KONFERENCJA INFORMACYJNA USTAWA KRAJOBRAZOWA PIERWSZE DOŚWIADCZENIA, PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ Ciechanów, 9 września 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

Nowe zarządzenia dla poprawy estetyki miasta Gdańsk, 19 października 2012r.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Rada Rodziców jako organ szkoły
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Przepisy określające wzajemne relacje pomiędzy ustawami na przykładzie art. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Projekt jest.
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Służba Ochrony Zabytków
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
Procedura przygotowania tekstu jednolitego – praktyczne rozwiązania część 2 Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE”
Aktualizacja strategii rozwoju województw Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 3 luty 2011 r.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Ustrój samorządu terytorialnego
AKTUALIZACJA PRZEBIEGU GRANIC I ZAKAZÓW OBOWIĄZUJĄCYCH W ZESPOLE
Współczesne problemy ochrony dziedzictwa kulturowego w planowaniu przestrzennym dr Monika Drela.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Poświadczanie dokumentów w KPA
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Reglamentacja procesu budowy
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „PODATKI I OPŁATY LOKALNE JAKO ŹRÓDŁA DOCHODÓW JST” Prawne granice stanowienia aktów prawa miejscowego (uchwał podatkowych)
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Zakres obowiązywania kpa
Prawo zagospodarowania przestrzennego a prawa jednostki.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Ustawa krajobrazowa nowe zadania samorządu województwa Monika Brzeszkiewicz-Kowalska Dyrektor Oddziału Terenowego w Ciechanowie Mazowieckiego Biura Planowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
WNIOSKI KONSERWATORSKIE
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA INFORMACYJNA USTAWA KRAJOBRAZOWA PIERWSZE DOŚWIADCZENIA, PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ Ciechanów, 9 września 2016 r.

„…….. rolą miasta nie jest pozostawienie nieograniczonej swobody w kreowaniu indywidualnych rozwiązań, ale także nadanie im znaczenia i wymaganie szczególnej staranności oraz podporządkowania się regułom określającym estetyczną jakość przestrzeni publicznej.”* *R.M. Loegler „Miasto to nie architektoniczna zabawa” Wydawnictwo RAM, Białystok 2011 KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Lipiec 2015 r. – Prace wstępne: rozpoczęcie inwentaryzacji tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta 11 września 2015 r. – wejście w życie ustawy krajobrazowej do 9 października 2015 r. – ankieta: „Reklamy w przestrzeni miejskiej Ciechanowa” lipiec – październik 2015 r. – inwentaryzacja c.d., analiza, wnioski, założenia do uchwały 29 października 2015 r. - uchwała intencyjna w sprawie przygotowania uchwały reklamowej 9 listopada 2015 r. – podanie do publicznej wiadomości informacji o podjęciu uchwały intencyjnej Uchwała reklamowa – procedura KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

15 grudnia 2015 r. – wystąpienie o opinie i uzgodnienie projektu uchwały 27 stycznia – 18 lutego 2016 r. – wyłożenie projektu uchwały do publicznego wglądu marzec 2015 r. – ponowne konsultacje społeczne w sprawie uchwały reklamowej 28 kwietnia 2016 r. – uchwalenie przez Radę Miasta uchwały reklamowej 20 maja 2016 r. – Wejście w życie uchwały reklamowej 6 czerwca 2016 r. – rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Mazowieckiego Uchwała reklamowa – procedura c.d. KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

