Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Szkolne Centrum Nauki”
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
na rzecz cyfryzacji szkół
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pedagogika, studia II stopnia
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Projekt Powiatu Giżyckiego i Alytaus Profesinio Rengimo Centras
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Ewaluacja szkoleń w Alytus
Projekty zrealizowane w ZS1
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca regionów

PARTERZY Z ALYTUS 1.Administracja samorządu miasta Alytus (Alytaus miesto savivaldybes administracija) 2.Alytuskie Centrum Pomocy Pedagogiczno Psychologicznej (Alytaus miesto pedagogine psichologine tarnyba) 3.Alytuska Szkoła Podstawowa Dzukija (Alytaus Dzukijos pagrindine mokykla ) 4.Alytuskie centrum kształcenia zawodowego (Alytaus profesinio rengimo centras) 5.Alytuska Szkoła dla dorosłych i młodzieży (Alytaus suaugusiuju ir jaunimo mokykla)

PARNERZY Z POWIATU GIŻYCKIEGO 1.Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych. 2.Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji. 3.Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej. 4.Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Bystrym. 5.Szkoła Podstawowa nr 4 im. I Dywizji Piechoty.

Priorytety: 1.Rozwiązanie kwestii niskich osiągnięć w zakresie podstawowych umiejętności poprzez zastosowanie skuteczniejszych metod nauczania. 2.Wzmocnienie jakości dzięki mobilności i współpracy transgranicznej. 3.Umożliwienie cyfrowej integracji w zakresie uczenia się, nauczania, szkolenia i pracy z młodzieżą na różnych poziomach.

Kategoria czynników wpływu Liczba badań Średni rozmiar efektu Uczeń ,40 Dom ,31 Szkoła ,23 Nauczyciel ,49 Program nauczania ,45 Metody nauczania ,42 RAZEM ,40 Inspiracja - Badania Johna Hattiego

Rezultaty Rezultat 1 Nabycie (pogłębienie) umiejętności stosowania przez 100 nauczycieli (strategii uczenia) uważanych za najskuteczniejsze przy pomocy tablic interaktywnych, komputerów i tabletów pracujących w lokalnej sieci/międzyszkolnej sieci z dostępem do szerokopasmowego internetu oraz z wykorzystaniem otwartych zasobów edukacyjnych. Potwierdzeniem nabycia tych umiejętności będą ilustracje filmowe przeprowadzonych zajęć lekcyjnych przez każdego nauczyciela i skonstruowanie jednej lekcji w ramach tworzenia otwartych zasobów edukacyjnych przez pary nauczycieli.

Rezultat nr 2. Podwyższenie umiejętności pracy z nauczycielami 10 osób Powiatowego Centrum Rozwoju Edukacji w Giżycku i Centrum Pomocy Pedagogiczno – Psychologicznej z Alytus. Potwierdzeniem uzyskania tego rezultatu będzie pozytywna informacja pracownika tych instytucji oraz ankieta ewaluacyjna uczestników szkolenia - etapu 3.

Rezultat nr 3. Zwiększenie umiejętności organizacji doskonalenia nauczycieli z wykorzystaniem środowiska nauczania bogatego w technologie przez dyrektorów szkół biorących udział w projekcie. Potwierdzeniem osiągnięcia tej umiejętności będzie pisemna informacja tych dyrektorów Rezultat nr 4. Modernizacja planów rozwoju szkół bioracych udział w projekcie uwzględniająca najbardziej skuteczne strategie nauczania i środowisko uczenia bogate w technologie oraz wykorzystanie bezpośredniej współpracy szkół. Informacją o osiągnięciu tego rezultatu będą pisemne aneksy lub nowe wersje tych planów.

Rezultat nr 5. Modernizacja Planów (Strategii) rozwoju edukacji Powiatu Giżyckiego i Alytus jednostki uwzględniając „cyfrowe” doskonalenie nauczycieli, wspomaganie tworzenia środowiska bogatego w technologię w szkołach i współpracę międzynarodową. Informacją o osiągnięciu tego rezultatu będą pisemne aneksy lub nowe wersje tych planów (strategii). Rezultat Nr nauczycieli nie biorących udziału w projekcie zostanie poinformowanych o najbardziej skutecznych strategiach nauczania oraz metodach ich wykorzystania w środowisku bogatym w technologie. Potwierdzeniem osiągnięcia tego rezultatu będą listy obecności nauczycieli nie biorących udziału w szkoleniach na końcowej konferencji oraz liczba wejść na stronę internetową projektu.

