Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Włodzimierz Puchalski
Advertisements

Demokracja w szkole.
MÓJ MAŁY ŚWIAT aUTOR AUTOR: EWA BOROWSKA SOKÓŁKA, 20 LIPIEC 2010 R.
Dzień Przedsiębiorczości 2007 Zespół Szkół w Górze Technikum Handlowe kl. II Piotr Rudowiecki.
Dom Samotnej Matki i Dziecka
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Witam Państwa!.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę.
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Fotografia naszym życiem
Prezentują:.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
WYPRAWA DO KRAINY MROŹNEJ BIELI
Patryk Cegieła z klasy 6B
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Ankieta przedstawiająca potrzeby uczniów i ich rodziców.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
OKIEM FOTOGRAFA Projekt Gminnego Ośrodka Kultury w Dzierżąznej
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
autor Bartosz Ziarkiewicz SP8 Police, klasa 4e
Kto jest przyjacielem lasu?
Autorka: Natalia Zawlik
Kto jest przyjacielem lasu?
LASY W MOJEJ OKOLICY Opracowanie: Mateusz Czołomiej, kl. III G Data urodzenia: r. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Kawalerów Orderu.
Lasy w mojej okolicy.
1. Specyfika tego miejsca.
LASY W MOJEJ OKOLICY.
Zapraszam do wspólnej wycieczki po lesie w Sobiatynie
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest przyjacielem lasu?. Uczniowie Szkoły Podstawowej w Sokolnikach są PRZYJACIÓŁMI LASU! bo…
Kto jest przyjacielem lasu ?
Natalia Szczepańska- klasa V Szkoła Podstawowa w Syberii „Kto jest przyjacielem lasu” Uważam, że największymi przyjaciółmi lasu są zwierzęta, które w tym.
Kto jest przyjacielem lasu??
„POMÓŻMY PTAKOM PRZETRWAĆ ZIMĘ”
Wykonała: Zuzanna Żabińska
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Jestem przyjacielem lasu!
PRZYJACIEL LASU.
Grudzień Pomagamy zwierzętom.
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
OPRACOWAŁA : Martyna Gruczyk Publiczne Gimnazjum im. gen. Edwarda Żółtowskiego w Mochowie.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
„Jestem Ptakiem” Grupa - Hubert Bartnicki, Maciek Zawistowski, Rafał Lazar, Kamil Zieliński.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
ODLOTOWA STOŁÓWKA czyli jak przetrwać zimę
Muzeum Odlewnictwa Artystycznego. WYRUSZAMY W dniu (czwartek) odbył się przedostatni etap projektu GimGra. I tym razem pięć uczennic klasy.
Szkoła im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie klasa II a.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
Spotkania z ciekawymi ludźmi
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską

Informacje moim opiekunem projektu była Pani Agata Dmoch-Hołody projekt realizowałam w okresie styczeń 2016 – czerwiec 2016 używałam aparatu fotograficznego LUMIX DMC-FZ72 wspomagałam się atlasami: - „Ptaki Polski” Andrzeja G. Kruszewicza - „Fotografujemy ptaki” Grzegorza i Tomasza Kłosowskich

Cele projektu poszerzenie wiedzy ogólnej o ornitologii dokarmianie i pojenie ptaków prowadzenie obserwacji zbudowanie budki rozpoznawanie gatunków, które zamieszkują okolice Komorowa rozróżnianie ptasich głosów oraz ich nagrywanie swobodne posługiwanie się lornetką i aparatem fotograficznym wystawa zdjęć i znalezionych piór

Dokarmianie ptaków + prelekcja dla uczniów Zakupiłam 7 karmników. Karmniki były dostosowane do różnych gatunków ptaków – miały rozmaite kształty. Do każdego z nich były wsypywane inne nasiona. Z moich obserwacji wynika, że ptaki najbardziej lubią słonecznik. Wiedzę dotyczącą dokarmiania ptaków przekazałam uczniom klasy pierwszej gimnazjum, podczas prezentacji multimedialnej w szkole. Chciałam zwrócić głównie uwagę na to, czym powinniśmy dokarmiać i jak to robić. Wskazałam również na potrzebę pojenia ptaków latem.

Spacery i obserwacje Co tydzień chodziłam na spacery, podczas których sporządzałam notatki, nagrywałam głosy ptaków oraz robiłam im zdjęcia. Oto jeden z moich wpisów do notesu z obserwacjami: „ ; godzina 12:00; pogoda – wietrznie, pochmurno, śnieg, -4°C; spotkane ptaki: pełzacz leśny, wrona, 2 dzięcioły duże, kilka kawek, gołębi miejskich i sikorek.” Byłam również 11 stycznia, na warsztatach ornitologicznych w Pałacu, w Wilanowie. Przewodnik pokazywał nam różne pióra ptaków, opowiadał o gatunkach zamieszkujących tutejsze ogrody oraz oglądał je z nami przez lornetkę. Na końcu uczestniczyliśmy w obrączkowanie łabędzia niemego.

Budowanie budki Pod koniec zimy wybrałam się z moim tatą na warsztaty z budowania budek dla ptaków. Na miejscu dostaliśmy wszystkie materiały i plan budowy. Zamierzaliśmy stworzyć budkę dla kosów. Jak się niedawno okazało w budce, jednak zadomowiły się pleszki zwyczajne.

Wystawa zdjęć Od połowy czerwca moje zdjęcia można zobaczyć obok sali biologicznej. Sfotografowałam różne gatunki. Te które można spotkać nad wodą, jak i te co żyją w lesie, lub w naszych ogrodach. Okazało się, że fotografowanie ptaków to naprawdę trudne zajęcie. Po pierwsze trzeba mieć bardzo dobry aparat. Po drugie trzeba być cierpliwym.

Pióra ptaków Zebrane pióra włożyłam do specjalnego segregatora i je oznaczyłam.

Głosy ptaków Oto kilka moich, przykładowych nagrań: -

Podsumowanie Projekt pozwolił mi na: - swobodne rozpoznawanie gatunków ptaków, żyjących w naszym obszarze -rozróżnianie poszczególnych ptasich, głosów - sprawne posługiwanie się lornetką oraz atlasami i podręcznikami, związanymi z ornitologią -zdobycie wiedzy i doświadczenia w dokarmianiu ptaków - odnalezienie pasji w fotografii -naukę cierpliwości Dodatkowo osiągnęłam coś, czego bym się nigdy nie spodziewała, mianowicie: -na terenie mojego domu i okolic wzrosła populacja ptaków - zainteresowałam moich rodziców, jak i sąsiadów tematem ptaków

Dziękuję za uwagę