maj 2016 r. – rozpoczęcie prac nad uchwałą dotyczącą opłaty reklamowej oraz nad projektem wzoru deklaracji na opłatę skarbową 30 czerwca 2016 r. – uchwalenie przez Radę Miasta uchwały dotyczącej opłaty reklamowej 30 czerwca 2016 r. – uchwalenie przez Radę Miasta chwały dotyczącej obowiązku składania deklaracji na opłatę reklamową Uchwała dotycząca opłaty reklamowej KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Ankieta: „Reklamy w przestrzeni miejskiej Ciechanowa” (do 9 października 2015 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa Pytania zadane mieszkańcom miasta Ciechanów w ankiecie: Czy podczas poruszania się po mieście są dla Pana/Pani zauważalne reklamy? Czy zauważa Pan/Pani nadmiar reklam na terenie Ciechanowa? Czy Pana/Pani zdaniem przepisy prawa powinny regulować parametry reklam takie jak? (wielkość, ilość, kolorystyka, lokalizacja, rodzaj) Jak Pana/Pani zdaniem reklamy wpływają na odbiór krajobrazu? Czy Pana/Pani zdaniem na terenach o dużych walorach krajobrazowych powinno się wprowadzić zakaz lokalizacji reklam? Czy Pana/Pani zdaniem przepisy powinny regulować sytuowanie reklam na terenach w najbliższym otoczeniu miejsca kultu religijnego oraz na terenach miejsc pamięci i ich otoczeniu? Czy Pani/Pana zdaniem lokowanie nośników reklamowych na rusztowaniach powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego? Czy według Pana/Pani dopuszczalne jest zasłanianie reklamami budynków bez żadnych ograniczeń? Czy Pana/Pani zdaniem na terenach otwartych sytuowanie ogrodzeń powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego? Czy Pana/Pani zdaniem konieczna jest w obecnej sytuacji regulacja prawna dotycząca zasad umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej? Czy w Ciechanowie powinna obowiązywać opłata reklamowa, pobierana od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się tablice reklamowe? Proszę zaznaczyć osiedle, w którym Pan/Pani mieszka?

WYNIKI ANKIETY -96% osób przyznało, że podczas poruszania się po mieście reklamy są dla nich zauważalne, dla 3% nie są, pozostali nie zaznaczyli żadnej opcji; -83% zauważa nadmiar reklam w Ciechanowie, 16,7% nie zauważa; -Przy pytaniu, jakie parametry powinny regulować przepisy prawa 80% zaznaczyło wielkość, 75% ilość, 43% kolorystykę, 80% lokalizację, 50% rodzaj, 3% nie zaznaczyło żadnej z opcji; -Zdaniem 90% reklamy wpływają negatywnie na odbiór krajobrazu, zdaniem 9,4% korzystnie; -Według 86% na terenach o dużych walorach krajobrazowych powinno się wprowadzić zakaz lokalizacji reklam, według 12% nie powinno być takiego zakazu; Ankieta: „Reklamy w przestrzeni miejskiej Ciechanowa” (do 9 października 2015 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

WYNIKI ANKIETY c.d. -Zdaniem 82% przepisy powinny regulować sytuowanie reklam na terenach w najbliższym otoczeniu miejsca kultu religijnego oraz na terenach miejsc pamięci i ich otoczeniu, zdaniem 17,4% nie powinny; -4% uważa, że lokowanie nośników reklamowych na rusztowaniach powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego, 23% uważa, że nie; -Według 90,4% niedopuszczalne jest zasłanianie reklamami budynków bez żadnych ograniczeń, według 9%jest to dopuszczalne; -Zdaniem 63% na terenach otwartych sytuowanie ogrodzeń powinno zostać uregulowane przepisami prawa lokalnego. 33% jest innego zdania; -86% wyraziło opinię, że konieczna jest w obecnej sytuacji regulacja prawna dotycząca zasad umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej, 11% uważa, że nie jest konieczna; -63% uważa, że w Ciechanowie powinna obowiązywać opłata reklamowa, pobierana od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się tablice reklamowe, 36% uważa, że nie powinna być pobierana taka opłata. KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

INWENTARYZACJA ANALIZA WNIOSKI ZAŁOŻENIA Fazy prac wstępnych związanych z przygotowaniem uchwały KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

FAZA I INWENTARYZACJA FOTOGRAFICZNAOPISOWA KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Inwentaryzacja fotograficzna tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Inwentaryzacja fotograficzna tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Inwentaryzacja fotograficzna tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Inwentaryzacja fotograficzna tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Inwentaryzacja opisowa tablic i urządzeń reklamowych na obszarze miasta Przykładowe arkusze opisowe KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

ANALIZA FAZA II -SKALA PROBLEMU (ilość i intensywność reklam) -WIELKOŚĆ REKLAM -LOKALIZACJA REKLAM -ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI ODRĘBNYMI -WYSTĘPUJĄCE NIEPRAWIDŁOWOŚCI KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

