M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Opiekun osób starszych
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Portale społecznościowe. Serwis społecznościowy  to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Co to jest PaT? PaT to skrót od nazwy programu „Profilaktyka a Ty”. W programie znajdzie miejsce każdy, komu bliska jest myśl humanistyczna. Wartością.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Technik rachunkowości Czas trwania nauki: 2 lata.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IX Liceum Ogólnokształcące im. Karola Libelta w Poznaniu.
B ANK W NASZEJ CODZIENNOŚCI - PODSUMOWANIE Opracowała: Jadwiga Greszta.
Zespó ł Szkó ł im. Jana Kasprowicza w Sztumie. Mini przedsiębiorstwo „Hades” tworzy 14 młodych osób : Żaneta CegłowskaAnastazja Czarnak.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
Klub Młodych Profesjonalistów Warsztaty Opracował: Marcin Adamczyk.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Witamy na stronach specjalności Polityka Gospodarcza i Strategia Przedsiębiorczości Jesteśmy po to, by wyposażyć Cię w rzetelną wiedzę i wartościowe, przydatne.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Aplikacje na urządzenia mobilne o zdrowym trybie życia.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekonomiczne Bobry ® Ekonomiczne Bobry to miniprzedsiębiorstwo działające na terenie II Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Pniewskiego w Gdańsku.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Numer identyfikacyjny: Opiekun: Danuta Piękoś- Janulis ZESPÓŁ SZKÓŁ IM.STANISŁAWA STASZICA I CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W OSTRÓDZIE.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
Fundacja Hospicyjna powstała na początku 2004 roku.
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
 Co to jest bank? Co to jest bank?  Lokata Lokata  Super konto GRAFITTI Super konto GRAFITTI  Karta kredytowa Karta kredytowa  Karta bankomatowa.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
BILANS TO JEST FORMA SPRAWOZDAWCZOŚCI KSIĘGOWEJ, KTÓRA POKAZUJE W PIENIĘŻNYM MIERNIKU STAN ŚRODKÓW GOSPODARCZYCH ZA ICH SKŁADEM I UŻYCIEM, ŹRÓDŁAMI PRZEPWYŁU.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Analiza Ankiet ekologicznych
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Zapis prezentacji:

M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek

Program MŁODZI PRZESIĘBIORCZY składa się z dwóch etapów, w trakcie których uczniowie, pracując w małych, 6-osobowych zespołach, realizują zadania z zakresu przedsiębiorczości i zarządzania na platformie internetowej. W czasie pracy nad projektami uczniowie uczą się, jak:  planować i realizować działania zespołowe, zarządzać pracą swoją i innych;  radzić sobie z zarządzaniem własnymi finansami oraz planować wydatki swoje i rodziny;  dokonywać świadomych wyborów konsumenckich (kierować się rachunkiem ekonomicznym i własną opinią, a nie tylko informacjami pochodzącymi z reklam);  współpracować z instytucjami i mediami oraz pozyskiwać sojuszników własnych działań;  dysponować i zarządzać ograniczonymi zasobami oraz analizować ryzyko;  korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;  atrakcyjnie prezentować wyniki pracy grupowej.

 Małgorzata Józefowska  Barbara Walo  Weronika Kania  Aleksandra Ryś  Dominika Kapusta  Klaudia Balonek

W pierwszym etapie (październik styczeń 2012) poznawałyśmy sposoby zarządzania własnym budżetem i innymi zasobami. Do rozwiązania miałyśmy zadania z 5 modułów:  budżet domowy,  budżet przedsięwzięcia,  korzystanie z usług bankowych,  lokata czy akcje?,  zakupy na raty i na kredyt.

W pierwszym semestrze wszystkie nasze zadania były związane z oszczędzaniem. Zorganizowałyśmy TYDZIEŃ OSZCZĘDZANIA:  przeprowadziliśmy wśród uczniów ankietę dotyczącą oszczędzania młodzieży,  Przeprowadziłyśmy przygotowane przez nas lekcje, których tematyką było oszczędzanie w szkole i w domu,  Wykonałyśmy gazetkę szkolną.

Wśród uczniów przeprowadziliśmy ankietę, której pytania związane były z wydatkami oraz oszczędnościami naszych gimnazjalistów. W ankiecie brało udział 50 osób. Wyniki trochę nas zaskoczyły. Oto one.

ZADANIA W pierwszym semestrze tematem naszych prac było oszczędzanie. Przyjemnie minął nam ten czas. Natomiast w drugim semestrze od marca do czerwca mieliśmy zupełnie odmienne zadanie. Musiałyśmy założyć i prowadzić swoją wirtualną firmę czyli sklepik szkolny PAPERLAND. Zajmuje się ona handlem artykułami biurowymi oraz wytwarzaniem i handlem okazjonalnymi ozdobami. Na początku zarejestrowałyśmy naszą działalność gospodarczą, przeprowadziłyśmy badanie rynku. Starałyśmy się jak najlepiej pracować, aby nasz sklepik przyniósł duże zyski. Było to dość trudne zadanie, ale uuuuuudało się z czego jesteśmy bardzo dumne.

Każdy etap był przez nas starannie przygotowywany. Zadania nie należały do najtrudniejszych, niemniej jednak nad każdym z nich nasza grupa pracowała w skupieniu.

Dziękujemy za uwagę.