ZIT ZIT Plus = METROPOLIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Advertisements

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Środa z Funduszami dla.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 – 2020 Realizacja projektów w ramach.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Cele i instrumenty realizacji polityki rozwoju województwa na przykładzie województwa dolnośląskiego Andrzej Kosiór Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Stan wdrażania inicjatywy JEREMIE w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Dziedziczenie - formalności
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Informacja o stanie wdrażania
Omówienie procedur związanych z zamknięciem programu PROW w lokalnych grupach działania Województwa Zachodniopomorskiego.
kształcących w zawodach
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
OPERACJA OGÓLNOPOLSKA
Informacja o stanie wdrażania
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Dziedziczenie - formalności
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regulamin działania KM RPO WP
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego 2030
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Psychiatria dzieci i młodzieży
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Raport o stanie gminy dr hab. Dawid Sześciło.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

ZIT ZIT Plus = METROPOLIA

DLA BYDGOSZCZY ZIT TO: -problemy i spory polityczne na etapie powstawania (skład, siedziba, przewodnictwo, stowarzyszenie czy porozumienie), - skomplikowany tryb podejmowania decyzji, - najdłużej ze wszystkich województw negocjowana Strategia ZIT, - spór o pieniądze w trybie pozakonkursowym, - przymus.

DLA BYDGOSZCZY ZIT TO: Narzędzie pozwalające wykorzystać unijne fundusze

Sytuacja polityczna z powodu ZIT:

Sytuacja polityczna z powodu ZIT – wypowiedzi polityków: „ Waterloo Bruskiego. Żaden z istotnych zapisów Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie ZIT nie zostanie zrealizowany” – Piotr Król „Z wielkich planów zostało rozczarowanie i moralny kac” – Maciej Grześkowiak „Czuję się zdradzony” – Roman Jasiakiewcz

Ustawa o związkach metropolitalnych alternatywą dla ZIT Ustawa została przyjęta przez Sejm RP w dniu 9 października 2015r. podpisana przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę w dniu 27 października 2015r. Najważniejsze elementy ustawy dla Bydgoszczy: - dobrowolność zawierania związków, - mechanizm przeznaczania środków z budżetu państwa na rzecz związków metropolitalnych (około 80 milionów zł rocznie) - ułatwienia w zakresie współpracy z innymi jst (np. komunikacja, odpady)

Kwiecień 2014Wrzesień 2016 ZIT na określony czas stworzony do wykorzystania środków unijnych Odrzucenie ustawy o związkach metropolitalnych mimo jej funkcjonowania w obrocie prawnym Prace nad ustawą o związkach metropolitalnych zakładającą pieniądze z budżetu państwa dla związków metropolitalnych Tworzenie metropolii na bazie ZIT z: - przymusem, - bez gwarantowanych pieniędzy z budżetu państwa, - na czas nieokreślony ZIT i związki metropolitalne – wczoraj i dziś

Oczekiwania Bydgoszczy: - dobrowolność w zakresie tworzenia metropolii, - uwzględnienie doświadczeń Bydgoszczy w zakresie powoływania i funkcjonowania ZIT, - realizowanie ustawy o związkach metropolitalnych będącej nadal w obrocie prawnym.

Konsultacje Regionalne Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju: -12 spotkań od 31 sierpnia do 30 września, - żadnego w województwie kujawsko – pomorskim.

Nasze działania: - złożenie formalnych uwag do Strategii, - spotkanie z Parlamentarzystami, - apel do mieszkańców i organizacji pozarządowych, by również zgłosili swoje uwagi.

Uwagi do Strategii złożone przez miasto: Zastąpić w ramce „Projekty strategiczne przewidziane do przygotowania i realizacji co roku 2020” na str. 154 akapit „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) PLUS – optymalizacja realizacji ZIT i przekształcenie Związków/Porozumień ZIT w trwałe partnerstwa JST po zakończeniu perspektywy finansowej w 2020r. w celu podejmowania działań wykraczających poza zadania dotyczące wdrażania funduszy unijnych, dot. kreowania rozwoju metropolitalnego i koordynacji działań gmin wchodzących w partnerstwo ZIT, m.in. poprawy zarządzania, wypracowania usprawnień organizacyjnych w dostarczaniu usług aglomeracyjnych i prowadzenia analiz rozwojowych w miejskim obszarze funkcjonalnym” następującą treścią: Związki metropolitalne - tworzenie trwałych związków metropolitalnych po zakończeniu perspektywy finansowej w 2020r. w celu podejmowania działań wykraczających poza zadania dotyczące wdrażania funduszy unijnych, dot. kreowania rozwoju metropolitalnego i koordynacji działań gmin i powiatów wchodzących w związki, m.in. poprawy zarządzania, wypracowania usprawnień organizacyjnych w dostarczaniu usług aglomeracyjnych i prowadzenia analiz rozwojowych w miejskim obszarze funkcjonalnym. Ustalenie pełnej dobrowolności w zakresie tworzenia związków. opinie-o-strategii-odpowiedzialnego-rozwoju/

Dziękuję za uwagę