FAZA III WNIOSKI -PRIORYTET: ROZWIĄZNIE PROBLEMU REKLAM, MAŁA ARCHITEKTURA I OGRODZENIA STANOWIĄ MNIEJ ISTOTNY PROBLEM W KRAJOBRAZIE MIASTA -BRAK PODZIAŁU MIASTA NA RÓŻNE OBSZARY GDZIE OBOWIĄZYWAŁY BY RÓŻNE REGULACJE UCHWAŁY -PRZYJĘCIE MOŻLIWIE NAJKRÓTSZEGO TERMINU OPRACOWANIA PROJEKTU UCHWAŁY - UCHWAŁĘ ZAWSZE MOŻNA ZMIENIĆ -ŚRODKI UZYSKANE Z PÓŹNIEJ WPROWADZONEJ OPŁATY REKLAMOWEJ MUSZĄ WRÓCIĆ DO PRZESTRZENI np. W FORMIE OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY, PLACÓW ZABAW, ŚCIEŻEK DYDAKTYCZNO-NAUKOWYCH, DRÓG ROWEROWYCH KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

FAZA IV ZAŁOŻENIA OBOWIĄZKOWEFAKULTATYWNE KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

ZAŁOŻENIA OBOWIĄZKOWE (zasady, które być muszą w tekście uchwały) -Zakaz tablic reklamowych i urządzeń reklamowych na budynkach objętych jedną z form ochrony zabytków; -Zakaz tablic reklamowych i urządzeń reklamowych na terenach zespołu przyrodniczo-krajobrazowego „Dolina Rzeki Łydyni”; -Ochrona pomników przyrody, drzew i roślin; -Zakaz lokalizowania reklam w sposób ograniczający widoczność znaków drogowych lub powodujących utrudnienia w ruchu drogowym i komunikacji, Systemu Informacji Miejskiej (w opracowaniu) i monitoringu; -Ograniczanie wielkości reklam (maksymalna wielkość opisana w m 2 ), w tym również reklam na ogrodzeniach; -Określenie odległości minimalnych lokalizacji reklam w stosunku do innych reklam, dróg publicznych, budynków, i.t.d. KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

ZAŁOŻENIA OBOWIĄZKOWE c.d. – WYKORZYSTAJ PARADOKS Prawo Hicka i niekorzystny paradoks wyboru. Czyli kiedy mniej produktów, oznacza więcej zysków. Prawo Hicka mówi o tym, że każdy wybór, który musi zostać wykonany, zwiększa jego czas. Oznacza to, że czym więcej użytkownik musi dokonać wyborów tym trudniejsze jest skorzystanie z oferty firmy. Im więcej wyborów musi dokonać odbiorca, tym mniej skuteczna będzie Twoja oferta. Tak naprawdę to prawo mówi o potrzebie prostoty. Klasyczny case study prawa Hicka przedstawia sklep z warzywami, który wystawił darmowy dżem do próbowania przez klientów. W jednym przykładzie mają oni więcej niż 40 do spróbowania i wyboru, a w drugim tylko kilka. Zaobserwowano, że klienci kupili więcej dżemów, jeśli prezentowane były tylko cztery rodzaje zamiast 40 i więcej. Większość klientów decydowała się w ogóle na brak zakupu, jeśli miała do wyboru tak ogromną ilość. POWYŻSZE ONACZA: IM MNIEJ REKLAM, TYM BARDZIEJ SKUTECZNE KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

ZAŁOŻENIA FAKULTATYWNE (zasady, które powinny być w tekście uchwały) Ograniczenie stosowania różnorodności w zakresie formy graficznej i kolorystyki, oraz rozbudowanej informacji reklamy (w szczególności szyldu) Przyjęcie zasad chroniących twórcę i jego dzieło, takich jak określenie m.in. dopuszczalnej lokalizacji tablic, urządzeń reklamowych i szyldów w strefie elewacji budynku, przy założeniu: - poszanowania kompozycji elewacji (w szczególności elewacji frontowej) ; - nie przesłaniania elementu detalu architektonicznego; - nie wpływania na odbiór podziału, rytmu, kompozycji elewacji; - zewnętrzna reklama nie może przesłaniać elementów budynku, takich jak: drzwi, okna, witryny, elementy architektoniczne na elewacji; Wysoka jakość wykonania reklamy (projekt, materiały, zamocowanie); Historyczne odniesienia reklamy, w szczególności szyldu; Uporządkowanie kilku reklam (szyldów) występujących na elewacji lub na jednym nośniku w zakresie spójnej: formy, materiału, proporcji, kolorystyki; KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Przyjęcie maksymalnego, procentowego udziału powierzchni reklamy w stosunku do powierzchni elewacji budynku; Dążenie do przyjęcia zasady sytuowania tylko jednego szyldu przez dany podmiot prowadzący działalność gospodarczą; Przyjęcie 12-sto miesięcznego terminu dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych. KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Uchwała intencyjna w sprawie przygotowania uchwały reklamowej (29 października 2015 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Podanie do publicznej wiadomości i informacji o podjęciu uchwały intencyjnej (9 listopada 2015 r.) -Obwieszczenie w biuletynie informacji publicznej -Ogłoszenie w prasie lokalnej -Informacja na portalu internetowym Urzędu Miasta KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska Marszałek Województwa Mazowieckiego Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej (15 grudnia 2015 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa SPORZĄDZENIE PROJEKTU UCHWAŁY WYSTĄPIENIE O OPINIĘ I UZGODNIENIA