Rezultat nr 7. Cyfrowa integracja (współpraca) szkół w zakresie nauczania, szkolenia i pracy z młodzieżą szkół. Potwierdzeniem tego rezultatu będzie podpisanie porozumienia o współpracy tych szkół jak również liczba cyfrowych kontaktów. Rezultat Nr 8. Zwiększenie umiejętności dydaktycznych i pedagogicznych uczestników projektu (110). Informacją o osiągnięciu tego rezultatu będzie opis wpływu projektu na umiejętności zawodowe sporządzony przez uczestników projektu.

Rezultat działań Nabycie przez nauczycieli umiejętności stosowania skutecznych metod uczenia, wzmocnienie jakości pracy dzięki współpracy transgranicznej, cyfrowa współpraca, stosowanie innowacyjnych metod edukacyjnych, TIK (technologie informacyjno – komunikacyjne) w zastosowaniach innowacyjnych, umiejętność organizacji szkoleń, zwiększenie umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych przyczyni się do rozwiązania kwestii niskich osiągnięć uczniów w szkołach partnerów Powiatu Giżyckiego i na terenie Miasta Alytus.

Szkolenie w Giżycku Miejsce – Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych – aula szkolna. Uczestnicy: Grupa 10 nauczycieli z powiatu giżyckiego, grupa 10 nauczycieli litewskich z Alytus, pracownik Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku, Pracownik Centrum Pedagogiczno – Psychologicznego w Alytus. W jednej grupie będzie uczestniczył pracownik Powiatowego Zespołu Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych i Wydziału Edukacji Samorządu Miasta Alytus. Pracę eksperta będzie wspierał tłumacz polsko – litewski znający terminologię pedagogiczną stosujący tłumaczenie symultaniczne. Uczestnicy przynoszą swoje komputery.

Program szkolenia: Dzień pierwszy – poznanie najbardziej skutecznych strategii uczania przy wykorzystaniu środowiska bogatego w technologie. Dzień drugi – wykorzystanie tablic interaktywnych do stosowania najbardziej skutecznych strategii uczenia. Dzień trzeci – wykorzystanie platformy edukacyjnej i otwartych zasobów edukacyjnych w stosowaniu najbardziej skutecznych strategii nauczania. Dzień czwarty – wykorzystanie komputerów osobistych lub tabletów w stosowaniu najbardziej skutecznych strategii nauczania. Dzień piąty – poprowadzenie przez nauczycieli z grupy polskiej trzech jednostek lekcyjnych z wykorzystaniem nabytych w trakcie szkolenia umiejętności.

W godzinach porannych goście z Alytus poznają metody pracy stosowane w szkołach giżyckich: Dzień pierwszy: Wizyta w Szkole Podstawowej Nr 4. - Metody kształcenia uczniów w klasach I-III. - Metody uczenia stosowane w klasach IV-VI. - Klasy sportowe w szkole. Dzień drugi: Wizyta w Gimnazjum w Bystrym - Metody uczenia stosowane w uczeniu przedmiotów humanistycznych. - Metody uczenia stosowane w uczeniu przedmiotów przyrodniczo – matematycznych. Dzień trzeci (Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego) - Metody uczenia stosowane na zajęciach praktycznych. Dzień czwarty (Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy) - Metody uczenia w giżyckiej szkole specjalnej Dzień piaty: - Praca Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Co zyska nauczyciel biorący udział w projekcie ? 1.Nowe (udoskonalone) umiejętności pedagogiczne i dydaktyczne potwierdzone zaświadczeniami. 2.Lepszą pozycją zawodową w swoim środowisku. 3.Rozwój osobisty wynikający z pracy w grupie międzynarodowej, poznanie systemów nauczania w sąsiednim kraju 4.Publikację w internecie. 5.Nowych znajomych 6.Poznanie innego kraju, miasta, szkół.