zespołu. Uczestniczyłam w pracach komisji rekrutacyjnej gimnazjum. Pełniłam opiekę nad uczniami podczas zajęć lekcyjnych, przerw międzylekcyjnych i wyjść zgodnie z obowiązującymi przepisami. Prowadziłam Dziennik zajęć rewalidacyjnych zgodnie z wymogami.
Wykorzystanie przepisów prawa cd. Wraz z nauczycielem przedmiotu, dokonywałam oceny uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z zasadami oceniania. Zatwierdzałam wyniki klasyfikacji i promocji uczniów. Respektowałam prawa ucznia i egzekwowałam obowiązki zgodnie z Regulaminem uczniowskim. Podejmowałam działania wychowawcze, w celu przeciwdziałania zachowaniom niepożądanym i kształtowaniu pozytywnych postaw, kierując się odpowiednimi przepisami prawa oświatowego i Kodeksu karnego.
Dziękuję za uwagę.