Wyłożenie projektu uchwały do publicznego wglądu (27 stycznia – 18 lutego 2016 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Ponowne konsultacje społeczne -Informacja w biuletynie informacji publicznej -Informacja na portalu internetowym Urzędu Miasta - Informacja o głównych założeniach uchwały w mediach lokalnych KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Uchwalenie przez Radę Miasta uchwały reklamowej (28 kwietnia 2016 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Uchwalenie przez Radę Miasta uchwały dotyczącej opłaty reklamowej oraz uchwały dotyczącej określenia wzoru deklaracji na opłatę reklamową (30 czerwca 2016 r.) KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ 1. TABLICE REKLAMOWE, URZĄDZENIA REKLAMOWE, OBIEKTY MAŁEJ ARCHITEKTURY, OGRODZENIA – zasady i warunki sytuowania, gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane. SZYLDY - zasady i warunki ich sytuowania, gabaryty oraz liczba szyldów, które mogą być umieszczone na danej nieruchomości przez podmiot prowadzący na niej działalność 2. ZAKAZ SYTUOWANIA OGRODZEŃ, TABLIC REKLAMOWYCH I URZĄDZEŃ REKLAMOWYCH Z WYŁĄCZENIEM SZYLDÓW 3. UCHWAŁA MUSI USTALAĆ ZASADY I WARUNKI RÓWNIEŻ DLA OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY I OGRODZEŃ 4. RÓŻNE REGULACJE DLA RÓŻNYCH OBSZARÓW GMINY – wskazanie jednoznaczne granic obszarów 5. Minimalny okres dostosowania istniejących obiektów małej architektury, ogrodzeń oraz tablic reklamowych i urządzeń reklamowych 12 MIESIĘCY – ISTNIEJĄCYCH ALE NIE NOWOSYTUOWANYCH 6. ZASADY TECHNIKI PRAWODAWCZEJ – uchwała nie może powtarzać przepisów zamieszczonych w innych aktach prawa 7. UŻYWAJ NAZEWNICTWA ZGODNIE Z ICH PRAWNYMI DEFINICJAMI 8. SZYLDY to też TABLICE REKLAMOWE lub URZĄDZENIA REKLAMOWE

KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa NA CO WARTO ZWRÓCIĆ UWAGĘ 9. MATEMATYKA 10. OPŁATA REKLAMOWA - Opłata reklamowa może być pobierana przez gminy jedynie na obszarach, na których obowiązują „zasady”. - Opłaty reklamowej nie pobiera się jeżeli tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe: nie są widoczne z przestrzeni dostępnych publicznie; stanowią szyld o ile jest on zgodny z „zasadami” 11. UCHWALANE PRAWO MA BYĆ RÓWNE DLA WSZYSTKICH PODMIOTÓW 12. Art.12 ust.2. „ustawy krajobrazowej” - Regulacje miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących w dniu wejścia w życie ustawy i przyjętych na podstawie art. 15 ust. 3 pkt 9 ustawy zmienianej w art. 7, w brzmieniu dotychczasowym, obowiązują do dnia wejścia w życie uchwały, o której mowa w art. 37a ust. 1 ustawy zmienianej w art. 7, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Reguła kolizyjna:­ ustawa późniejsza uchyla ustawę wcześniejszą; -późniejsza ustawa ogólna nie uchyla wcześniejszych przepisów szczególnych. I NA KONIEC – im krócej tym lepiej, ale „zawartość” minimalna wymagana prawem ma być.

„Co usłyszę, zapomnę. Co zobaczę, zapamiętam. Co zrobię, zrozumiem.” Konfucjusz …. dlatego zachęcam wszystkich samorządowców do podejmowania uchwał dotyczących zasad i warunków sytuowania reklam. KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa

Dziękuję za uwagę Andrzej Kalinowski KONFERENCJA INFORMACYJNA – Ustawa Krajobrazowa